Anul 2021 vine cu o premieră în studiul BrandRO, prezentat astăzi de Revista Biz: Arctic și Borsec ocupă locul 1 în topul celor mai puternice branduri românești. Următoarele două poziții sunt ocupate de eMag și Gerovital. Clasamentul include și Dero, Aqua Carpatica, Dorna și Farmec.
De 12 ani, Biz analizează, alături de Unlock Research, cele mai puternice branduri românești și evoluția lor anuală. După o perioadă dificilă, importanța unui brand puternic a făcut diferența în fața consumatorilor. Iar cele mai puternice 50 de branduri din România reușesc an de an să-și întărească poziția prin consecvență, creativitate, inovație, tehnologie și strategie.
„Ne bucurăm să vedem cum, de la an la an, avem branduri românești care devin tot mai puternice. Analiza pe care o facem de 12 ani alături de Unlock Market Research ne arată companiile și oamenii care știu cum să-și impună brandul în fața consumatorilor, dar și cât de importante sunt investițiile constante și strategice în branding. Doar așa poți ajunge printre cele mai puternice branduri românești”, declară Marta Ușurelu, owner Biz.
În 2021, consumatorii par mai conectați cu ei și cu ceilalți, mai calmi și mai răbdători, mai asumați și mai puțin critici decât în anii anteriori. În relația cu brandurile, dacă anul trecut nevoia principală a românilor era ca mărcile să-i susțină, în 2021 dinamica este diferită: nu mai au nevoie ca mărcile să le acopere un minus, ci vor ca acestea să le dea un plus.
„Consumatorii gândesc tot mai constructiv, iar mărcile ar trebui să capitalizeze această oportunitate. Mărcile românești pot încerca să se conecteze mai bine la realitatea oamenilor și să-i ajute să transforme ce a fost inițial o pozitivitate forțată, într-un <normal>. Să susțină și să amplifice această direcție constructivă, astfel încât să poată crește împreună mai departe”, spune Alexandra Cojocaru, Quantitative Research Manager, Unlock Research.
Mai multe informații despre topul BrandRo și metodologia studiului pot fi găsite aici.
Business-ul Biz Agency înglobează revista Biz, Biz Events – o divizie de organizare evenimente și conferințe, Biz Story – servicii de content marketing pentru clienți, BizMarket View – o divizie dedicată studiilor de piață și portalul online revistabiz.ro. Biz reunește o comunitate puternică de oameni de afaceri, online și offline.
Unlock Research este o companie de know-how și cercetare de piață cu capital 100 la sută românesc, înființată în 2008. Este specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, centrată pe descoperirea de insight-uri despre oameni, categorii și branduri care să contribuie la creșterea business-urilor clienților pentru care lucrează.