După ce, anul trecut, anunţa lansarea în primul trimestru din 2024, Revolut vrea să lanseze o sucursală în România în luna decembrie.
Potrivit Gabrielei Simion, General Manager Revolut Bank UAB Sucursala România, întârzierea nu a avut legătură cu probleme întâmpinate pe piaţa locală. „Din 2021, am început să oferim clienţilor români IBAN-uri locale într-un parteneriat cu o entitate bancară locală. Un an mai târziu, am iniţiat demersurile de reglementare pentru înfiinţarea unei sucursale locale în România, înregistrată în registrul Sucursale ale instituţiilor de credit din alte state membre, la Banca Naţională a României”.
Antoine Le Nel, Chief Growth & Marketing Officer, partener şi membru al Comitetului Executiv Revolut, spune că banca are intenţia de a deschide o sucursală pe pieţele pe care operează. Deschiderea unei sucursale în România nu va însemna prezenţa fizică pe piaţa locală, cel puţin în viitorul apropiat, explică Antoine Le Nel.
- Împotriva curentului: germanii de la Schieffer investesc într-o fabrică de componente auto în România
- Genesis Property are un nou Chief Operating Officer
- Cristina Lovin și Simona Stancu, primul cuplu feminin de arbitri care reprezintă România la un campionat mondial masculin de handbal
„Actuala structură a portofoliului ne permite să avem un business solid şi profitabil, indiferent de contextul macro-economic. Avem produse specific bancare şi produse de lifestyle, investiţii, criptomonede, toate în acelaşi loc, în aceeaşi aplicaţie. Asta ne permite ca, indiferent de nivelul dobânzii sau de evoluţia pieţei în general, să continuăm să creştem”.
Modelul de business al Revolut, axat pe produse scalabile la nivel global, a trecut într-o nouă etapă – cea a consolidării operaţiunilor şi a localizării produselor -, pe măsură ce baza clienţi creşte, arată reprezentantul Revolut. „Avem planuri mari în continuare în România. Planurile noastre sunt să continuăm să creştem pe această piaţă, unde clienţii ne privesc cu multă simpatie şi încredere, şi să devenim principalul cont bancar pentru milioane de utilizatori. Vrem să fim prima opţiune de digital banking pentru clienţii români şi să răspundem nevoilor financiare, indiferent de etapa de viaţă în care se află”.
Potrivit acestuia, dacă la sfârşitul anului trecut, compania avea 38 de milioane de clienţi, creşterea susţinută va duce compania la peste 50 de milioane până la finalul lui 2024. „Am deschis sucursale în Irlanda, Franţa, Spania, Olanda, zilele trecute a devenit operaţională cea din Germania şi cea din România va fi funcţională până la final de an. Aceasta este următoarea provocare pentru noi – să rămânem globali și să devenim relevanţi din perspectiva nevoilor clienţilor locali. Pe termen lung, ne propunem să continuăm să ne extindem operaţiunile, dar şi să devenim cât mai locali posibil, să fim prima opţiune de cont bancar principal, care integrează toate serviciile financiare de care clienţii au nevoie: plăţi, credite, economii, investiţii, debit direct, conturi pentru copii, etc.”.
Mariia Lukash, Head of Growth regiunea CEE, crede că transformările din perioada următoare vor da mai mult avânt şi produselor destinate clienţilor din zona de business (întreprinderi, antreprenori).
„În 2024, România a fost una dintre pieţele noastre principale, cu cea mai mare creştere a bazei de clienţi Revolut Business. Am adăugat, în medie, peste 1.000 de clienţi noi Revolut Business pe lună. De când am început să oferim servicii companiilor şi firmelor de pe piaţa locală, clienţii B2B au efectuat tranzacţii de peste 5,8 miliarde de euro pe piaţa locală şi procesăm lunar tranzacţii de peste 345 milioane de euro pentru clienţii Revolut Business, din diverse industrii (consultanţă, turism, e-commerce, IT, marketing şi publicitate).
Volumul total al tranzacţiilor acceptate de clienţii noştri B2B s-a multiplicat de cinci ori în ultimele 12 luni complete. Suntem convinşi că şi în această verticală vom continua să creştem, pe măsură ce vom aduce tot mai multe soluţii de acquiring şi modalităţi de încasare de plăţi, iar sucursala locală va ajuta şi din acest punct de vedere”.
De altfel, banca a anunţat recent ca a început implementarea progresivă a IBAN-ului local românesc, ce va fi furnizat, din ultimul trimestru al anului, de sucursala din România a băncii. „Toate conturile Revolut din România vor migra de la IBAN-urile puse la dispoziţie de un partener local la IBAN-urile oferite de sucursala locală Revolut. Migrarea se va realiza etapizat, până la sfârşitul anului, şi va permite companiei să răspundă nevoilor specifice ale clienţilor locali”, informează banca.