Marii comercianții au planuri mari pentru 2017. După ce Lidl, Kaufland și Profi au inaugurat magazine noi, la început de an, iar Carrefour și Praktiker au investit în remodelarea mai multor unități, intră în scenă retailerii din domeniul electro-IT. Pe harta eMAG și Altex apar showroom-uri noi, în vreme ce Elefant.ro pregătește încă 12 puncte de livrare, pentru clienții din toată țara.
eMAG: al doilea showroom din București, în Titan
Compania își continuă dezvoltarea și în offline și deschide al doilea showroom din București, în cadrul Galeriilor Titan. Este primul showroom inaugurat de eMAG în 2017, iar extinderea va continua și în țară. Cu ocazia deschiderii noului showroom, 70 de oameni au fost angajați de eMAG. Aici vor fi expuse peste 1.500 de produse și accesorii din categorii precum electrocasnice, electronice, produse și soluții IT, gaming, aparate de îngrijire personală și smart tech, însă stocul va include peste 10.000 de produse. “Estimăm că peste 150.000 de comenzi vor fi livrate anual aici. Ne așteptăm ca, în cel mult doi ani, acest showroom să depășească vânzările celui din Crângași și să devină cel mai mare din acest punct de vedere”, spune Sorin Dinu, Retail Director eMAG. Compania a deschis primul showroom în 2008, în București, în Grant Shopping Center, iar acum are showroom-uri proprii în Brașov, Constanța, Craiova, Galați, Oradea, Timișoara, Iași, Ploiești și Cluj-Napoca. eMAG mai are două puncte de livrare proprii, în Băneasa și Pitești, și 202 de puncte de livrare deschise în parteneriat cu Poșta Română.
ALTEX: magazin nou în București, în Sun Plaza Shopping Center
În 23 martie, cel mai mare retailer electro-IT din România a deschis un nou magazin în București, în Sun Plaza Shopping Center. Primul magazin deschis de Altex în 2017 se întinde pe două etaje și ocupă 1.000 mp. Odată cu această deschidere, Altex ajunge la o rețea de 16 unități în București și de 97 la nivel național. Prin deschiderea magazinului din Sun Plaza Shopping Center, au fost create 30 de locuri de muncă. “Altex România continuă planul de extindere și în 2017, ca un răspuns firesc la nevoia consumatorilor români de a avea acces în mod cât mai facil la tehnologie modernă. Deschiderea acestui magazin continuă strategia omnichannel, prin care urmărim să asigurăm o experiență de cumpărare completă, de la posibilitatea testării produsului până la interacțiunea cu o echipă de vânzări bine pregătită, gata să ofere cele mai bune sfaturi”, afirmă Dan Ostahie, CEO Altex România.
Elefant.ro: încă 12 puncte de livrare, în toată țara
Magazinul online care a avut una dintre cele mai rapide creșteri în ultimii cinci ani, în comerțul digital din România, deschide încă 12 puncte de livrare în acest an, dintre care șase în București. Astfel, rețeaua de pick-up point-uri Elefant va ajunge, până la finalul anului, la un total de 42 de puncte de livrare în 23 de orașe. 18 dintre ele vor fi în București. “Am început deschiderea de puncte de livrare Elefant la finalul lui 2015, timid, fără a putea prevedea cu exactitate ce impact vor avea. Am deschis apoi spațiile dedicate clienților Elefant de la metrou, în București. Au urmat punctele de livrare stradale, din mai multe orașe, astfel încât, la finalul anului trecut, pe harta Elefant erau deschise 30 de pick-up points. Clienții au apreciat faptul că la un pick-up point pot verifica produsele în liniște, fără să fie grăbiți de curier, beneficiază de transport gratuit și au opțiunea de a plăti cash sau cu cardul, după ce ridică produsele comandate”, explică Dan Vidrașcu, CEO elefant.ro.
În afara celor șase pick-up point-uri din București, Elefant va deschide anul acesta un al doilea spațiu de livrare în Iași, plus alte cinci puncte în Piatra Neamț, Suceava, Pitești, Târgu Mureș și Hunedoara. Investiția pentru proiectul de extindere din 2017 se ridică la peste două milioane de euro. Peste un milion de români au făcut cel puțin o dată cumpărături de pe elefant.ro.
Lidl: magazine noi, în Cluj-Napoca și Târgu Jiu
Lidl a continuat investițiile în România prin inaugurarea a două magazine, în Cluj-Napoca și în Târgu Jiu, la sfârșitul lui februarie. Odată cu deschiderea fiecărui magazin, au fost create în jur de 20 de noi locuri de muncă. Fiecare dintre cele două magazine are o suprafață de 1.200 mp și aproape 100 de locuri de parcare. Procesul de construcție al noilor magazine se află în linie cu demersul companiei spre sustenabilitate, prin folosirea unor tehnologii avansate din domeniul construcțiilor, în conformitate cu normele de protecție a mediului. Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa. Activează în 27 de țări europene și are peste 140 de centre logistice, ce asigură aprovizionarea a circa 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii zece comercianți de produse alimentare la nivel mondial.
Carrefour remodelează magazinele BILLA
Pe 1 martie, Carrefour a deschis Market Liberty Mall, primul magazin Billa remodelat şi redeschis sub brandul Market, de la preluarea, pe 29 iunie 2016, a celor 86 de magazine Billa în România. Noul concept de supermarket se bazează pe cinci axe principale: prețuri mai mici la sute de produse, gamă mai largă de produse food și non-food, layout și ambianță ameliorate în magazine, și servicii noi pentru clienți și angajați. Până la finalul anului, toate magazinele BILLA vor fi remodelate. “Încă de la început ne-am angajat că vom integra toți angajații BILLA care vor dori să rămână lângă noi. Chiar campania noastră de comunicare, de la toate remodelările BILLA în Market, va avea ca vedete principale angajații de la BILLA, care vor deveni angajați Market”, anunță Jean Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania.
Cu peste 10.100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. În fiecare zi, Carrefour primește în magazinele sale peste zece milioane de clienți din lumea întreagă. În România, Grupul Carrefour numără 290 de magazine, dintre care 32 hipermarketuri Carrefour, 118 supermarketuri Market, 44 magazine de proximitate Express, zece magazine de proximitate Contact, magazinul online carrefour-online.ro și 85 de magazine Billa.
Kaufland: magazin nou în Lugoj, județul Timiș
În februarie, Kaufland a deschis cel de-al 113-lea magazin din rețeaua sa din România, în Lugoj. Noul hipermarket are o suprafață de vânzare de 2.900 mp, iar parcarea are 205 locuri pentru autoturisme și este dotată cu rastele pentru biciclete. Odată cu deschiderea noului magazin, Kaufland creează circa 80 de noi locuri de muncă și își consolidează poziția de cel mai mare angajator din România. “În oferta magazinelor Kaufland punem accent pe produsele făcute în România, iar regionalitatea este un aspect important în politica noastră de achiziții încă de la intrarea pe piață. Pe lângă sortimentul mare de produse făcute în România, aflat în continuă dezvoltare, derulăm programe ample de susținere a producătorilor români”, arată Valer Hancaș, Manager Corporate Affairs & Comunicare, Kaufland România.
PROFI: Cinci magazine noi, în județele Brașov, Bacău, Suceava și Olt
Cele cinci inaugurări de magazine de la finalul lunii martie, în Predeal, Bacău, Stulpicani, Iancu Jianu și Vadastrița, ridică rețeaua PROFI la 531 de unități. Magazinul din Predeal, al 19-lea din județul Brașov, și cel din Bacău, sunt în format City, în vreme ce unitățile din Stulpicani (Suceava), Iancu Jianu și Vadastrița (Olt) funcționează în format Loco. Prin magazinele din 278 de localități și cu peste 11.000 de angajați, PROFI este rețeaua de retail cu cea mai mare extindere geografică din România.
Praktiker: magazine remodelate, în Ploieşti şi Oradea
În 2017, Praktiker România continuă procesul de modernizare a reţelei celor 27 de magazine din ţară, inițiat anul trecut. Compania a investit în remodelarea magazinelor din Ploiești și Oradea. Praktiker a investit aproximativ 600.000 de euro pentru fiecare magazin, într-un amplu proces de modernizare ce se înscrie în strategia de business a companiei. “Am resimţit efectele pozitive ale acestui proces de modernizare încă de la primul magazin redeschis anul trecut, magazinul Vitan din Bucureşti. Este vorba despre o creştere a vânzărilor cu 40 până la 60 la sută, pentru fiecare magazin modernizat redeschis”, dezvăluie Omer Susli, proprietar Praktiker România.
Lucrările din cadrul procesului de modernizare au avut loc pe parcursul a două luni. Pentru a nu afecta vizitatorii magazinelor, în această perioadă, lucrările s-au realizat structurat, pe arii şi departamente care au fost, pe rând, remodelate. Praktiker România va păstra această direcţie strategică şi în lunile următoare, cu excepţia perioadei de vară, atunci când lucrările se vor opri. Până la finalul anului, reprezentanţii companiei îşi doresc să ajungă la 20 de magazine modernizate şi redeschise.