Circa 1,3 milioane de români au revenit în țară, de la începutul pandemiei, potrivit unei analize ale companiei de consultanță în management, Horváth & Partners.
Vânzarea produselor de bază, cum sunt produsele din carne și lactatele, se va majora datorită afluxului de români reîntorși în țară, și are potențialul de a crește consumul cu circa 550 milioane de lei în cazul produselor din carne și cu circa 340 milioane pentru lactate, în următoarele 12 luni, valori exprimate în prețuri de producător. Astfel, vânzările retailerilor pe cele două categorii ar putea crește cu aproximativ 1,4-1,5 miliarde lei, arată concluziile preliminare ale studiului “Cum va arăta viitorul pentru producătorii de lactate și mezeluri din România?”, pe care Horváth & Partners îl derulează cu ajutorul mai multor experți din industriile cercetate.
Veniturile suplimentare apărute în urma creșterii cererii pentru alte categorii de produse ar putea fi de circa 700 de milioane de lei. Acestea satisfac nevoile de bază ale populației și includ fructele, legumele, uleiul, orezul, făina, mălaiul, pastele, produsele de igienă. Cel mai probabil, această cerere suplimentară va crește consumul produselor de tip private label și economice din portofoliile retailerilor. Acest fapt va face necesară colaborarea eficientă între marile lanțuri de magazine și producătorii cu capacități de producție utilizate sub capacitate.
Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”
“Criza afectează multe domenii, dar poate contribui semnificativ și la creșterea vânzărilor în industrii precum cea a producătorilor de carne și lactate sau retail. Statisticile arată că avem 1,3 milioane de oameni care s-au întors în România și care vor rămâne, cel mai probabil, până când pandemia va trece și economiile dezvoltate din vestul Europei își vor reveni. Ei vor contribui într-o mare măsură la creșterea vânzărilor de carne, mezeluri și produse pe bază de lapte, și la creșterea altor categorii de produse de subzistență”, explică Kurt Weber, director general Horváth & Partners România.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Acesta consideră că este important ca statul să încerce să-i convingă pe românii reveniți temporar să rămână permanent în țară. Asta s-ar putea realiza prin politici guvernamentale de educație, respecializare, specializare digitală și susținere financiară. Astfel se pot crea premisele ca acest consum suplimentar să rămână în România și chiar să se diversifice și să cuprindă și alte categorii de produse.
DESPRE HORVÁTH & PARTNERS
Este una dintre cele mai importante companii independente de consultanță în management. Are peste 1.000 de angajați și birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții săi stau la dispoziția clienților la nivel global. Pe piața din România, unde este prezentă din 2005, oferă servicii de consultanță în domeniul performanței la nivel de companie și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling, managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT.