Farmaciştii independenţi, care au creat de-a lungul anilor, business-uri profitabile, predau afacerea de familie următoarei generaţii, copiilor care „au crescut în farmacie, printre medicamente”, aşa cum chiar ei afirmă, notează ZF.
Analiștii au remarcat că acest fenomen este unul puţin întâlnit în business-urile de familie din alte industrii. În general, procesul de trecere de la o generaţie la alta în antreprenoriatul românesc este evitat de antreprenorii care au înființat companiile.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Un exemplu de afacere de familie predate următoarei generaţii, în domeniul farma, este Farmacia Ardealul, un business înfiinţat în urmă cu 25 de ani, în Piatra Neamţ, de farmacistul Ilie Echim. Afacerea va fi preluată de copiii antreprenorului, George Echim şi Anca Leureanu, care se implică deja de mai mulţi ani în dezvoltarea companiei. Şi farmaciile Forte Vita Farm, înfiinţate în urmă cu 20 de ani, în Piteşti, controlate de Cristiana Ungureanu, vor fi preluate de băiatul antreprenoarei, Dan Ungureanu, farmacist, care a moştenit pasiunea pentru această profesie din copilăria petrecută în farmacie. În cazul Farmaciei Băjan, un business de familie cu 13 farmacii, înfiinţat în urmă cu 27 de ani, în Râmnicu Vâlcea, afacerea a fost predată deja celor doi băieţi ai antreprenorului Ilie Băjan.
În ultimii ani, strategia marilor jucători de la nivel naţional a fost de extindere prin achiziţia jucătorilor mai mici, a farmaciilor independente, create de antreprenori locali, remarcă ZF. Cel mai mare jucător, Catena, deţine peste 700 de farmacii. Numai în decembrie, Catena a inaugurat cinci farmacii – trei în județul Iași și câte una în Maramureș și Constanța. Podiumul este completat de Sensiblu, cu peste 600 de unități, și Dona, cu peste 300. Principalii cinci jucători – cele trei branduri amintite mai sus, plus Help Net și Ropharma – dețin aproape un sfert din totalul de aproape 8.000 de farmacii din România.