Una dintre principalele companii de consultanță de afaceri și externalizare servicii din Europa Centrală și de Est, Accace România a depășit pragul de 100 de angajați la final de 2022.
Departamentele cu cele mai mari creșteri au fost cele de contabilitate și payroll, pe fondul extinderii portofoliului de clienți și al dezvoltării nevoilor clienților actuali. În ultimele 12 luni, echipa Accace România a crescut cu 23 la sută, până la 116 angajați. Jumătate dintre rolurile noilor colegi au fost de Junior, iar posturile de Specialist și Senior au reprezentat câte 25 la sută din totalul celor care s-au alăturat pe parcursul anului trecut.
Pentru 2023, Accace mizează pe o nouă extindere, cu circa 30 la sută față de numărul actual al angajaților. Circa o treime dintre aceste roluri sunt pentru posturi entry-level (Junior Accountant, HR Admin Assistant, Junior Payroll Specialist, Junior Tax Consultant), iar restul sunt pentru poziții de Specialist, Senior (Payroll Specialist, Accounting Team Leader) și manager în departamentele de contabilitate, salarizare și administrare de personal și de taxe.
- Majoritatea profesioniștilor HR folosesc instrumente de inteligență artificială în munca lor. ChatGPT, cel mai folosit
- Două treimi dintre angajați traversează o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Cel mai mult îi afectează că nu câștigă suficient și instabilitatea politică
- Microsoft, Google, Continental, Oracle și Bosch, cei mai doriți angajatori în România, în 2025
”Căutăm oameni dornici să evolueze, dar care să aibă și o pasiune aparte pentru domeniul în care activăm. Ne plac oamenii curioși, care se informează permanent cu privire la modificările legislative, dar care să aibă și o deschidere către tehnologie, căutând soluții inovatoare de eficientizare a propriei activități. Limba engleză este un must-have pentru colegii care se alătură echipei Accace, având în vedere specificul internațional al clienților noștri”, declară Marina Din, Chief People Officer Accace România.
Posturile pentru care recrutarea este cea mai facilă, ca proces și finalizare, sunt cele entry-level, unde nu e necesară experiența în domeniu. Accace dezvoltă programe dedicate de formare, printre care și YoDA powered by Accace. Lansat în 2022, acesta este primul program de pregătire intensivă a studenților care își doresc să urmeze o carieră în contabilitate, HR și consultanță. Peste 40 de studenți s-au înscris la prima ediție, iar 15 au fost selectați și au participat la programul-pilot dezvoltat de specialiștii companiei. Programul este la a doua ediție, iar în acest moment se desfășoară workshopuri de contabilitate. Pentru rolurile de Senior, criteriile de selecție sunt mai riguroase. Compania caută viitori colegi care au atât abilități tehnice, cât și de leadership.
Potrivit reprezentanților săi, Accace oferă o gamă largă de beneficii extrasalariale – de la tichete de masă la tichete cadou sau vouchere de vacanță, zile extra de concediu de odihnă și pentru susținerea examenelor, susținere financiară pentru diverse certificări sau programe de formare profesională. În pachetele salariale se regăsesc inclusiv bonusurile acordate în funcție de performanță.
În ultimii doi ani, echipa Accace s-a mărit considerabil, iar bugetul alocat trainingurilor a crescut în mod proporțional. ”Candidații își doresc o integrare rapidă în activitate, dar și să simtă că, în momente de blocaj specifice la început de drum, colegii empatizează cu ei și le oferă instrumentele necesare pentru a-și îndeplini rolul. Își doresc să existe căi prin care să se poată dezvolta la nivel profesional și personal, prin programe de training, mentorat sau coaching, dar și să li se ofere o viziune de ansamblu asupra carierei și asupra rolurilor spre care pot evolua”, adaugă Marina Din.
La Accace România se lucrează în sistem hibrid. Zilele de prezență la birou sunt alese de comun acord cu restul colegilor. Scopul principal al zilelor petrecute la birou este acela de a consolida echipa, prin întâlniri face-to-face și socializare dincolo de ecrane. Există și colegi care lucrează full remote, din diverse zone ale țării, fiindcă Accace se bazează pe sisteme ce permit realizarea sarcinilor fără necesitatea prezenței fizice într-un birou. Anumite posturi disponibile pentru noi angajați iau în considerare candidați care locuiesc și dincolo de București și localitățile limitrofe.
DESPRE ACCACE ROMÂNIA
Prezentă pe piața locală din 2007, a înțeles nevoia clienților de a avea toate procesele interne gestionate sub o singură umbrelă și a devenit un partener proactiv de servicii complete de consultanță și externalizare, ce face conexiunea între nevoi și soluții și combină tehnologii inteligente cu o abordare holistică a business-ului fiecărui client. Compania oferă servicii de contabilitate, raportare, salarizare, administrare de personal și consultanță fiscală, corporate și juridică, printr-un cabinet de avocatură afiliat.
La nivel de grup, dispune de experiența a peste 800 de specialiști în gestionarea proiectelor globale de externalizare a proceselor contabile și de salarizare la scară mică și mare, cu un portofoliu de peste 2.000 de clienți din diverse industrii.
Pe plan internațional Accace operează ca Accace Circle, o comunitate de business formată din furnizori de servicii BPO și consultanți, care asigură clienților săi o experiență unificată și personalizată. Acoperă peste 50 de locații prin cei aproape 2.500 de profesioniști, sprijină peste 15.000 de clienți, în mare parte companii locale și internaționale din topul Fortune 500, și procesează cel puțin 200.000 de fluturași de salariu pe lună, la nivel global.