BMW pregătește startul producţiei iX3. Cum arată fabrica în care va fi construit primul model full electric al mărcii BMW

Până la sfârşitul anului, BMW Group va lansa pe piaţă noul BMW iX3. Producţia primului model full electric al mărcii BMW va începe în joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA), din China, la sfârşitul verii, aşa cum era planificat.

Uzina BBA Dadong va produce primul Sports Activity Vehicle (SAV) cu tren de rulare electric, pentru piaţa mondială. Primele automobile vor fi livrate clienţilor până la sfârşitul anului.

Testele necesare omologării noului iX3 au fost finalizate cu succes, iar rezultatele au fost prezentate autorităţilor de reglementare de pe principalele pieţe auto. Peste 340 de ore de testare, inclusiv peste 7.700 km de teste, au fost finalizate în patru săptămâni. În paralel, pregătirile pentru producţia BMW iX3 au fost accelerate la Shenyang. De la jumătatea anului trecut, BBA a produs modelele de preproducţie iX3 la uzina din Shenyang. Recent, al 200-lea model de preproducţie a ieşit de pe linia de asamblare şi a început testele pe drumurile din China, pentru a permite inginerilor de dezvoltare şi teste să facă ajustările finale.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

„Vom lansa producţia standard la sfârşitul verii, folosind tehnologii de ultimă generaţie, precum instalarea personalizată a noii baterii de înaltă tensiune şi inteligenţa artificială pentru monitorizarea pieselor. Producem modelul full electric iX3 şi modelul cu motor termic X3 pe aceeaşi linie de producţie. Asta ne permite să obţinem eficienţă ridicată şi flexibilitate în producţie”, explică Robert Küssel, directorul uzinei BBA Dadong.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Prin noul iX3, BMW Group îşi completează portofoliul cu încă un automobil full electric, care nu numai că se va adresa unui nou public-ţintă, dar ajunge pe piaţă într-un moment în care cererea de maşini electrice se extinde semnificativ. Automobilul se bazează pe X3 şi combină versatilitatea şi funcţionalitatea robustă ale unui SAV din segmentul premium al clasei medii cu o tehnologie de propulsie de ultimă oră, pentru o plăcere a condusului fără emisii locale. X3 este primul model al mărcii disponibil cu motoarele convenţionale – pe benzină şi diesel (inclusiv sistem mild hybrid de 48V), sistem plug-in hybrid sau tren de rulare full electric.

iX3 dispune deja cu tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie, ce include o unitate de propulsie cu motor electric, electronică de putere şi transmisie, toate compacte, integrate într-o unitate centrală. Aceasta reduce semnificativ spaţiul de instalare şi masa tehnologiei de propulsie, în raport cu puterea disponibilă, şi oferă un plus de flexibilitate pentru instalarea de noi componente ale sistemului de propulsie electrică în diferite derivate de modele. Un alt punct important este motorul electric, care nu mai necesită utilizarea pământurilor rare şi asigură că BMW Group nu depinde de disponibilitatea lor.

A cincea generaţie a trenului de rulare electric include şi baterii de înaltă tensiune de ultimă generaţie, cu densitate energetică optimizată. Datorită designului modular şi scalabil, pot fi utilizate flexibil în arhitectura automobilelor convenţionale şi în locaţiile de producţie respective. Cu o autonomie de circa 440 km în ciclul de testare WLTP (date preliminare), iX3 deschide calea pentru tehnologia BMW eDrive, ce va fi folosită şi la i4 şi iNEXT, din 2021.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share