Workspace Studio are un nou Business Development Director

Cu o experiență de aproape zece ani pe piața birourilor, în zona de consultanță în real estate și în cea de amenajări interioare, Mihaela Petrescu preia funcția de Business Development Director la Workspace Studio, companie specializată în soluții ergonomice de amenajare a birourilor și partener unic acreditat al Herman Miller în România.

Din această poziție, Mihaela Petrescu facilitează interacțiunea dintre chiriași și proprietari, astfel încât schimbările profunde de pe piața muncii să fie asimilate rapid și eficient, iar birourile locale să se dezvolte la noi standarde.

Noua paradigmă a birourilor: abordare 360 de grade, centrată pe utilizator

Studiile arată că munca hibrid este preferată de aproape 75 la sută dintre românii care își defășurau activitatea în birouri înainte de pandemie, astfel că organizațiile locale adoptă un sistem de muncă hibrid pentru procente ce variază între 20 și 100 la sută dintre angajați. Amenajările și reamenajările de birouri vizează adaptarea spațiului companiei la acest sistem și pun accent pe zonele de socializare, colaborare și schimb de idei, dar și pe soluțiile de conectare între colegii care lucrează din birou și cei de la distanță.

Ponderea zonelor comune din proiectele Workspace Studio – zone de socializare și muncă în echipă – a urcat la aproape 50 la sută din valoarea proiectului, față de 20-25 la sută, cât reprezentau pre-pandemie. Sunt spații cu design relaxat, intime, adaptate mult mai precis unor activități specifice, dar și flexibile și integrate natural cu zonele de muncă individuală. Majoritatea sălilor de conferință și birourile individuale au fost înlocuite de cabine acustice, ce pot găzdui până la 4-6 persoane, zone dedicate pentru munca individuală sau multifuncționale de lucru în echipă, mentorat sau prezentări.

Nevoia ocazională pentru săli de conferință de mari dimensiuni, amfiteatre sau săli dedicate prezentărilor este abordată de proiectele de amenajare demarate de proprietarii de birouri de top, iar companiile din clădire au acces la cerere la aceste zone.

Potrivit reprezentanților Workspace Studio, încă din 2020, există o tendință de reorganizare a spațiului de lucru, care acum se conturează tot mai vizibil și concret în actualele amenajări, fie ele spații noi sau reamenajări. Zonele de open space se transformă în zone de tip informal, astfel că mobilierul tradițional este parțial înlocuit și/ sau dublat de mobilier dedicat lucrului interactiv.

“Conceptul hibrid preferat în acest moment impune o reorganizare a spațiului de lucru pentru a permite un mediu sigur de interacțiune, integrarea tehnologiilor care să permită cu ușurință utilizarea sistemelor de conferință și locuri de socializare și co-working – precum birouri electrice, phone booths, panouri acustice sau pereți peisageri. Designul biroului și al clădirii au o importanță majoră și sunt analizate în detaliu pentru a asigura o calitate superioară a mediului de lucru. Acest trend este la fel de important și pentru chiriaș, și pentru proprietar, căci în final are ca scop principal creșterea productivității”, declară Mihaela Petrescu.

Bugetul amenajării per post de lucru a crescut cu 30 la sută

Pe lângă schimbarea abordării la nivel de piață, companiile investesc în amenajarea sau reamenajarea spațiilor de lucru pentru a atrage angajații înapoi la birou. 90 la sută dintre proiectele de amenajare sau reamenajare realizate de Workspace Studio în 2021 au fost de dimensiuni mici și medii, adaptate pentru echipe de 50-200 persoane. S-au remarcat prin design centrat pe utilizator, ergonomie și o calitate superioară a soluțiilor de mobilier integrate, care asigură un confort sporit angajaților. Cele mai multe proiecte au fost pentru spații de 300-1.000 de mp. Bugetul total alocat per proiect a fost între 100.000 și 500.000 de euro.

Designul în ansamblu susține distanțarea, de care la nivel psihologic au nevoie majoritatea celor care revin la birou după aproape doi ani de lucru remote, dar permite în același timp conectarea și colaborarea. Acestea sunt principalele motive pentru care angajații și angajatorii dorește revenirea la birou. Bugetul mediu alocat per angajat în proiectele desfășurate de Workspace Studio a crescut față de 2019, anul dinainte de pandemie. Astfel, organizațiile investesc în medie peste 2.500 euro/post de lucru.

Articolul anterior

Raluca Dima (SII): "Recrutarea oferă cele mai mari provocări și satisfacții - avem șansa să formăm oameni și să dăm noi sensuri vieții lor profesionale"

Articolul următor

Honeywell inaugurează la București primul centru din Europa pentru securitatea operațiunilor

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share