Compania Zitec rămâne fidel culturii sale remote-friendly, însă acest lucru n-a împiedicat-o să investească serios în sediul său din București.
Angajații Zitec au libertatea să lucreze de oriunde se simt cel mai productivi – acasă, la birou ori într-un regim hibrid. Cei care aleg să vină la birou sunt întâmpinați de un spațiu modern, vibrant și energizant, conceput să stimuleze creativitatea și să îmbunătățească starea de bine, oferind o experiență de lucru neconvențională.
Infinity for Home, un brand de mobilier personalizat, lansat în plină pandemie, a colaborat cu Zitec ca să ducă la bun sfârșit acest proiect. A mizat pe crearea unui concept de lumi noi, accesibile echipelor la locul de muncă, respectând valorile companiei și pasiunile echipei care își desfășoară activitatea în acest spațiu.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
„Conceptul propus de beneficiar și arhitecți s-a axat pe crearea de lumi noi în spațiul de lucru. Echipa Zitec poate fi acum într-un univers diferit în fiecare zi: în lumea Lego, într-o zonă de pădure tropicală, într-un spațiu ce te poartă direct la mare sau în lumea diving-ului și chiar la discotecă. Pasionații de schi pot lucra dintr-o telecabină, iar pentru cei care doresc să se simtă la birou ca acasă am creat un lounge din piese de mobilier multiple, așa încât să se simtă ca în cafenea sau în propria sufragerie”, spune Alexa Rădulescu, Owner Infinity for Home.
Potrivit acesteia, dorința beneficiarului de a crea povești în spațiul de lucru, de a aduce cultura organizațională și creativitatea la „firul ierbii”, au făcut ca proiectul să ia viață și, cu ajutorul arhitecților și inginerilor, să devină realitate. „Zitec se află acum pe lista scurtă a companiilor din România care au transformat spațiul de lucru într-o reală sursă de inspirație. Sunt multe elemente originale, create, personalizate și realizate exclusiv pentru organizație și spațiile sale de lucru”, explică Alexa Rădulescu.
Punerea în practică a proiectului a durat 12 luni de la conceptul stabilit cu tematică Science Fiction și Fantasy la implementarea finală. Doar din perspectiva mobilării, au fost gestionați minimum șapte furnizori ai Infinity for Home, în mare parte exclusivi, pentru ca fiecare piesă de mobilier pusă în poveste să respecte fidel ideea transpusă în randare. Au fost și produse desenate și create special în fabricile cu care lucrează brandul de mobilier. Unele au fost apreciate de fabrici și au devenit un produs standard în portofoliul acestor fabrici, iar Infinity for Home are exclusivitate pentru ele.
În acest demers nou pe piața locală de amenajare nu au lipsit provocările, spune Alexa Rădulescu. Printre ele s-au numărat personalizarea unui singur produs, crearea lui, în detrimentul unui produs de serie, respectarea timpilor de livrare și menținerea în bugetele standard pentru piese de mobilier non-standard.
„Este un proiect ambițios – și randările arătau ca tablourile sau imagini din Science Fiction. A trebuit să utilizăm toate resursele din portofoliu ca să găsim produsele corecte și să avem capacitatea să le personalizăm la nivelul creației. În viața reală se pierd cam zece la sută sau mai mult din finețurile unei randări, însă noi nu ne-am permis asta. Altfel, poveștile create nu mai puteau fi puse corect în scenă. Orice modificare a unei nuanțe de culoare în vopsitorie ar fi schimbat aspectul final. Am dat multă atenție furnizorilor și procesului de fabricație pentru ca fiecare piesă să fie ca în poză”.
Amenajarea birourilor Zitec reprezintă și pentru Infinity for Home, și pentru piața care cuprinde acest domeniu, nu doar un proiect original, ce urmărește și implementează tendințele actuale. După cum afirmă Owner-ulul Infinity for Home, este o dovadă că orice idee se poate pune în practică și poate deveni reală și funcțională cu partenerii potriviți, prin creativitatea beneficiarilor, arhitecților și inginerilor de produs, și cu multă imaginație și deschidere.
„Reușim cu succes să punem în practică astfel de scenarii vizuale ambițioase, noi, unice, ce contribuie la o altă realitate pentru spațiile în care oamenii își desfășoară activitatea zi de zi”, arată Alexa Rădulescu.
În opinia sa, astfel de abordări existente și pe piața locală indică faptul că spațiile de lucru, primul contact al angajaților cu mediul profesional, sunt deja supuse unor transformări semnificative. Companiile își regândesc și își reorganizează birourile ca să se alinieze noilor priorități – de la flexibilitate și colaborare, la durabilitate și bunăstarea angajaților.
„Tendințele actuale în amenajarea zonelor office pun accent pe ideea de a ieși din vechile structuri clasice și din zona rigidă, foarte austeră, specifică spațiilor de lucru anterioare cu aspect impersonal. În plus, există o cerere în creștere pentru spații de lucru care înglobează zone confortabile, primitoare, relaxante, așa-numitele leisure spaces. Un alt aspect important este individualizarea și personalizarea spațiilor pe specificul business-ului, alături de adaptarea brand book-urilor la specificul local, prin adaptarea regulilor la cultura locală și nevoile angajaților. Astfel de proiecte pot fi realizabile doar prin concepție și abordare originală”, este convinsă Alexa Rădulescu.