Amis de la fête: fromageria pe roți, care aduce o parte din Franța în București

În urmă cu doi ani și jumătate, Oana Moșanu și Aurélien Marie, un cuplu franco-român, care adoră “serile cu prietenii, în jurul unui vin bun”, au lansat un business care, la prima vedere, are legătură doar cu gastronomia, însă e mai mult decât atât: în țara de origine, Franța, e un mod de viață.

În ianuarie 2019, Oana și Aurélien, fondatorii conceptul Amis de la fête – Raclette et Vin, au dat startul afacerii lor, cu o investiție inițială de 35.000 de euro. Cei doi își doreau atunci să diversifice mediul culinar al festivalurilor de street food și să ofere o experiență pentru gurmanzi și iubitorii de vin și brânzeturi din România.

De la bun început, produsul-vedetă al food truck-ului a fost brânza raclette din regiunea Savoie. Preparată direct în fața clienților, roata este încălzită și topită peste cartofii fierți, mezelurile și castraveți cornichoni. Un fel de mâncare emblematic al gastronomiei franceze, raclette oferă un spectacol și o experiență unică, ideală pentru a fi împărtășită cu prietenii sau familia, acasă sau la evenimente. Amis de la fête propune și o selecție de vinuri, alese cu grijă pentru a se potrivi cu brânzeturile din diferite regiuni franceze, ca Savoie, Bordeaux, Pays d’Oc ori Côtes de Provence.

În ultimii doi ani, Oana și Aurélien au extins continuu gama de brânzeturi și oferă peste 40 de tipuri diverse, care mai de care mai spectaculoase: Tête de Moine, Tomme Aux Fleurs și Brie cu trufe. Brânzeturile sunt disponibile în locația food truck-ului sau prin comandă online, pe amisdelafete.com. Livrarea se face în aceeași zi în București și Ilfov și în 2-3 zile lucrătoare în orice colț din România. Pentru a răspunde cererilor clienților, au adăugat și pachete-cadou corporate ori aparate pentru brânzeturi (fondue, raclette, girolle pentru tête de moine).

“Ne place să spunem că suntem o fromagerie modernă pe roți. Facem tot posibilul să oferim o experiență inedită gustului și ochiului prin fiecare tip de brânză, să-i povestim istoria și cele mai potrivite asocieri și rețete. Clienții ne pot urmări pe Facebook și Instagram, unde postăm în mod regulat programul locației fixe, și la evenimentele Raclette et Vin, pe care le realizăm în colaborare cu diferite baruri și grădini de vară din București, pentru a rămâne aproape de ei. Pe website pot descoperi ultimele noutăți în materie de brânzeturi, promoțiile active și cele mai populare produse”, spun fondatorii Amis de la fête.

De la experiența în food truck, la experiența acasă

În 2020, pentru a se adapta la contextul pandemiei, au decis să lanseze un nou serviciu: kituri de raclette sau fondue, care le permit clienților să-și organizeze propriul moment festiv acasă. Kiturile includ toate ingredientele necesare și punerea la dispoziție a echipamentelor electrice de raclette sau fondue necesare.  

Produselor franțuzești li se adaugă servicii pentru toate tipurile de evenimente, de la nunți și botezuri la festivaluri și petreceri corporate. “Fiindcă brânzeturile franțuzești gourmet nu reprezintă doar un fel de mâncare, ci și un mod de viață, o plăcere, facem tot posibilul să le oferim clienților noștri oferte personalizate, pentru ca în final să aibă parte de o experiență de neuitat”.

Conștienți că mediul online ocupă tot mai mult spațiu în viețile noastre, cei doi antreprenori își doresc să continue să fie activi pe rețelele de socializare și pe website, în timp ce-și eficientizează serviciile de livrare în toată România, la temperaturi controlate. Brânzeturile franceze nu sunt singurele cerute, astfel că în catalogul de produse vor apărea și alte specialități internaționale și, la un moment dat, și un abonament la brânzeturi.

De curând, Oana și Aurélien au participat la emisiunea Imperiul Leilor, iar asta a atras o nouă axă de dezvoltare: o colaborare cu Grupurile Hoteliere Phoenicia. În cele din urmă, dorința lor este să deschidă un magazin fizic de brânzeturi, unde clienții vor putea încerca și alte feluri de mâncare pe bază de brânză, în afară de raclette, precum Croque-Monsieur, platouri de aperitive, însoțite de un pahar de vin, care să se transforme în adevărate momente de convivialité.

Articolul anterior

Doi din trei angajați români care au copii nu ar da munca de acasă pe cea de la birou

Articolul următor

Continental pregătește zeci de elevi să învețe o meserie, în fabricile sale din Sibiu și Timișoara

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share