Liderul pieței de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale a preluat 33 la sută din acțiunile agenției de digital marketing Ideologiq (fosta Advanced Ideas), într-o tranzacție cu o valoare de 250.000 de euro.
„Colaborăm de mai mult de patru ani cu Ideologiq. În această perioadă, am realizat că ne completăm reciproc. În lumea Work 4.0, una dintre provocările esențiale ale companiilor este să creeze sinergie între oameni și tehnologie. Indiferent că vorbim de training sau consultanță, expertiza în zona de dezvoltare organizațională a Ascendis se îmbină în mod natural cu cea de instrumente și soluții digitale oferită de Ideologiq. Deși multe organizații nu realizează încă, HR Directorul este o funcție-cheie în digitalizarea unei organizații. Până la urmă, oamenii trebuie să adopte tehnologia pentru că altfel digitalizarea eșuează”, declară Marius Opriș (foto, dreapta), Partener Ascendis.
67 de procente din pachetul de acțiuni al Ideologiq (brand administrat de Advanced Ideas Studio) sunt deținute în continuare de Adrian Ichim și de Adrian Apostol, cei doi antreprenori care au fondat agenția, în urmă cu 12 ani. Parteneriatul Ascendis-Ideologiq se înscrie într-o tendință globală, având în vedere că în ultimii ani marile companii de consultanță și-au deschis divizii de comunicare digitală. „Parteneriatul cu Ascendis ne va ajuta să oferim clienților aflați în proiecte de transformare digitală consultanță pe mai multe planuri. Până acum, puteam livra doar soluții software. De acum, împreună cu Ascendis, putem livra soluții complete. Prin adăugarea de viață și conținut software-ului, vom grăbi gradul de adopție, cu impact direct in ROI-ul investițiilor în tehnologie”, afirmă Adrian Apostol (foto, stânga).
Ascendis și Ideologiq au dezvoltat deja un produs împreună și au pus bazele unui workshop de marketing digital. Consultanții celor două companii lucrează pentru îmbunătățirea programelor de training de vânzări. Următorul pas va fi integrarea competențelor digitale ale Ideologiq în evenimentele corporate, organizate de Ascendis (team building și conferințe). „Pe termen scurt, ne dorim să ne diversificăm portofoliul de servicii și produse care să ne consolideze poziția de lideri în domeniul dezvoltării organizaționale în România. Pe termen mediu, competențele echipei Ideologiq ne vor ajuta să ne dezvoltăm pe piețele din Uniunea Europeană”, adaugă Marius Opriș.
Achiziția a 33 la sută din acțiunile Ideologiq vine după o serie de alte achiziții efectuate de Ascendis în ultimii ani, pentru diversificarea portofoliului de servicii și produse. În 2013, a achiziționat 50 la sută din Eucom, furnizor cu cursuri de limbi străine, iar în 2012 a achiziționat 50 la sută din SmartExperience, furnizor de servicii well-being.
DESPRE GRUPUL ASCENDIS
Înființată în urmă cu 20 de ani, Ascendis are linii de business în arii precum training, coaching, consultanță, team building, digital learning, certificări HR și LSS, limbi străine și well-being. Grupul este deținut de patru parteneri români – Florin Rădulescu, Marius Opriș, Sorin Păun și Andrei Goșu, care dețin câte 25 la sută din acțiuni. În 2016, companiile din grupul Ascendis au avut o cifră de afaceri cumulată de 5,9 milioane de euro. Ascendis are o echipă de 67 de consultanți și facilitatori, și un portofoliu de peste 300 de clienți constanți.
DESPRE IDEOLOGIQ
Este o agenție de digital marketing, cu o experiență de peste 12 ani în crearea de website-uri, aplicații mobile și software personalizat pentru companii. Fondatorii agenției sunt Adrian Apostol și Adrian Achim, doi antreprenori cu o vastă experiență în domeniul digital, care au gestionat proiecte mari, pe piața locală și internațională. Cu o cifră de afaceri de circa 600.000 de euro, în 2016, Ideologiq are o echipă formată din 18 oameni în București, la care se adaugă încă patru angajați în birourile regionale din Ungaria și Grecia. Brandul Ideologiq este administrat prin intermediul companiei Advanced Ideas Studio, deținută de Adrian Apostol și Adrian Achim (67 la sută din acțiuni) și grupul Ascendis (33 la sută).