Cele mai puternice branduri românești în 2023: Arctic, Borsec, eMAG și Napolact, pe podium

Cel mai așteptat top al brandurilor românești, realizat de 14 ani de revista Biz și Unlock Market Research, a ajuns la ediția 2023.

Arctic și Borsec sunt cele mai puternice branduri românești, în topul realizat de Biz și Unlock Research și prezentat la evenimentul BrandRO 2023. Pe locul doi se află eMAG, iar pe poziția a treia apare Napolact. Pe primele locuri din top se mai află Aqua Carpatica, Bucovina, Pate Bucegi, FAN Courier, Dorna, Dacia și Gerovital.

”Urmărim modul în care business-urile apar, cresc și se dezvoltă și asistăm la o consolidare a brandurilor românești. BrandRO este evenimentul Biz care aduce în prim-plan evoluția și revoluția brandingului local și prezintă cele mai puternice branduri românești, iar de 14 ani urmărim evoluțiile și tranformările brandurilor locale în cel mai așteptat și apreciat clasament din piața de business românească”, declară Marta Ușurelu, owner Biz.

Pentru prima dată de când prezintă topul celor mai puternice branduri românești, Biz a introdus în acest an, cu ajutorul Unlock Market Research, o cercetare în premieră: Noul val BrandRO.

”Noul val BrandRO pune în prim-plan business-uri românești crescute în ultimii zece ani și arată cât de dinamică este piața. Unele nume din top, pe care-l veți regăsi integral în numărul din octombrie al revistei Biz, arată că niciun jucător nu ar trebui ignorat. Mai mult, și cei cu resurse limitate sau de pe piețe ultranișate reușesc să-și consolideze o imagine națională de branduri puternice”, consideră Gabriel Bârligă, redactor șef Biz.

Topul Brandurilor Românești Tinere este condus de Tazz, urmat de Lăptăria cu Caimac și 5toGo. Brandurile noi românești sunt considerate agile, flexibile, curajoase, cu idei noi și inovatoare, în armonie cu lumea, efervescente. Mai mult, consumatorii cred că brandurile noi românești sunt “efervescente” și își asumă riscuri, prin comparație cu cele vechi, văzute mai puțin agile, rezervate, constante, disciplinate și adaptate.

“Anul acesta, avem un top al mărcilor românești mult mai dinamic. Putem spune că suntem într-un punct de inflexiune, ce poate genera schimbări pozitive și de durată în peisajul mărcilor românești. Deschiderea este mare, însă mărcile trebuie să se ridice la nivelul așteptărilor. Mărcile românești mici au un potențial enorm de creștere și multe sunt pe punctul de a ieși din nișa și de a ajunge mărci naționale sau chiar internaționale. Însă, pentru a fi posibil acest pas, inclusv noi, consumatorii, trebuie să fim acolo, să le încurajăm și să le oferim mereu feedback-ul nostru onest. Doar prin conversație onestă și feedback constant putem construi împreună o piață a mărcilor românești mai bine definită și, de ce nu, mai valoroasă”, explică Alexandra Cojocaru, Partner Unlock Market Research.

Top 10 Cele mai puternice branduri românești în 2023

  1. Borsec & Arctic
  2. eMAG
  3. Napolact
  4. Aqua Carpatica
  5. Bucovina
  6. Pate Bucegi
  7. FAN Courier
  8. Dorna
  9. Dacia
  10. Gerovital

      Top 10 Cele mai puternice branduri tinere românești în 2023

      1. Tazz
      2. Lăptăria cu caimac
      3. 5 to go
      4. Fresful
      5. LaDoiPaşi
      6. Untold
      7. Spartan
      8. Neversea
      9. Artesana
      10. Mototol

      Top 50 cele mai puternice branduri românești și Topul brandurilor românești tinere  vor fi publicate integral în ediția de octombrie a revistei Biz. Ele au fost prezentate și analizate în premieră, vineri, la evenimentul BrandRO, organizat de Biz și susținut de Borsec, Arctic, Gerovital și Profi. Pentru prima oară de când este realizat acest top, el este completat de unul nou, dedicat brandurilor mai tinere de zece ani.

      În 2023, oamenii au cumpărat la fel de multe mărci/ produse românești ca anul trecut (46 la sută) și chiar mai multe în ultimul an (28 la sută), ceea ce înseamnă că asistăm la o cerere mai mare pentru branduri românești decât în trecut – 39 la sută estimează că anul viitor vor cumpăra mai multe mărci românești.

      “Suntem într-o eră în care să fii brand românesc e mai cool și mai profitabil decât să vii din altă țară. Și asta pentru că românii au început să se simtă bine în pielea lor și să le placă la ei acasă. Oamenii învață să-și accepte rădăcinile, să le aprecieze și să le respecte. Odată cu această asumare începe dezvoltarea României, cu oameni și prin oameni.  Anul aceasta, am adus în prim-plan brandurile tinere, ideile de business smart și moderne, cele care vor susține, cel mai probabil, România de mâine. Depinde de noi să le susținem, acum, când au nevoie. Ar trebui să învățăm că susținerea nu înseamnă să te lipești de succesul cuiva când îi e bine, ci să fii alături de el când are cu adevărat nevoie“, consideră Adina Vlad, Managing Partner Unlock Market Research.

      Metolodogia Brand Ro

      Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de consumatori, fără a lua calcul indici financiari și comerciali. Are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.

      Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie. În total, sunt zece categorii de produse.

      Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Ei au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri, a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, pentru a se obține astfel topul final. O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani.

      DESPRE BIZ ȘI BIZ AGENCY

      Revista Biz are una dintre cele mai puternice comunități de business din țară. A organizat evenimente de afaceri și proiecte speciale în cele mai mari orașe din țară și în 11 capitale din lume, pe trei continente.

      Business-ul Biz Agency înglobează revistele Biz și Haute Culture Magazine by Biz, Biz Events, o divizie de organizare evenimente și conferințe, Biz Storymakers – servicii de content marketing pentru clienți, Biz Market View – o divizie dedicată studiilor de piață, și portalul online revistabiz.ro.

      • Biz este brandul care reunește o comunitate puternică de oameni de afaceri, online și offline.
      • Biz Market View: Divizia de market research s-a impus prin realizarea unor importante studii și topuri în parteneriat cu agenții de research, pe cele mai importante domenii de activitate din România: Top 50 companii performante, Anuarul directorilor de marketing, Top 20 companii IT pentru care merită să lucrezi, Topul agențiilor de PR din România, Brand Ro sau BizTech.
      • Biz Events: Divizia organizează anual zeci de conferințe de business și evenimente corporate sau gale și transmite conținut relevant în formate inovatoare și atractive pentru publicul-țintă.
      • Revista Biz: Este o voce originală și profesionistă a presei de business românești. O revistă deschizătoare de drumuri, cu proiecte editoriale ce aduc valoare cititorilor și comunităților de business.
      • Biz Storymakers: Divizia transformă mesajele corporate sau de marketing într-o poveste valoroasă din punct de vedere al formei și conținutului și pune la dispoziția brandurilor toate platformele de comunicare ale Biz Agency.
      Articole din aceeași categorie
      Total
      0
      Share