Complice.ro, bilanțul cadourilor-experiență: Femeile vor ca bărbații să învețe să gătească, iar ei vor ca femeile să se relaxeze și să învețe despre vinuri

2023 a marcat o creștere a interesului pentru cadouri experiențiale de pe Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii.

Interesul se menține și în luna cadourilor, când, în mod tradițional, crește cererea de experiențe cu minimum 75 la sută față de o lună normală. Anul trecut, vârful absolut de comenzi a fost pe 22 decembrie. În 2023, femeile au cheltuit, în medie, 115 euro pe un cadou experiență, iar bărbații au alocat 133. Ambele valori se situează cu minimum 15 la sută peste sumele alocate anul trecut. 

“Femeile plasează comenzile ceva mai devreme decât bărbații, care, de obicei, lasă alegerea cadourilor pe ultima sută de metri. În 2022, cele mai multe comenzi s-au plasat între 17 și 22 decembrie. S-au ales pachetele de experiențe flexibile, cu livrare imediată în inbox, printr-un voucher personalizat ce descrie experiențele de care se poate bucura destinatarul”, arată Oana Pascu (foto), fondator Complice.ro. 

În decembrie, pachetele flexibile, cu mai multe experiențe din care destinatarul o alege pe cea preferată, într-un buget predefinit – Flexibox, sunt în topul preferințelor pentru cadouri personale și pentru cadourile între colegi, cu ocazia Secret Santa sau pentru premiile corporate.

Femei vs. bărbați. Ce experiențe preferă fiecare și cine cheltuie mai mult.

La nivel de an, femeile conduc detașat în ceea ce privește numărul de comenzi (70 la sută), tendință care se menține și în decembrie. Totuși, bărbații cheltuie, în medie, cu 15 la sută mai mult pe o comandă decât femeile (115 euro vs. 133 euro). 

În topul experiențelor alese se remarcă experiențele ce implică adrenalină, precum pilotarea unui avion, zborul cu parapanta ori cu elicopterul, dar și experiențe de tip gourmet – degustări private de vin la crame, de whiskey ori ateliere de bere craft – sau de relaxare, ca masajele sau terapia prin plutire, dar și travel, cu cazări în locuri inedite și exclusiviste.

Zborul într-un simulator Boeing este, ca și în anii trecuți, una dintre experiențele preferate de clienții Complice, urmată de zborul cu parapanta, treasure hunt, terapia prin plutire și experiențele de tip VR.

“Cursurile de gătit au atras un număr semnificativ mai mare de bărbați (63 la sută), în timp ce la terapiile de relaxare prin plutire am constatat cu surprindere că, totuși, un client din patru e bărbat. Remarcăm și interesul crescut al femeilor pentru experiențe ce implică adrenalina – parapanta (46 la sută femei), mișcarea – escalada (60 la sută), dar și experiențele gourmet, unde majoritatea beneficiarilor sunt femei, chiar și la degustările de vinuri la crame (60 la sută)”, spune Oana Pascu.

Top cadouri-experiență în funcție de categoriile de destinatari

“Clienții aleg să pună sub brad cadouri experiență, în primul rând pentru unicitate, ca să-i surprindă pe cei dragi, să le ofere ceva altfel, ceva ce să țină minte, ce nu au mai primit. Desigur, cadourile trebuie să țină seama de preferințele destinatarului, de personalitate, dar dacă ar fi să facem niște recomandări generale în funcție de categoriile de destinatari, putem alege, pe baza discuțiilor, feedback-ului și experienței celor peste opt ani, cele mai potrivite experiențe” , precizează Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Cele mai apreciate experiențe, în funcție de categoriile de destinatari:

  • Pentru EL: o experiență în simulatorul de zbor, cu motorul în poligon, un atelier de cooking, degustare de whiskey, cursuri de tenis, salt cu parapanta.
  • Pentru EA: un atelier olfactiv în care să-și creeze propriul parfum, un pachet de beauty, make-up sau răsfăț la SPA, atelier privat de terarii, terapie prin plutire.
  • Pentru COPII: o excursie cu autorulota, un survol cu elicopterul la mare, cursuri de pictură, jocuri VR, treasure hunt în parc, escape room.
  • Pentru BUNICI: un atelier de ciocolată cu nepoții sau autobiografia scrisă de un ghostwriter profesionist, care va rămâne moștenire în biblioteca familiei.
  • Pentru NAȘI: o cină privată chiar ”pe nevăzute”, pregătită de un Chef celebru, o plimbare cu o mașină de epocă, un weekend într-o locație inedită, masaj de relaxare în cuplu, un meci de squash.

“Pentru cazurile în care nu știți exact ce i-ar plăcea cu adevărat celui drag, un cadou Flexibox e cea mai bună alegere. Pachetele Flexibox conțin zeci de variante de cadouri experiențiale, din diverse categorii – adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii etc., într-un buget predefinit, destinatarul alegându-si singur experiența preferată”, adaugă Oana Pascu.

Decembrie – luna evenimentelor corporate

La nivel de an, valoarea medie a pachetelor de experiențe alese de companii, la nivel de echipă ori pentru premii și cadouri individuale cu diverse ocazii, inclusiv Crăciun, se situează în jurul a 2.000 de euro. Cele mai multe solicitări au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking și industrii creative.

DESPRE COMPLICE.RO

Este curator de experiențe care creează contexte pentru ca fiecare din noi să ne bucurăm de viață experimentând activități inedite sau aprofundând pasiuni mai vechi. Pachetele de experiențe sunt orientate atât către zona de business (cu un portofoliu extins de tool-uri alternative de reward, recognition și incentive pentru angajați, clienți și parteneri de afaceri, dar și soluții creative pentru evenimentele corporate), cât și spre B2C (experiențe de dezvoltare personală, relaxare, adrenalină și multe altele) pentru cei care își doresc să adune și să ofere de-a lungul vieții amintiri, nu obiecte. 

În cei peste opt ani de când activează pe piață, a livrat mai mult de 4.000 de experiențe inedite pentru clienți pe segmentele B2B si B2C, dintr-un portofoliu care include peste 300 de experiențe predefinite pe site, construite cu ajutorul a peste 150 de parteneri din București, dar și din restul țării și chiar de peste hotare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share