Arhitectura electronică a generației moderne de vehicule suferă o transformare profundă, se îndepărtează de numeroasele unități de control individuale prezente în mașinile actuale și se îndreaptă spre un număr mic de computere foarte performante. În viitor, acestea vor asigura puterea de calcul pentru domeniile funcționale din vehicul.
Serverul dezvoltat de Continental va intra în producție la Volkswagen, ca server de aplicații auto (ICAS1). Cel mai mare producător auto din Europa utilizează tehnologia ICAS1 pentru modelul electric ID., bazat pe matricea de acțiune electrică modulară MEB dezvoltată de Volkswagen. Specialiști din mai multe locații din România au lucrat în echipe internaționale, pentru dezvoltarea acestui produs. Ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea acestuia.
Conceptul inovator ICAS1 oferă numeroase avantaje, inclusiv o serie de caracteristici de conectivitate a vehiculului, precum posibilitatea de a instala noi funcții și actualizări de siguranță în mașină, printr-o conexiune wireless. Serverul se bazează pe experiența Continental în lucrul cu unitățile de control gateway, a căror funcție face parte acum din mult mai cuprinzătorul ICAS1. Cadrul folosit pentru server este o platformă performantă, dezvoltată de Continental în colaborare cu Elektrobit.
Putere mare de calcul pentru vehicule complet electrice și complet conectate
Trecerea Volkswagen la o arhitectură de server în strategia sa cu privire la domeniul mașinilor electrice este o decizie logică, deoarece vehiculele electrice beneficiază în mod deosebit de digitalizarea ușurată de arhitectura serverului. Aceasta include funcții precum planificarea rutelor optimizate pe rază de acțiune și localizarea stațiilor de încărcare. În același timp, arhitectura serverului oferă o conexiune perfectă la lumea digitală a serviciilor și datelor mobile.
Credem că te-ar interesa și: Corporatistul din Pipera
În funcție de modelul și caracteristicile ID., în viitor, două sau trei servere vor asigura puterea de calcul pentru întreaga mașină. Încă de la începutul dezvoltării proiectului, Continental a conceput ICAS1 pentru necesitățile unei speranțe de de viață tot mai crescute a vehiculelor electrice.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Pe lângă puterea de calcul mult mai mare în comparație cu sistemele automobilistice clasice, ICAS1 oferă o separare consistentă a hardware-ului și software-ului prin software-ul de bază dezvoltat de Elektrobit pe baza AUTOSAR. Acest lucru permite integrarea și actualizarea atât a aplicațiilor Volkswagen, cât și a unui nou software terț. Middleware-ul (program de software ce stă între un system de operare și aplicațiile folosite în cadrul acestuia) acceptă și conectivitate prin Gigabit Automotive Ethernet, care furnizează datele necesare pentru aplicații.
Anvelope Continental pentru VW ID.
Anvelopele Continental vor fi montate din fabrică pe modelul Volkswagen ID.3. Producătorul german a aprobat folosirea anvelopelor de vară și de iarnă pentru jante de 18 și 19 inci. Anvelopa de vară EcoContact 6 și specialistul de iarnă WinterContact TS 850 P au fost adaptate pentru a se conforma cerințelor specifice ale ID.3. Ca vehicul electric, ID.3 va circula pe anvelope cu rezistență redusă la rulare, ce economisesc energie, pentru a oferi un interval maxim posibil între sarcini și care are un zgomot redus al pneului pentru confortul pasagerilor și cu design lateral aerodinamic, pentru a ajuta la minimizarea frecăriiaerodinamice a vehiculului. Cauciucurile dispun de tehnologie ContiSeal. ContiSeal închide automat și sigur perforațiile în banda de rulare a pneului cu un diametru de până la cinci milimetri și elimină astfel circa 90 la sută dintre toate penele.
Continental a realizat în 2018 o cifră de afaceri de 44,4 miliarde de euro și are peste 240.000 de angajați în 60 de țări și piețe. Elektrobit (EB) este un furnizor mondial de produse și servicii software conectate pentru industria auto și lider în software automotive, cu peste 30 de ani în industrie. Software-ul EB susține peste un miliard de dispozitive în peste 100 de milioane de vehicule și oferă soluții flexibile și inovatoare pentru infrastructură auto conectată, tehnologii pentru interfața om-mașină (HMI), navigare, asistență șofer, unități de control electronic (ECU) și servicii de inginerie software. Compania este deținută integral de Continental.