Facultatea de Chimie şi Inginerie Chimică a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) găzduiește, de săptămâna trecută, laboratorul “Emerson – Soluţii de automatizare a proceselor chimice”.
Este primul laborator dedicat soluțiilor de automatizare a proceselor chimice, cu tehnologie de ultimă oră din industrie, inaugurat de compania Emerson într-o universitate românească, și primul finanțat integral în UBB.
‘Universitatea noastră s-a angajat într-o direcție world-class, pe care și-au asumat-o marile universități ale lumii, direcție care presupune activarea permanentă a tuturor celor trei componente academice de bază: componenta educațională, cea de cercetare-dezvoltare-inovare și legătura cu societatea/ comunitatea. Am depășit acea mentalitate învechită conform căreia doar universitatea generează cunoaștere/ inovare, pe care o transferă spre societate/ comunitate. Și societatea poate veni spre noi cu soluții inovatoare, așa încât relația să fie una bidirecțională și, în final, eficientă.
Laboratorul Emerson este un exemplu de astfel de relație bidirecțională, ce servește toate componentele academice menționate. Suntem în a patra revoluție industrială, care are informația ca o componentă principală, iar consecințele sunt strâns legate de interacțiuni de tip cyber-physical și de automatizări complexe”, afirmă rectorul UBB, prof. univ dr. Daniel David.
Potrivit managerului general Emerson, Alina Negru, compania și UBB colaborează de 15 ani, pe diferite segmente, de la servicii financiare până la subiecte precum informatică, fizică și chimie. “Am abordat mai multe direcții de cooperare, precum programe de mentorat studenți, traininguri, școli de vară, engineering bootcamps, dar și multe alte tipuri de activități educaționale. Acest transfer de know-how între universitate și studenți îi va motiva, atunci când se realizează pe plan profesional, să se întoarcă spre universitate și să împărtășească, la rândul lor, cunoștințele pe care le-au dobândit de-a lungul timpului”.
Colaborarea între UBB și Emerson va continua atât din punctul de vedere al funcționării laboratorului, cât și în direcția inițierii unor programe curriculare în vederea pregătirii cât mai eficiente și aplicate a studenților pentru intrarea pe piața muncii.