Continental introduce un cod de etică pentru folosirea inteligenței artificiale

În condițiile în care inteligența artificială (AI) devine tot mai importantă pentru mobilitate, Continental a dezvoltat un cod de etică pentru utilizarea unor astfel de sisteme de autoînvățare, ceea ce face compania tehnologică unul dintre pionierii acestei industrii.

“Inteligența artificială poate și trebuie să fie programată și utilizată numai în conformitate cu principii etice clare. Algoritmii inteligenți joacă un rol imens în industria auto, cum este în cazul conducerii autonome. Suntem responsabili să ne asigurăm că toate evoluțiile produselor noastre și că procesele interne sunt în conformitate cu standardele etice. E motivul pentru care procesul decizional bazat pe AI trebuie să fie întotdeauna nediscriminatoriu”, explică Dirk Abendroth, directorul tehnologic al Continental Automotive.

Codul etic corespunde reglementărilor internaționale, precum liniile directoare ale UE privind etica. Se aplică tuturor locațiilor Continental din lume și servește drept ghid pentru toți partenerii de colaborare ai companiei. Noul cadru de reglementare se concentrează pe transparența deciziilor computerizate și pe securitatea datelor. În cazul în care computerele preiau sarcini-cheie din activitate, o condiție prealabilă de acceptare a acestui lucru este aceea ca oamenii să înțeleagă cum funcționează un astfel de sistem de autoînvățare.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

De unde sunt preluate datele? Ce pași de procesare duc la ce acțiuni? Cum sunt stocate datele? Pe plan intern, de exemplu în managementul resurselor umane, procesele de lucru ce implică utilizarea inteligenței artificiale sunt conforme cu celelalte reglementări Continental, precum cele referitoare la egalitate? Astfel de întrebări – și deci reglementări – sunt esențiale când vine vorba de modelarea mobilității viitorului. Tot mai multe funcții de zi cu zi sunt aproape de neimaginat fără AI: asistenții de voce în smartphone-uri, metodele de diagnostic în sectorul medical și aplicațiile de navigație sunt exemple importante.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Continental se bazează pe inteligența artificială pentru o gamă largă de produse. Acestea includ sisteme de asistență a șoferului bazate pe camere cu recunoașterea obiectelor, sisteme de asistență la întoarcere și recunoașterea gesturilor ca mijloc de comunicare între oameni și vehicule. Astfel de sisteme cu funcții AI sunt capabile să prelucreze cantități mari de date aproape în timp real și să ofere rezultate mai bune cu fiecare informație nouă primită.

DESPRE CONTINENTAL

Între 1999 și 2019, Continental a investit circa 1,8 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci arii de activitate ale concernului sunt reprezentate aici. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi, este partener într-un joint-venture în Iași şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul anului trecut, Continental avea circa 20.000 de angajaţi, dintre care o treime sunt ingineri și informaticieni în centrele de cercetare și dezvoltare, și va continua să angajeze, în funcție de viitoarele proiecte.

Articolul anterior

TAROM a rămas din nou fără șef. Al cincilea, din martie 2019 încoace

Articolul următor

Inginerii de la Dacia au produs 700 de racorduri pentru ventilatoarele medicale, cu ajutorul tehnologiei 3D, în Centrul Tehnic Titu

Articole din aceeași categorie
Total
4
Share