COS, liderul pieței locale de fit-out, se dezvoltă accelerat în toată țara: 45 la sută din business este reprezentat de proiecte în alte orașe decât București

La peste un an de la preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către compania de private equity SARMIS Capital, compania COS raportează o cifră de afaceri de 28 de milioane de euro în anul fiscal 2022.

Piața înregistrează o tendință de creștere accelerată, în contextul dinamicii favorabile de business, atât în București, cât și în orașele regionale din țară.

Business-ul COS crește cu 32 la sută față de anul precedent, ceea ce reprezintă un indicator al dinamicii favorabile ale pieței în perioada post-pandemică și reflectă apetitul proprietarilor și chiriașilor pentru investițiile în amenajările de spații interioare. COS este activ în segmentul soluților complete de design și amenajări interioare pentru segmentele de office (chiriași mari și companii antreprenoriale dinamice), industrial & logistic (amenajări interioare în parcuri logistice și industriale), hospitality, healthcare (interioare pentru clinici și spitale) și educațional (unități de învățământ).

Anul acesta, proprietarii de spații și chiriașii au accelerat investițiile în amenajarea spațiilor interioare, pentru adaptarea lor la noul format hibrid de lucru la birou și pentru a-și menține spațiile competitive și atractive, având în vedere stocul relativ vechi existent pe anumite segmente din piață, cu precădere în cazul segmentelor de healthcare, hospitality sau education. Și segmentul logistic și industrial modern continuă dezvoltarea accelerată, iar cererea pentru soluții interioare complete este în creștere.

Din volumul total de business, peste 15 milioane de euro au reprezentat servicii de construcție (amenajări și design interior), iar restul volumului este aferent vânzărilor de mobilier – mobilier standard, de la furnizori internaționali precum Steelcase, sau mobilier personalizat, realizat de producători locali. Deși volumul de vânzări majoritar este înregistrat în segmentul mobilierului importat, crește apetitul pentru soluțiile de mobilier personalizat, realizat de producători și parteneri locali. În 2022, COS a înregistrat vânzări de trei milioane de euro în segmentul mobilierului personalizat, realizat de producători locali, mai multe cu 50 la sută față de anul anterior.

Un volum semnificativ de business a provenit din marile orașe, precum Iași, Timișoara, Cluj, Craiova sau Ploiești. 45 la sută din business-ul COS este reprezentat de proiecte de fit-out în alte orașe decât București – în 2019, doar 12 la sută din volumul total al vânzărilor provenea din orașele regionale.

“Echipa a avut un rol decisiv în depășirea cu succes a provocărilor anilor recenți, marcați de incertitudine în mediul de business, și, implicit, în rezultatele din ultimul an. Anul acesta, am extins echipa și am ajuns la 112 angajați, față de 100, în urmă cu un an”, declară Christophe Weller, acționar fondator și CEO COS.

“2022 a fost un an al integrării și eficientizării, în care focusul echipelor a fost pe implementarea strategiei agreate la momentul achiziției. Principalele investiții au fost în direcția digitalizării (prin implementarea unor noi soluții software și programe de digitalizare) și îmbunătățirea proceselor de lucru. Rezultatele pozitive sunt vizibile în evoluția recentă a business-ului, iar în continuare suntem încrezători în potențialul de dezvoltare a pieței locale de fit-out”, arată Cezar Scarlat, Managing Partner și co-fondator SARMIS Capital.

Recent, COS a finalizat procesul de relocare a companiei într-un spațiu de 3.000 mp, în noua clădire MIRO din zona Băneasa, dezvoltată de Speedwell, după ce, timp de 15 ani, a ocupat un spațiu de 1.000 mp tot în zona de nord a Capitalei. Relocarea face parte din strategia de extindere a companiei din punct de vedere al acoperirii geografice și al segmentelor de piață vizate.

În ultimul an, COS a semnat proiecte semnificative, pentru chiriași de birouri din București sau din țară, precum OMV Petrom, Citi Bank, MassMutual, Accenture, CMS Cameron McKenna, Amazon, Porsche Engineering, Cognizant, dar și pentru beneficiari din alte segmente de activitate, ca Asociația Dăruiește Viață (noul Spital pentru Copii, construit de Dăruiește Viață la Spitalul Marie Curie) sau lanțul hotelier Radisson Blu, s.a. 

Pentru volumele de vânzări înregistrate în ultimul an, COS a primit distincția de Partener Platinum din partea Steelcase International, lider mondial al pieței mobilierului pentru birou. COS este partener exclusiv Steelcase în Romania din 1998.

Activ pe piața locală din 1998, COS [cu denumirea inițială Corporate Office Solutions] este pionierul soluțiilor integrate de amenajare a spațiilor interioare în România. Este cel mai mare integrator de pe piață, cu un portofoliu de peste 3.100 de companii.

Deține parteneriate exclusive în România cu furnizorii Steelcase și Interface, lideri internaționali pe segmentele de mobilier, respectiv soluții pentru pardoseli, și cu producători locali de soluții personalizate de mobilier, pardoseli sau decorațiuni. În afară de biroul din București, COS este activ regional prin alte trei birouri, în Cluj, Timișoara și Iași.

Ce înseamnă fit-out

Este un termen ce descrie activitatea de furnizare de soluții integrate de consultanță, concept, design, furnizare și/ sau producție de mobilier și amenajare completă a spațiilor interioare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share