Luna viitoare, Apple Inc. îşi va recompensa angajaţii din magazine cu bonusuri de până la 1.000 de dolari, o decizie rară pentru Apple, dar care vine în contextul în care grupul american încearcă să-şi relanseze operaţiunile de retail după carantinele din perioada pandemiei.
Potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, producătorul telefoanelor iPhone va acorda un bonus de 1.000 de dolari angajaţilor din magazinele Apple Store care s-au alăturat companiei înainte de 31 martie 2021, iar cei care s-au angajat după această dată vor primi 500 de dolari.
Cei care se alătură grupului în avanpremiera sezonului sărbătorilor de sfârşit de an vor primi un bonus de 200 de dolari. Bonusuri vor fi plătite şi angajaţilor de la AppleCare şi celor care lucrează în vânzări online, notează Agerpres.
Însă această veste bună vine la pachet şi cu o mustrare. Într-un document intern, consultat de Bloomberg, directorul general de la Apple, Tim Cook, a criticat faptul că anumite detalii importante ale produselor lansate recent de Apple au fost dezvăluite presei înainte de lansare şi informaţii despre o şedinţă internă.
Cook susţine că mulţi angajaţi şi-au exprimat nemulţumirea după ce au văzut cum „conţinutul acestei reuniuni a fost dezvăluit reporterilor. Asta a venit după o lansare de produs în care majoritatea detaliilor din anunţurile noastre au fost dezvăluite în avans presei”, se arată în documentul citat de Bloomberg.
Aceste bonusuri sunt neobişnuite la Apple, care acordă rareori bonusuri pentru toţi angajaţii companiei. Ultimul bonus important a fost cel din 2018, când au fost acordate acţiuni în valoare de 2.500 de dolari, după modificarea unor prevederi fiscale ce au permis Apple să repatrieze lichidităţile din conturile offshore la o cotă de impozitare mai redusă. Noile bonusuri vor fi plătite în numerar, prin cecurile de plată, şi nu în acţiuni.
Recompensarea angajaţilor din magazinele Apple reprezintă o recunoaştere a dificultăţilor prin care au trecut ei în ultimele luni. De la debutul pandemiei, magazinele Apple din întreaga lume au fost închise şi redeschise de mai multe ori şi mii de angajaţi au primit atribuţii în domeniul vânzărilor online când magazinele fizice au fost închise.