Liderul în transformare digitală este pe locul I în topul celor mai valoroase branduri din Europa, conform raportului 2017 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, cu o valoare de 45,194 miliarde de dolari. SAP a urcat o poziție față de 2016 și se alătură altor branduri din tehnologie, precum Amazon, Google, Facebook și Apple.
Cu sediul în Walldorf, Germania, SAP a înregistrat o creștere cu 16 la sută a valorii brandului, comparativ cu 2016, dublu față de media de opt la sută, înregistrată de brandurile prezente în top, și este cea mai valoroasă marcă din Europa, peste Louis Vuitton (locul 29), Zara (34) și BMW (35). La nivel global, SAP ocupă locul 21 și se poziționează în fața altor companii de tehnologie precum Oracle (36) și HP (76), dar și peste branduri cunoscute, ca Starbucks (22), Nike (26) și Walmart (31). La categoria Tehnologie, SAP apare pe locul 7, aceeași poziție ca în anul precedent. Compania germană ocupă locul 6 în topul organizațiilor din segmentul B2B.
Raportul oferă detalii interesante despre comportamentul celor mai valoroase super-branduri din lume, precum faptul că majoritatea mărcilor nou incluse în top nu existau înainte de 1997. Vârsta continuă să scadă de la an la an, pentru toate cele 100 de branduri regăsite în raport. Vechimea medie este de 67 ani, cu 16 ani mai puțin decât în 2007. Un alt aspect important este faptul că valoarea totală a brandurilor, în 2017, a crescut cu opt procente, față de 2016, și a ajuns la 3,64 trilioane de dolari. Numărul brandurilor cu o valoare mai mare de 100 miliarde de dolari a crescut de la șase, în 2016, la nouă, în 2017.
Nivelul de dezvoltare și rata de adopție a noilor tehnologii digitale creează suprapuneri între segmentele clasice de comerț, B2B și B2C. De aceea, se poate spune că SAP activează cu succes în noul segment, B2H – Business to Human. SAP a ocupat locul 15 în topul 50 Best Places to Work, conform raportului întocmit de Glassdoor, una dintre cele mai mari platforme de recrutare la nivel global.
Raportul reprezintă cel mai cuprinzător studiu asupra brandurilor, include interviuri cu peste trei milioane de consumatori, la nivel global, și este elaborat de Kantar Millward Brown, una dintre cele mai mari agenții de cercetare la nivel global. Sistemul de clasificare utilizat este considerat ca fiind una dintre cele mai valoroase evaluări ale influenței brandului și se bazează pe valoarea mărcii asupra punctelor de vedere ale consumatorilor potențiali și existenți, precum și asupra datelor financiare.