Afacerile FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, au depășit în 2020 pragul de un miliard de lei, un avans de peste 27 la sută față de anul anterior, ca urmare a creșterii activității generate de pandemie.
Până la finalul anului, compania va finaliza investiția în hub-ul de la Cluj-Napoca, după ce, luna aceasta, a primit autorizația finală de construire. ”Schimbările majore și rapide pe care le-a adus coronacriza în economie și societate s-au reflectat și în activitatea noastră curentă. Echipele noastre de curieri au fost în linia întâi pe tot parcursul anului. Din cauza restricțiilor, multe business-uri s-au reorientat către vânzările exclusiv online, consumatorii au ales să folosească mai mult și mai des serviciile de curierat, astfel că activitatea noastră curentă a fost, luni de zile, comparabilă cu vârfurile de sărbători sau Black Friday”, declară Felix Pătrășcanu, Managing Partner FAN Courier.
Compania își menține estimările de creștere pentru 2021 între zece și 15 la sută. Ele se bazează pe două scenarii, în funcție de evoluția crizei sanitare și impactul ei în economie. FAN Courier ia în calcul un avans de zece la sută al veniturilor în varianta în care situația sanitară începe să se relaxeze sau unul de 15 la sută, dacă presiunea pe serviciile de curierat, generată de comerțul online rămâne ridicată. Pentru 2021, a planificat investiții de 20 milioane de euro.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Una dintre cele mai importante investiții asumate de FAN Courier, hub-ul de la Cluj-Napoca, al treilea construit, după cele de la Ștefănești și Brașov, va fi dat în funcțiune la finalul anului. Va fi dotat cu bandă de sortare cu o capacitate de 7.500 de colete/ oră și va avea 300 de angajați. Investiția în noul hub este estimată la șapte milioane de euro.
”După trei ani de așteptare, putem demara investiția în hub-ul de la Cluj, un punct de tranzit extrem de important pentru noi, ce va fi conectat cu Iași, Baia Mare și Oradea. Ne va ajuta în eforturile pe care le facem pentru reducerea timpilor de livrare și creșterea productivității”, spune Adrian Mihai, cofondator FAN Courier.
Tot în acest an, FAN Courier vizează și extinderea hub-ului de la Brașov cu încă 2.500 mp și analizează și oportunitatea de a da startul unui nou centru logistic în Ștefănești, pentru a dezvolta serviciile de fulfillment și logistică. În plus, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare.
În cazul în care cererea de servicii de curierat se va menține la un nivel ridicat, FAN Courier ia în calcul creșterea numărului de angajați cu zece la sută în 2021, ritm similar celui din anul anterior.