Carrefour şi Angajez 45+ își unesc forțele pentru a promova incluziunea și diversitatea

Retailerul Carrefour și Angajez 45+ au demarat un parteneriat strategic pentru incluziune și diversitate și își propun să dezvolte împreună noi programe și inițiative care să ajute la extinderea formelor de promovare ale acestor principii, practicarea lor în mod constant pe piața muncii din România și îmbogățirea resurselor necesare progresului.

În Carrefour România lucrează acum peste 18.000 de angajați, în peste 360 de magazine multi-format: hipermarket, supermarket, discounter, proximitate, online,  în depozite și la sediu. Mai mult de jumătate din această echipă este reprezentată de femei, peste 59 la sută dintre manageri sunt femei, iar la nivel de board acest procent este de 42 la sută, mult peste scorul național de 32 la sută (care este și cel mai mare din Europa). Peste 2.500 dintre angajați sunt tineri de 16-24 de ani, care învață și se dezvoltă în roluri diverse, peste 6.400 sunt persoane de 45+ ani, care contribuie la dezvoltarea și expansiunea din Lumea Carrefour, și mai mult de 230 sunt persoane cu dizabilități.

“Suntem un jucător puternic pe piața de retail, iar avantajele noastre principale sunt echipa și cultura de diversitate și incluziune transpusă în viața și activitatea de zi cu zi. Prin acest parteneriat, ne reafirmăm poziția de angajator incluziv, care luptă împotriva discriminării de orice fel. Rolul acestor inițiative este de a crea un mediu de lucru corect, echitabil și plăcut, de a întări sentimentul de apartenență și de a construi relații interne și externe cu impact pozitiv, toate cu ajutorul oamenilor din Lumea Carrefour România”, afirmă Julien Munch, CEO Carrefour România.

Anul acesta, Carrefour a derulat o serie de experiențe de învățare (workshop-uri, webinarii) dedicate tuturor managerilor, pentru a-i ajuta să dezvolte noi comportamente, să depășească prejudecățile inconștiente și să acționeze zi de zi ca lideri incluzivi. În acest context a luat naștere și parteneriatul strategic cu Angajez 45+, prin care Carrefour își propune să-și consolideze poziția de angajator ce susține și respectă principiile incluziunii şi diversităƫii, să alinieze procesele şi procedurile de lucru la aceste principii, să mobilizeze echipele interne să propună soluții simple și ușor de pus în practică și să împuternicească managerii companiei pentru a integra comportamente ce țin de incluziune și diversitate în activitatea zilnică.

“A construi un viitor mai bun pentru noi se traduce prin împreună, iar împreună se traduce prin egalitate de șanse. Avem colegi cu profiluri, cunoștințe și experiențe diferite, la început de drum sau spre finalul carierei. Rolurile noastre sunt deschise tuturor și recrutăm pe bază de competențe, abilități și motivație. Drept urmare, tineri care acum încep să-și construiască o carieră lucrează cot la cot cu oameni care continuă povești începute de acum 20 de ani. Cifrele sunt doar o reprezentare statistică, ce ne ajută să ne amintim că dincolo de ele sunt relații sănătoase, care ne dau voce să strigăm cu putere că Lumea Carrefour este bogată și frumoasă în diversitatea ei”, spune Alina Gamauf, Director Resurse Umane Carrefour România.

Julien Munch, CEO @ Carrefour România & Alina Gamauf, Director Resurse Umane @ Carrefour România.

Angajez 45+ este o inițiativă marca Great HRs lansată în 2018 ca un manifest de schimbare a pieței muncii, ca o campanie națională de conștientizare, de combatere a crizei forței de muncă și mai ales a discriminării la angajare pe diverse criterii. “Diversitatea este o stare de spirit, iar incluziunea trebuie să fie o credință fundamentală. Pentru companii, este esenƫial să înțeleagă ce înseamnă diversitatea pentru ele, ca organizaƫii în sine. Aceasta ar putea varia de la înțelegerea apariƫiei prejudecăților în modelele de relaționare ale angajaților, până la crearea unei mentalități incluzive care să aprecieze cu adevărat diferențele culturale sau de orice altă natură. Carrefour România are această deschidere și un apetit real pentru integrarea diversităƫii și incluziunii în ADN-ul companiei. Acest parteneriat susƫine cauza pentru care a apărut iniƫiativa Angajez 45+”, afirmă Violeta Niculae, Communication & Employer Branding Strategist Angajez 45+.

Angajez 45+ este un proiect lansat la inițiativa co-fondatoarelor Rodica Obancea, master Certified Coach & Co-Founder Great HRs, Viitorul Meu, și Alina Anghel, Owner The Basics Agency & Co-Founder Great HRs, Restart Camp, MMI Romania, ca un manifest de combatere a crizei forței de muncă și a discriminării pe diferite criterii, la angajare.

Articolul anterior

Piața muncii la final de pandemie: salariile vor reîncepe să crească, angajații vor fi mai greu de recrutat

Articolul următor

SII România recrutează 150 de ingineri software și le plătește 800 de euro angajaților care aduc colegi noi

Articole din aceeași categorie
Total
22
Share