Raiffeisen Bank va acorda o finanțare de 14 milioane de euro, garantată de EximBank (prin emiterea unor garanții în numele și în contul statului român), companiei Softronic. Creditul va acoperi costurile de producție și livrare pentru șase locomotive electrice, care vor intra în dotarea operatorului feroviar Green Cargo AB, din Suedia.
În iunie 2017, singurul producător de locomotive electrice din estul Europei a semnat un contract cu Green Cargo, pentru livrarea a opt locomotive Transmontana. Primele două au fost deja livrate și sunt în faza finală de testare. Următoarele șase locomotive vor fi livrate la finalul anului viitor, până la mijlocul anului 2020.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
„Softronic are capacitatea de a produce 9-10 locomotive pe an. Locomotiva LEMA este un proiect original al firmei Softronic, iar primul exemplar a fost fabricat în 2010. Până acum am fabricat 36 de locomotive, destinate, în special, operatorilor feroviari transportatori de mărfuri. Locomotivele noastre circulă pe căi ferate din România, Ungaria, Slovacia și, mai nou, Suedia. Pentru transportul de călători, fabricăm trenul electric Hyperion, care reprezintă materializarea experienței noastre în proiectarea și construcția de material feroviar de înaltă performanță”, declară Radu Zlatian, director Cercetare-Dezvoltare la Softronic.
Softronic este o companie nouă pe piață materialului rulant – a fost înființată în 1999, cu capital integral românesc. Produsele de bază sunt locomotiva electrică cu tracțiune cu motoare asincrone (LEMA – Transmontana) și trenul electric multiunit pentru călători (Hyperion). Locomotivele și trenurile sunt proiectate pentru eficiență energetică maximă, recuperând energia consumată la frânare. Pentru fabricația celor două produse, Softronic a proiectat și produce toate elementele mecanice necesare, motoare electrice de tracțiune, convertoare statice pentru tracțiune sau servicii auxiliare, echipamente de control, comandă și siguranță.
Transmontana este cea mai performantă locomotivă electrică fabricată în Europa, este omologată de Autoritatea Feroviară Română și deține autorizații de circulație în Bulgaria, România, Ungaria, Slovacia și Suedia. Are un design modern, motoare de tracțiune asincrone, frânare dinamică (reostatică și recuperativă), convertoare electronice de tracțiune, echipamente electronice de comandă și control bazate pe microcontrolere și microprocesoare și faruri LED. Hyperion este un tren electric de călători ce îndeplinește cerințele specifice standardelor europene și respectă Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate. Trenul a fost realizat folosind cele mai noi și performante echipamente electrice, electronice și mecanice. La fabricarea lui s-au utilizat tehnologii de ultima oră, având la bază un proiect dezvoltat în 2012.