Decontarea testării și vaccinarea angajaților, beneficiul cel mai des oferit în companiile din România

Testarea epidemiologică și/sau vaccinarea angajaților ocupă primul loc în topul beneficiilor nou incluse în Codul Fiscal, care vor fi acordate de angajatorii din România, urmate de sumele acordate pentru telemuncă, în limita a 400 lei, și cele pentru educația timpurie a copiilor, potrivit sondajului HR Barometru, realizat de PwC România.

”Interesul angajatorilor pentru fiecare categorie de beneficii diferă în funcție de profilul companiei și de sectorul în care activează. Totuși, observăm că, în general, sunt mai puțin dispuși să ofere beneficii dacă implementarea lor devine costisitoare sau complicată din punct de vedere procedural. Din acest motiv, ar ajuta ca legiuitorii să simplifice procedurile și să stimuleze cât mai multe companii să pună în practică facilitățile fiscale, întrucât ne aflăm într-o perioadă de transformare pe piața muncii, iar legislația fiscală trebuie să țină pasul cu aceste schimbări”, spune Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor fiscale și juridice PwC România.

80 la sută dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și/sau vaccinarea, 36 la sută vor acorda sume în limita a 400 lei angajaților aflați în telemuncă, 30 la sută sume pentru educația timpurie a copiilor, iar 16 la sută vor deconta contravaloarea serviciilor turistice în limita anuală a unui câștig salarial mediu brut.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În ceea ce privește testarea și/sau vaccinarea, toate companiile respondente din energie și 89 la sută dintre cele din sectorul produselor industriale și farma/ sănătate vor acorda acest beneficiu. La polul opus se află cele din IT&C, BPO. 43 la sută dintre ele iau în calcul acordarea acestui beneficiu. În schimb, angajații din IT/ BPO vor beneficia de sumele pentru telemuncă, având în vedere că 71 la sută dintre companiile din aceste domenii intenționează să le acorde, urmate de cele din sectorul produselor industriale (44 la sută) și servicii financiare (33 la sută).

Companiile de produse industriale conduc clasamentul în cazul sumelor acordate pentru educația timpurie a copiilor (56 la sută) și a decontării serviciilor turistice în limita anuală a unui câștig salarial mediu brut (33 la sută). Ultimele locuri sunt ocupate de retail/ FMCG (19 la sută) și de serviciile financiare (11 la sută).

Principala dificultate identificată de companii în aplicarea beneficiilor nou introduse în Codul Fiscal este reprezentată de costuri, urmate de procedurile interne în cazul sumelor pentru telemuncă, respectiv de normele de aplicare pentru testare/ vaccinare și pentru banii destinați educației timpurii și de procesul de decontare în cazul serviciilor turistice.

”Orice facilitate fiscală este binevenită cât timp poate fi aplicată cu ușurință și produce efectele pozitive scontate. Deși dorită de mulți angajați părinți, facilitatea referitoare la educația timpurie se dovedește a fi dificil de pus în practică de angajatorii lor, în lipsa unornorme de aplicare clare pe care autoritățile ar trebui să le elaboreze cât mai curând. Rezultatele barometrului arată că angajatorii ar dori extinderea acestei facilități la toate formele de educație”, explică Irina Nistor, Director PwC România.

Respondenții apreciază și că autoritățile ar putea lua în calcul majorarea sumei acordate pentru evenimentele de Crăciun/ Paști, care este de 150 lei/ eveniment (valoare nemodificată de mai bine de 16 ani) și creșterea limitei de deductibilitate pentru pensii/ asigurări medicale private, de 400 euro pe an/ angajat.

Studiul HR Barometru a fost derulat de PwC între 27 ianuarie și 1 februarie, pe baza informațiilor furnizate de 56 de companii din IT&C, BPO, produse industriale, Energie (utilități/ produse petroliere), farma/ medical, servicii financiare și FMCG/ retail. Aproape o treime (32 la sută) dintre companiile respondente au între 101-500 angajați, 23 la sută sub 100 angajați, 18 la sută între 1.001-3.000 angajați, 18 la sută peste 3.000 angajați și nouă la sută între 501-1.000 angajați.

PwC este o rețea de firme prezentă în 155 de țări, cu peste 284.000 de profesioniști care oferă servicii în domeniul auditului, consultanței fiscale și pentru afaceri.

Articolul anterior

Una dintre cele mai mari firme de avocatură din lume angajează 10 avocați în biroul său din București

Articolul următor

Angajatori de TOP, cel mai mare târg de carieră din România, începe în martie

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share