Este un fapt deja cunoscut că, atunci când vine vorba de IT outsourcing, Europa de Est devine tot mai atractivă pentru companiile din Vest. Practic, ele renunţă, încet-încet, la serviciile firmelor de IT din India, și preferă să contracteze firme din România, Polonia, Cehia, Ungaria sau Ucraina.
Marcel Anghel
CEO @ Qubiz
Întrebarea la care am încercat să răspund, o bună bucată de timp, este: care ar fi avantajul competitiv al companiilor de IT din România, în general, şi al firmei Qubiz, în particular? Răspunsul a venit, în cele din urmă, şi a fost cât se poate de clar: companiile de succes de aici au o cultură organizaţională ce rezonează cu cea a partenerilor lor din Europa de Vest.
Şi aşa ajungem la oameni. Orice cultură organizaţională se bazează pe un set de valori cu care oamenii din organizaţie se identifică şi care le influenţează modul de gândire, modul de a percepe lucrurile şi comportamentul. Valorile Qubiz sunt orientarea spre client, axarea pe rezultate, încrederea şi respectul, antreprenoriatul şi distracţia. Nu dorim şi nu credem în impunerea cu forţa a acestor valori, în rândul colegilor de la Qubiz. În schimb, am observat că oamenii potriviţi sunt atraşi din start de compania noastră, tocmai pentru că se potriveşte cu valorile după care ei se ghidează în viaţă.
Revenind la întrebare, aprecierea din partea clienţilor şi partenerilor noştri este legată de cultura organizaţională pe care am dezvoltat-o și, implicit, de oameni. Fiind conştienţi de acest lucru, acordăm o atenţie sporită angajaţilor noştri. Pe lângă mediul de muncă deschis şi prietenos şi diversele facilităţi pe care le oferim celor care lucrează la noi, investim permanent în dezvoltarea lor personală şi profesională. Astfel, sub egida Qubiz Academy, membrii echipei noastre participă la cursuri şi seminarii menite să le dezvolte abilităţile tehnice, dar şi, mai important, pe cele legate de relaţionare – aşa numitele soft skills. Pe lângă team leader, fiecare membru al echipei Qubiz are un career manager, adică un mentor cu experienţă, care-l ajută să se autodepăşească și îl îndreaptă în direcţia care i se potriveşte cel mai bine – fie să obţină certificări suplimentare în domeniul său, fie să îşi dezvolte o a doua specializare.
Rezultatul grijii noastre faţă de angajaţi se traduce într-o rată de retenţie excelentă. Sunt foarte puţini oameni – dacă sunt – care părăsesc firma, pe parcursul unui an. Ca o concluzie, oamenii de calitate şi o cultură organizaţională sănătoasă, pro-europeană, sunt elemente esenţiale în determinarea succesului unei companii de outsourcing. Qubiz le dezvoltă permanent, iar acest lucru se vede în încrederea pe care clienţii noştri ne-o acordă, în modul în care relaţionează cu noi şi în parteneriatele pe termen lung pe care le dezvoltăm împreună cu ei.