Membrii Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză în România (CCIFER), reprezentanți ai mediului de afaceri franco-român, au ales o nouă componență a echipei Consiliului Director, la Adunarea Generală din 27 aprilie.
Din 28 aprilie, echipa de conducere a CCIFER este formată din trei noi membri: Thibault Briziou (Allio Group), Cătălin Adrian Drăgan (Timac Agro România, Republica Moldova, Ucraina) și David Jean (Michelin România). Au fost realeși în Consiliu Costin Grigore Borc (SNEF CEE), Cecilia Tudor (Renault) și Ionel Băluțoiu (IB Consultanță & Contabilitate), ca membru al Comisiei de Cenzori.
La începutul lunii aprilie, Julien Munch (foto, stânga), CEO Carrefour România, a fost ales președinte al CCIFER, iar Adela Jansen (foto, dreapta) a devenit vicepreședinte. Ei au preluat noile roluri de la François Coste (CEO Groupama Asigurări) și Jérôme France (CEO EMI International), ale căror mandate în conducerea CCIFER s-au încheiat. Noul trezorier este Richard Perrin (KPMG), în locul lui Frédéric Lamy (Leroy Merlin).
- Randstad Romania Employer Brand 2025 Research: Microsoft, Schaeffler, IBM, Bitdefender și Versuni sunt cei mai atractivi angajatori din România
- Candidații caută tot mai mult joburile cu salariul afișat. O treime dintre candidaturile de pe eJobs.ro merg spre locurile de muncă pentru care salariul este publicat în anunț
- #CompliceLaSchimbare – George Popa, Manager Clinicile de Psihoterapie Regina Maria: Cum construiești o cultură comună fără să ștergi diferențele
“Împreună cu membrii Consiliului Director, doresc să dezvolt în continuare rolul CCIFER ca platformă de schimb pentru toți membrii săi. Camera trebuie să poată juca și acest rol de agregator de comunități, de promovare a cooperării franco-române și va rămâne, cu sutele de companii membre, un partener prețios pentru dezvoltarea economică a țării. Mediul de afaceri este efervescent, cu o creativitate antreprenorială impresionantă, ceea ce face din România o destinație de investiții. Vom acționa pentru a ajuta cu noi oportunități de investiții, dialog public-privat și menținerea unei comunități de afaceri franco-române puternice și angajate”, declară Julien Munch.

Din 2021, Julien Munch conduce activitățile locale ale Carrefour, un grup francez prezent de mai bine de 20 de ani în România, un jucător important pe piața internațională de retail. În calitatea sa de membru al Consiliului Director CCIFER, timp de doi ani, este implicat activ în comunitate. Și-a început cariera în 2000, ca ofițer în Forțele Aeriene Franceze, și a activat în Franța și la nivel internațional. S-a alăturat apoi Inspecției Generale de Finanțe, la Ministerul Francez al Economiei și Finanțelor, unde a contribuit la dezvoltarea diferitelor politici publice. În 2017, s-a alăturat grupului Fnac-Darty, ca director al magazinului Montparnasse, apoi a preluat conducerea rețelei FNAC Paris.
Adela Jansen este membră a mai multor consilii de administrație și consilii consultative ale companiilor și organizațiilor comerciale, un investitor, consultant în strategie și dezvoltare și profesor universitar asociat. Are peste 25 de ani de experiență în managementul superior în afaceri multinaționale și locale, cu experiență în mai multe industrii și domenii de afaceri. Ca membru al Consiliului Director CCIFER, a coordonat și Coaliția pentru Dezvoltarea României în timpul mandatelor rotative ale CCIFER și a fost implicată în mai multe proiecte strategice ale organizației.
DESPRE CCIFER
Fondată în anul 1996, este o comunitate de afaceri bazată pe savoir-faire-ul francez. Este un lider angajat în dezvoltarea durabilă a persoanelor, comunităților, a companiilor și a României. Reunește peste 550 de companii franceze și române. Companiile membre sunt lideri în diverse sectoare de activitate ale economiei locale. CCIFER exprimă o poziție comună a investitorilor francezi în România în dialogul public-privat, alături și de alte organizații de profil, respectiv Coaliția pentru Dezvoltarea României.
Comunitatea globală de afaceri franco-română numără 4.150 de investitori, care generează 125.000 de locuri de muncă directe. Franța este al treilea mare investitor în România, cu investiții cumulate de 8,6 miliarde de euro (la sfârșitul lui 2021).