Rottaprint: O companie responsabilă începe cu angajați care protejează resursele și inovează pentru generațiile următoare

Reducerea impactului industriei asupra mediului înconjurător reprezintă una dintre prioritățile permanente ale companiei Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România.

Prin acțiuni concrete și investiții constante în utilaje care facilitează producerea sustenabilă de etichete, ambalaje și colectarea deșeurilor, Rottaprint se poziționează ca o companie responsabilă, atentă la impactul pe care îl are asupra mediului. În plus, își încurajează permanent echipa să adopte un comportament echilibrat vizavi de comunitate și de natură.

Când vine vorba de standardele de lucru și colectarea deșeurilor generate, Rottaprint a implementat, încă din 2019, standardul ISO 14001, certificare ce garantează un sistem controlat în ceea ce privește reducerea impactului dăunător asupra mediului înconjurător și care se acordă companiilor ce demonstrează performanțe și implicarea în problemele de mediu.

În acest sens, obiectivul pe care și-l propune compania este colectarea selectivă a deșeurilor generate de fiecare zonă de pe fluxul de lucru, stocarea lor corespunzătoare în spații și pubele special amenajate, astfel încât să poată fi prevenit orice accident de mediu, și o selecție adecvată reciclării, reutilizării sau valorificării acestora.

Din activitatea sa de producție, dar și din activitățile conexe, administrative și de infrastructură, Rottaprint produce trei categorii principale de deșeuri: deșeuri de materiale reciclabile 100 la sută (hârtie și carton, diferite folii din plastic și ambalaje din plastic, aluminiu, fier, lemn, sticlă, DEEE), deșeuri de producție (resturi de autocolant, unele folii din plastic, resturi de cerneală și substanțe de preparare, materiale absorbante, matrițe uzate), care se valorifică energetic prin recuperarea de energie și care înlocuiesc o parte din cărbunele folosit pe post de combustibil în fabricile de ciment, deșeu biodegradabil. Deșeurile de producție nu ajung niciodată pe pământ, ci sunt reciclate sau valorificate energetic într-o fabrică de ciment care are ca angajament 0 la sută emisii de gaze cu efect de seră.

Comparativ cu 2021, compania a înregistrat, anul trecut, o creștere cu 38 la sută a cantității materialelor reciclate, reintroduse în circuitul economic. Noutatea lui 2022 este faptul că folia din plastic este transformată în materie primă pentru confecționarea altor obiecte din plastic de uz casnic și general, contribuind astfel la dezvoltarea economiei circulare.

Unul dintre obiectivele Rottaprint este scăderea cantității de deșeuri biodegradabile generate în urma consumului de alimente. În acest sens, a oferit întregii echipe toate informațiile necesare îndeplinirii acestui scop, a pus la dispoziție infrastructura locală necesară și astfel s-a înregistrat o scădere cu patru la sută a cantității de deșeu menajer în 2022 față de anul precedent.

Dezambalarea materiei prime generează paleți din lemn pe care Rottaprint îi repară și îi reutilizează pentru livrarea mărfii către clienți, sau se confecționează capace din lemn necesare pentru ambalarea mărfurilor finite. În acest mod, elimină cumpărarea de materiale noi pentru pregătirea coletelor necesare pentru expedierea produselor Rottaprint.

Rottaprint își încurajează echipa să adopte un comportament responsabil

Pentru că fiecare acțiune are un rezultat mai mare atunci când mai multe persoane își unesc eforturile, Rottaprint își încurajează constant echipa să adopte un comportament responsabil față de mediu. Doar în 2022, compania a organizat trei cursuri în care membrii echipei au fost învățați cum să procedeze la Rottaprint, dar și acasă sau în spațiul public, pentru a colecta corect, astfel încât deșeurile să poată fi valorificate ulterior.

Compania, alături de toți angajații săi, se implică cu recurență și în acțiuni de voluntariat pentru ecologizarea unor zone din vecinătatea mediului urban (pădure), inclusiv împreună cu copiii acestora, pentru a oferi o educație bună și respect față de mediu încă de la cele mai fragede vârste.

Tipografia organizează acțiuni periodice de 5S, metodă Kaizen aplicată constant încă din 2013, care oferă, prin structura celor cinci paşi (sortare, ordonare, curăţenie, standardizare şi susţinere), multiple beneficii: eliminarea lucrurilor inutile, care ajung să fie colectate selectiv, ordine și curățenie în spațiul de lucru, reducerea achiziţiei şi utilizarea cu discernământ a fiecărui obiect şi instrument de lucru. Aceste bune practici sunt însuşite de membrii echipei și apoi aplicate de ei și acasă.

Reciclarea contribuie la o economie circulară, dar și la proiecte sociale de donare

Cu ajutorul paleților din lemn proveniți de la dezambalarea materiei prime, echipa Rottaprint a confecționat prin forțe proprii mobilierul de grădină pentru organizarea petrecerii anuale ale companiei, Picniciada 2022. Organizată de Rottaprint, aceasta reunește anual angajații din toate departamentele companiei, împreună cu familiile lor, pentru o zi plină de activități distractive pentru cei mari și pentru cei mici.

O parte dintre paleți au fost donați și refolosiți de o grădiniță, pentru a fi creat mobilier de grădină pentru copii. Cantitatea donată a fost suficientă pentru a crea mobilier de grădină și pentru o școală, necesar și util în activitățile didactice care se pot desfășura în aer liber sau în pauzele de recreație ale copiilor.

Responsabilitatea față de mediu a fiecărui membru al echipei este o parte importantă a unei companii cu o cultură organizațională solidă. Mai mult decât atât, sentimentul de unitate în fiecare acțiune întreprinsă de Rottaprint este acela care ne conduce înainte în mod prosper și eficient, spre o dezvoltare durabilă.

DESPRE ROTTAPRINT

Este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține două centre logistice în România, în Brașov și Ilfov, și două în Ungaria și Germania. În 2021, a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share