Brandul Banca Transilvania „valorează” 370 milioane de dolari. Cel mai valoros brand bancar din lume trece de 80 miliarde de dolari

Banca Transilvania (BT) urcă 100 de poziții în clasamentul Brand Finance Banking 500 2020, până pe locul 339, pe valul dezvoltării organice și al consolidării achiziției Bancpost.

Față de anul trecut, BT este în top 10 global ca ritm de creștere al valorii și forței brandului, cu o creștere de 53 la sută în valoarea de brand, până la 370 milioane de dolari, și intră pentru prima dată în teritoriul triplu-A cu indicele de forță a brandului (AAA-).

BRD, a doua bancă din România, prezentă în Banking 500, este pe locul 434, cu o valoare de 234 milioane dolari. „Brandul Banca Transilvania culege roadele orientării către segmentul IMM, cel mai dinamic segment al economiei românești, și ale unor achiziții bine gândite și bine executate, adiacente dezvoltării organice. Banca este bine plasată, inclusiv prin pașii pe care îi întreprinde în extinderea regională, pentru a naviga un mediu economic intern mai stabil, dar în decelerație”, declară Mihai Bogdan, Managing Director Brand Finance Romania.

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

Pe fundalul condițiilor economice incerte, al provocărilor geostrategice și al disrupției cauzate de Brexit, valoarea de brand cumulată a celor mai valoroase 500 de branduri bancare globale a scăzut pentru prima dată de la criza financiară, conform raportului Brand Finance. Valoarea totală a clasamentului Brand Finance Banking 500 înregistrează prima contracție anuală din 2009 încoace, de la 1.360 miliarde de dolari, în 2019, la 1.330 miliarde, în acest an. Evoluția este însă inegală, cu branduri de pe piețele mature, precum USA, Europa, Japonia și chiar China, în stagnare sau scădere, în timp ce multe branduri bancare de pe piețele emergente (în special Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu, Africa și America Latină) demonstrează o performanță robustă.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

China conduce, SUA egalează

Cu o creștere modestă, de unu la sută, ICBC își păstrează poziția de cel mai valoros brand bancar al lumii și depășește pragul de 80 miliarde de dolari. Este urmată de China Construction Bank, Agricultural Bank of China și Bank of China, care, deși au scăzut în valoare, ocupă pozițiile 2-4 în clasament. Top 10 este dominat de băncile din China și SUA, fiecare reprezentată de câte cinci bănci, în timp ce Europa are doar patru reprezentanți în top 20. De altfel, băncile din China și SUA generează împreună peste 50 la sută din valoarea totală a clasamentului. Cel mai valoros brand bancar american rămâne Wells Fargo (locul 5 global, 40,9 miliarde de dolari), iar JP Morgan intră în top 10, după o creștere de 15 la sută.

Problemele Europei

Cumulat, băncile europene au pierdut șapte la sută în valoare, mai mult decât oricare altă regiune. HSBC iese din top 10 după o scădere de patru la sută, iar scăderile de valoare au afectat bănci de renume, ca Deutsche Bank (-17 la sută), UBS (-14 la sută), BNP Paribas (-10 la sută), Barclays și Credit Suisse (-8 la sută). Pe de altă parte, așa-numitele challenger banks sunt în ascensiune – Virgin Money crește cu 49 la sută, iar Shawbrook cu 73 la sută. De asemenea, anumite bănci din Europa Centrală și de Est continuă un trend pozitiv: Banca Transilvania (+53 la sută), OTP Bank (Ungaria) (+33 la sută) și VTB Bank (Russia) (+32 la sută).

Cele mai puternice branduri bancare

Pe lângă calcularea valorii, Brand Finance determină şi forţa relativă a brandurilor (Brand Strength). Sunt analizate investiția de marketing, brand equity (reputația acumulată cu clienții, consumatorii, angajații și alte părți interesate) și impactul lor în performanța de piață. Alături de rezultatele financiare, forța brandului este un factor determinant al valorii brandului.

Conform acestor criterii, banca indoneziană BCA, care a devenit una dintre cele mai admirate companii asiatice, este cel mai puternic brand bancar, urmată de banca rusească Sberbank. Top 10 cele mai puternice branduri bancare provin din afara spațiului SUA/ Europa, respectiv din Indonezia, Rusia, Africa de Sud, Malaezia, Singapore, China și Australia.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share