Campanie pentru „descoperirea” celor 200.000 de copii supradotaţi din școlile din România

De astăzi, Centrul Gifted Education a început programul de parteneriat cu școlile şi liceele din Bucureşti, pentru a descoperi copiii şi tinerii supradotaţi, cu vârste cuprinse între cinci şi 18 ani.

Prin aceste testări naţionale, care se desfăşoară pe site-ul mintistralucite.ro, România va putea avea o situaţie clară asupra tinerilor cu abilităţi înalte, astfel încât să îşi poată recalibra politica educaţională şi în funcţie de acest factor foarte important. În România, numărul copiilor supradotaţi, care nu ştiu că au abilităţi înalte, ajunge la 200.000 şi se corelează direct şi imediat cu respectarea  Legii 17/2007, care prevede educația copiilor și tinerilor cu potențial înalt şi cu nevoia educației diferențiate și a unor politici educaționale care să susțintă valorificarea potențialului înalt al acestor copii, conform Recomandării 1248/1994 a Parlamentului European, precizează inițiatorii proiectului.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Peste 200.000 de copii supradotaţi în România

În România sunt peste 200.000 de copii cu abilităţi înalte, sub 15 ani, însă ei sunt marginalizaţi de colegi sau profesori şi rămân neînţeleşi de mediul social. 97 la sută dintre aceşti copii supradotaţi se pierd inutil, an de an, și ajung să abandoneze şcoala, să nu-şi găsească locul în societate, să sufere de depresie, anxietate, alienare sau chiar să comită fapte antisociale. Potrivit specialiştilor, copiii supradotaţi au nevoie să urmeze o educaţie diferenţiată, să fie instruiţi într-un mediu special conceput pentru ei, pentru a le putea valorifica potenţialul ridicat.

În ultimii opt ani, Centrul Gifted Education din Bucureşti a aplicat teste validate internaţional pe mai mult de 2.000 de copii din şcolile româneşti. Mai mult de jumătate dintre ei se încadrează în categoria „supradotaţi”, cu un IQ de peste 130.

Cum te poţi implica?

Organizatorii campaniei „Minţi Strălucite” au pregătit un kit de lucru, ce va fi pus la dispoziţia şcolilor partenere din Bucureşti, dar şi părinţilor, pentru a afla cum pot descoperi un copil supradotat. Pe lângă modalităţile practice de a descoperi un copil supradotat, kit-ul cuprinde informaţii despre nevoilor acestora, rolul părinţilor, tipurile optime de abordări pentru această categorie cu nevoi speciale, cadrul legislativ cu privire la educaţia diferenţiată (Legea 17/2007, Legea 1/2011, sectiunea 14) şi informaţii specifice despre Testarea Naţională Screening Online a Inteligenţei.

„Scopul ultim al campaniei noastre este ca, pornind de la București, fiecare școală să aibă cadre didactice capabile să știe cum să descopere copiii supradotaţi și care este acțiunea justă pe care o pot lua şcolile când este descoperit <un nou copil supradotat> în şcoală. Acest program are o valoare considerabilă din punct de vedere al viziunii pentru România și pentru toți cei implicați. Un astfel de proiect este atât de necesar în acest moment și necesită o mare cantitate de pozitivitate, o muncă intensă și promovarea unor bune relații între instituții. Sperăm că, în timp, vom descoperi chiar și cel mai îndepărtat copil supradotat, în cel mai mic cătun, astfel încât să poată obține ceea ce are nevoie pentru o educație adecvată. Mai presus de toate, vrem să dăm uneltele școlilor, cadrelor didactice și părinților să-i descopere pe toţi cei 200.000 de copii supradotaţi din România”, declară Aura Bayhan, coordonatorul campaniei „Minţi Strălucite”.

Campania „Minţi Strălucite” o are ca Ambasador Gifted Education pe Diana Petre, de 11 ani, anunţată oficial ca speaker la TEDx Târgu Mureş.  A câştigat, în 2015, bursa de „public speaking” oferită de Centrul Gifted Education pentru copii supradotaţi. Diana doreşte ca toţi copiii supradotaţi să fie descoperiţi, înţeleşi şi ajutaţi să-şi atingă potenţialul. Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile aici sau aici.

DESPRE CENTRUL GIFTED EDUCATION

Este European Talent Point, asociație nonprofit cu misiunea de a descoperi și de a dezvolta potențialul copiilor supradotați. Afliliată internațional, cu un program derulat la standarde internaționale din 2010, pe parcursul a opt ani, a acumulat peste 24 diferenţiatori în educație, peste 2.000 de ore de lucru direct cu copiii supradotați, cu vârste între trei și 14 ani, peste 2.000 de copii testați la standarde internaționale și peste 200 de copii au frecventat programul academic al asociației.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share