Ghid de supraviețuire după coronacriză: tăiem bugetele sau regândim strategia?

Lumea se schimbă. Viața noastră se schimbă. Ca urmare a pandemiei de COVID, mediul de afaceri va fi afectat, primele semne încep să apară în domeniul transporturilor internaționale și al turismului. Nimeni nu știe cum vor evolua lucrurile și ce se va întâmpla, însă ar trebui să fim conștienți de acțiunile pe care le vom întreprinde, pentru a nu agrava noi înșine situația.

Cornel Bălan

Managing Partner @ IQ Agency

Vă amintiți cum a fost in timpul crizei economice începute în 2008? Multe companii (indiferent de mărimea lor) s-au adâncit în criză ca urmare a măsurilor luate, în 90 la sută din cazuri sub imperiul emoțiilor si a hotărârilor pripite, de frică, pentru ca mai târziu să le regrete.

Vă dau două exemple: s-au tăiat bugetele de marketing & comunicare și s-a renunțat la orice acțiune de resurse umane. Explicația? Marketing-ul și HR-ul sunt două zone consumatoare, ce nu aduc venituri in companie… Câți directori nu am auzit în acea perioadă spunând: “Reducem costurile – renunțăm la marketing și la HR”, pentru ca după șase sau 12 luni să fie panicați deoarece aceste soluții s-au dovedit a fi greșite. Lipsa acțiunilor de marketing & comunicare se resimțea evident în revenues. Firmele respective puteau să aibă cel mai bun produs/ serviciu, dar dacă nu îl știa nimeni, iar mesajul de promovare (dacă exista vreunul!) nu ajungea la targetul vizat de clienți… degeaba!

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

Pe de altă parte, în echipe, starea de stres era crescândă, de multe ori fișele de post supraîncărcate, restructurări făcute fără o strategie, lipsa derulării unor procese de resurse umane care să consolideze echipa, toate pentru că “nu mai era nevoie de specialiști în resurse umane”. Să nu uităm și, mai ales, să nu mai repetăm greșelile!

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Lumea se schimbă. Mediul de afaceri se schimbă. Important este să rămânem uniți, să regândim paradigmele de business, să discutăm cu specialiști, interni sau externi, și să nu ne mai aruncăm să tăiem poziții, să renunțăm la acțiuni și costuri doar ca să iasă cât de cât ok P&L-ul…

Acum mai mult ca oricând clienții și furnizorii trebuie să se considere unii pe ceilalți PARTENERI. Noi, la IQ Agency, ne-am hotărât să oferim sprijin atât partenerilor actuali, cât și celor viitori, pentru a găsi cele mai bune formule – trebuie să regândim strategiile, să redimensionăm bugetele etc. Da, poate va trebui să muncim mai mult, obiectivele nu se vor mai îndeplini la fel de repede ca până acum, dar suntem pregătiți să depășim orice obstacol.

Cred ca este timpul să vedem dacă toate cursurile, workshop-urile, tot ce am investit în dezvoltarea noastră personală și profesională a meritat, să aplicăm rațional, echilibrat, fără frică și temeri, să construim împreună soluțiile, iar mediul de afaceri nu se va degrada atât de mult.

Articolul anterior

Târgu Mureș: Azomureș pune umărul la achiziția unui aparat de testare a coronavirusului la Spitalul Clinic Județean

Articolul următor

10 “tips & tricks“ pentru lucrul de acasă, după 5 ani de experimente

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share