Prezentă la nivel global în peste 50 de locații, dintre care cinci în Europa, compania EXL marchează anul acesta 15 ani de activitate pe piața din România, unde are o echipă de 270 de angajați.
Compania își desfășoară activitatea într-un sediu aflat în Cluj-Napoca. Operațiunile sale din România au două linii de business: călătorii de afaceri și finanțe-contabilitate. Majoritatea activității se desfășoară în sediul central, însă există și o parte a echipei care lucrează de la distanță, din toată țara.
Cei 270 de angajați ai EXL Service România își desfășoară activitatea în cinci limbi străine: engleză, franceză, germană, italiană și spaniolă. Decizia companiei-mamă de a deschide centrul din Cluj s-a bazat chiar pe acest punct forte, specific forței de muncă din România.
- Angajații Orange vor lucra în una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului: Palatul Telefoanelor
- “Țara lui Mai Bine”: Primul proiect național care conectează producătorii români cu restaurante din toată țara
- Black Friday 2024: Black Week se stabilizează ca fenomen. Ziua de vineri aduce cea mai mare creștere a coșului mediu
Pilonul central de la Cluj a fost chiar persoana care astăzi conduce operațiunile locale, Mihaiela Cioacă, actualmente Sr. Assistant Vice President Operations EXL Service.
Mihaiela este alături de EXL de 15 ani și își amintește și acum începuturile firmei în România. “În aprilie 2009, în urma unui proiect de consultanță pentru un client, a fost identificată oportunitatea deschiderii primului centru în România, având în vedere calitatea resursei umane de aici și nevoia de business. Astfel, compania căreia i-am oferit inițial consultanță a devenit primul client al centrului în care operăm și astăzi la Cluj. Am dezvoltat o echipă formată inițial din 2-3 persoane și am ajuns să avem acum 270 de membri în echipa EXL. Cei care au fost alături de noi încă de la început ocupă acum posturi de conducere și sunt piloni de bază în companie”.
Decizia de a deschide centrul de la Cluj a fost urmată de alte astfel de acțiuni strategice. “Ne concentrăm foarte mult pe creșterea în regiune. Am fost primul centru deschis de companie în Europa. A urmat Cehia, iar la scurt timp după – Bulgaria. Noi am început la Cluj fiindcă aici avem mulți vorbitori de limbi străine. Acesta a fost motivul principal pentru care am început să deservim clienți pentru Europa. De-a lungul timpului, ne-am dezvoltat portofoliul și am acoperit domenii diferite: de la asigurări, am trecut prin servicii financiare, turism de afaceri, ulterior iarăși servicii financiare”, explică Mihaiela Cioacă.
În cei 15 ani, strategia de dezvoltare a companiei s-a concentrat atât pe identificarea de noi clienți, motiv pentru care și-a dezvoltat semnificativ portofoliul, cât și pe dezvoltarea echipei și pe formarea profesională la locul de muncă a membrilor ei.
“Am mers foarte mult pe ideea de creștere a angajaților în companie. În momentul de față, 90 la sută dintre persoanele care au funcție de conducere la noi au provenit din companie și au evoluat împreună cu mine, de altfel. Întreaga echipă beneficiază constant de programe de training, prin care ne asigurăm că le oferim clienților noștri servicii de calitate, și, în același timp, acoperim nevoia de dezvoltare continuă a angajaților”, completează Mihaiela Cioacă.
Cu o credință fermă în puterea educației, compania se implică activ în inițiative care împuternicesc indivizii cu cunoștințe și abilități pentru a prospera într-o lume aflată într-o schimbare accelerată. De la programele de mentorat, care îndrumă tinerii către cariere împlinite, până la colaborările cu instituțiile educaționale locale, EXL investește în construirea unui viitor prin învățare.
Echipa EXL Service România își continuă dezvoltarea și în 2024 și are în plan să atragă noi talente, în funcție de nevoile de business. Compania are două mari tipologii de potențiali candidați.
“În funcție de clientul pentru care angajăm, avem de-a face cu persoane care nu au nevoie de niciun fel de experiență în prealabil, în afara faptului că avem nevoie de vorbitori de limbi străine: franceză, germană, puțină italiană și spaniolă. În zona de turism de afaceri, totul se învață la locul de muncă.
Pentru celălalt client, unde acoperim servicii financiare, e nevoie de experiență în prealabil. Acolo operăm pe limbile franceză, engleză, germană, spaniolă și italiană. Ce ne interesează cel mai mult, în afara acestor hard skills, este implicarea. Dacă angajații manifestă interes sincer pentru activitatea pe care o desfășoară, dorința de a evolua și curiozitate, putem lucra cu oricine. De-a lungul anilor, am văzut că modalitatea în care ne alăturăm unei echipe și deservim un client și felul în care colaborăm cu ceilalți sunt absolut critice. Sunt cele mai importante elemente care ne ajută la realizarea cu succes a unor proiecte sau la desfășurarea unor procese în parametrii ceruți și poate și peste – de ce nu?”, subliniază Mihaiela Cioacă.
EXL susține noua generație de angajați cu programe intensive de dezvoltare a limbajului și a abilităților interpersonale, în timp ce îi integrează în cultura sa organizațională, bazată pe valorile fundamentale ale inovației, colaborării, excelenței, integrității și respectului.
Cine sunt clienții EXL Service România? “Fiind specializați în zona de externalizare de servicii, putem acoperi foarte multe domenii. De-a lungul timpului, am acoperit domeniul asigurărilor, servicii financiare, turism de afaceri. În momentul de față, operăm în turismul de afaceri, un domeniu extrem de interesant, în care putem să oferim și certificări internaționale la locul de muncă, de care angajații pot beneficia toată viața. Și mai avem partea de servicii financiare, unde operăm pe diverse piețe, în Europa, în principal. La fel, aici putem vorbi despre traininguri extensive, ce ajută angajații să-și dezvolte competențele în zona de interes, și anume în cea a serviciilor financiare pe care o deservesc”, punctează reprezentanta EXL.
Deși sediul central al companiei din România este localizat într-o clădire de birouri din zona centrală a orașului Cluj-Napoca, mai bine de jumătate din echipă își desfășoară activitatea de la distanță.
“EXL se străduie să facă din spațiul de lucru un loc în care angajații se simt ca acasă, se bucură să lucreze aici și au parte de un mediu relaxat, oameni plăcuți și o gestionare flexibilă a muncii. Lucrăm de la birou și parțial de acasă. Avem echipe care lucrează hybrid, dar și angajați care sunt în alte orașe, însă ne asigurăm că toți angajații au ocazia să se întâlnească cu o oarecare frecvență: poate fi trimestrială sau, pe alocuri, și lunară. Avem și evenimente și petreceri la care ne asigurăm că participă cât mai mulți colegi”, adaugă Mihaiela Cioacă.
Acum, la împlinirea celor 15 ani de prezență în România, planurile de viitor ale EXL Service România sunt promițătoare. “În afara faptului că ne dorim să avem același succes ca și până acum cu companiile pe care le deservim, ne-am propus să ne mărim portofoliul de clienți și să ne extindem în Cluj și, de ce nu, și în alte orașe din România. Vom explora îndeaproape și oferirea de produse noi către clienții noștri, nu doar de servicii, ci și automatizări ori servicii de transformare digitală, în următoarele luni sau în următorii ani. Așadar, urmează să ne dezvoltăm și în această direcție pe Europa, pentru că lucrul acesta se întâmplă în alte regiuni ale lumii, unde EXL oferă deja astfel de produse clienților săi”, conchide Mihaela Cioacă.
DESPRE EXL
Este o companie multinațională care, în parteneriat cu clienții săi, oferă soluții digitale de analiză pentru a îmbunătăți rezultatele de afaceri și pentru a-și dezvolta potențialul de creștere. Înființată în 1999, are sediul central în New York City. De atunci, operează în peste 50 de centre de livrare în SUA, Europa, India, Filipine, Africa de Sud și Australia. Oferă servicii de management operațional, analiză decizională și platforme digitale organizațiilor din diverse industrii, inclusiv asigurări, servicii bancare, servicii financiare, utilități, transport și călătorii. Echipa sa globală este formată din peste 40.000 de angajați în cele peste 50 de centre, printre care se numără și cel din Cluj-Napoca.