Cu ocazia prezentării de către Groupe Renault a planului său strategic, Renaulution, marca Dacia și-a dezvăluit strategia pentru următorii cinci ani.
Potrivit conducerii companiei, prin crearea noului business unit Dacia-Lada, Dacia își va spori eficiența și competitivitatea și își va extinde prezența pe piețele externe și gama de modele, prin abordarea segmentului C.
„Dacia va continua să propună clienților modele fiabile, la cel mai bun preț. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maximum potențialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienți și vom crește calitatea, competitivitatea și atractivitatea produselor noastre. Avem toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma”, declară Denis Le Vot, director general al mărcilor Dacia și Lada.
Din 2004, Dacia a vândut peste șapte milioane de vehicule în 44 de țări, iar multe dintre modelele sale au fost bestseller în segmentul lor. În Europa, Sandero este, în ultimii ani, cel mai vândut model către clienții particulari, în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeași categorie de clienți.
Conceptul Dacia Bigster vrea să cucerească Segmentul C
Sub numele Bigster, Dacia prezintă conceptul unui model SUV de 4,6 metri lungime, robust, spațios și perfect adaptat pentru escapadele în aer liber. Acest SUV prefigurează soluția propusă de Dacia pentru un vehicul de segment C, accesibil la prețul unui model din segmentul inferior.
„Este un vehicul care oferă ce este esențial, evocă spiritul de aventură și aduce în plus o tușă <cool>. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi și atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi”, spune Alejandro Mesonero-Romanos, director de design Dacia.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Nu doar dimensiunile exterioare sunt generoase, în cazul conceptului Dacia Bigster. Și interiorul este foarte primitor și va fi printre cele mai spațioase din acest segment. Semnătura luminoasă în formă de Y este de acum mai amplă și accentuează aspectul robust specific modelelor SUV, un aspect pus și mai mult în valoare de culoarea verde închis a caroseriei.
“Conceptul Bigster nu încorporează artificii de design, precum elementele cromate sau ornamentele cu aspect de aluminiu. Avem de-a face cu un SUV autentic, opțiunea asumată în acest caz fiind cea a utilizării de piese din material plastic reciclat pentru toate protecțiile laterale”, transmite Dacia.
Conceptul Bigster poate fi echipat cu motorizări alternative și hibride, pentru a asigura adaptarea permanentă la nevoile clienților și la evoluția reglementărilor în domeniul auto.