Modernizare “de nevoie”: 60% dintre angajații la stat au constatat că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției lor

Aproape 75 la sută dintre angajații din sectorul public, care au lucrat de acasă, parțial sau permanent, s-au simțit cel puțin la fel de productivi ca atunci când își desfășurau activitatea la birou, relevă studiul “Noua realitate a lucrului de acasă”, realizat de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România.

Noul mod de lucru a adus numeroase avantaje pentru angajați. 71 la sută dintre cei care au lucrat de la distanță consideră că cel mai mare beneficiu a fost timpul câștigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou, 55 la sută au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru, iar 17 la sută au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.

Printre cele mai mari dificultăți cu care s-au confruntat angajații din sectorul public în lucrul la distanță au fost comunicarea cu echipa (37 la sută), singurătatea (26 la sută) și lipsa spațiului sau a mobilierului adecvat (25 la sută). Deși majoritatea angajaților au considerat că, în perioada în care au lucrat de la distanță, comunicarea eficientă cu colegii a fost o provocare, 27 la sută nu au folosit nicio aplicație pentru a organiza videoconferințe cu echipa, iar 67 la sută nu folosesc semnătura electronică.

Din totalul respondenților, aproape 70 la sută nu au mai lucrat de acasă înainte de pandemie. În timpul stării de urgență, circa 55 la sută au lucrat exclusiv de acasă, 20 la sută au lucrat parțial de acasă și parțial de la birou, iar 25 la sută au continuat să lucreze doar de la birou. 20 la sută dintre respondenți au lucrat de la distanță și în starea de urgență și continuă să lucreze de acasă și acum.

Deși 60 la sută dintre funcționari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează, 85 la sută dintre ei nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru. Mai mult, peste jumătate folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, iar 65 la sută nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicațiilor instituției.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

“Peste două treimi dintre angajații instituțiilor publice au trecut, pentru prima dată, în martie 2020, la un mod de lucru de acasă, ceea ce a implicat multe schimbări, de cele mai multe ori nu tocmai facile, pe fondul gradului de digitalizare scăzut. Fiind o soluție cloud, utilizatorii Regista au putut să-și continue activitatea cu succes și în siguranță, indiferent de unde au lucrat. Rezultatele studiului ne-au ajutat să înțelegem mai bine particularitățile lucrului de acasă pentru instituțiile publice și să creăm soluții mai bune pentru eficientizarea telemuncii”, declară Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec.

Soluţia Regista, dezvoltată de echipa Zitec, este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, dar şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite.

Peste 600 de instituții și companii din toate județele și-au îmbunătățit procesele de lucru și au redus birocrația folosind Regista. Aplicația are peste 12.000 de utilizatori, care au înregistrat 12 milioane de documente. Regista poate fi accesată de oriunde de funcţionarii publici sau angajaţii companiilor. Este disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în cloud Microsoft Azure.

Studiul Regista a fost realizat pe baza răspunsurilor din chestionarul “Măsuri de prevenție în pandemie. Cum ați adaptat modul de lucru în cadrul instituției?”, la care au participat reprezentanți din peste 400 de instituții publice din toate județele, între 15 februarie și 14 martie. Cei mai mulți respondenți provin din administrații publice locale (30 la sută), învățământ (25 la sută), sănătate și instituții guvernamentale (câte zece la sută).

Lider pe piața IT & Digital Marketing din România, cu birouri în București și Brașov, compania Zitec este specializată în dezvoltarea de soluții de afaceri, servicii și produse tehnologice personalizate, aplicații mobile, blockchain, precum și servicii de digital marketing.

Articolul anterior

Alexandru Țuca, antreprenorul care a construit un business cu aer curat

Articolul următor

Primul centru de vaccinare non-stop din România se deschide săptămâna viitoare

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share