O nouă serie de evenimente culturale debutează, în această toamnă, la Institutul Francez din România, instituţie pe care Grupul Renault Romania o sprijină, în cadrul unui parteneriat dedicat publicului autohton.
Pasionații de literatură vor avea ocazia de a le cunoaşte pe laureatele premiilor Goncourt, Leila Slimani şi Catherine Cusset, iar iubitorii de film și artă vor putea participa la două mari festivaluri, Clujotronic (Cluj-Napoca) şi Festivalul Filmului Francez (București și alte șapte orașe).
„Grupul Renault România se implică de mult timp în viața comunității, în viețile românilor. Construim parteneriate durabile, atât la nivel internațional, cât și aici, în România. Încurajăm inovația și accesul la educație, în formele ei diverse. Pentru mulţi dintre colegii noştri, Institutul Francez simbolizează aprofundarea limbii franceze și o mai bună înțelegere a originii companei noastre, acum prezentă în 127 de țări. Pe de altă parte, evenimentele anunțate de Institutul Francez și Grupul Renault România vor prilejui celor interesați întâlniri cu oameni valoroşi din literatură, film şi artă, dar și cu modelele noastre din gamele Renault și Dacia”, declară Adina Ionescu (foto), director Comunicare și Responabilitate Socială Grup Renault România.
Agenda evenimentelor de la Institutul Francez din România, organizate în parteneriat cu Grupul Renault România
25-29 septembrie: întâlnire cu Catherine Cusset, scriitoare franceză, premiată Goncourt pentru volumul „Un brillant avenir”;
29 septembrie-1 Octombrie, Cluj-Napoca: Clujotronic Electro arts Festival reuneşte proiecte inovative şi inedite de artă digitală contemporană, încă din 2012;
24-27 octombrie, Bucureşti: întâlnire cu Leila Slimani, jurnalistă şi scriitore de orgine franco-marocană. A obţinut premiul Goncourt pentru cartea „La chanson douce”;
9-19 noiembrie: Festivalul filmului francez;
22-26 noiembrie, Bucureşti: Premiile Goncourt, în standul Dacia, la târgul de carte Gaudeamus.
„Grupul Renault România este un partener de cursă lungă pentru Institutul Francez. Acţiunile noastre se înscriu intr-o dinamică de colaborare şi de parteneriat structural a celor două entităţi. Împărtăşim valori comune, precum inovaţia demersurilor, creativitatea, emoţia, imaginaţia, puse în serviciul unor concepte, unor produse culturale sau de cooperare inovatoare. În domeniul cărţii, al digitalului sau al cinematografiei construim împreună proiecte culturale, dar şi viziuni, noi perspective, noi orizonturi. Domeniul cultural şi cel economic merg împreună la drum, în beneficiul publicului şi al dezvoltării”, spune Christophe Gigaudaut, consilier de cooperare și acțiune culturală și director al Institutului Francez din România.
DESPRE GRUPUL RENAULT ROMÂNIA
Constructor de automobile din 1898, Grupul Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut circa 3,2 milioane de vehicule în 2016. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. În România, are 16.700 de angajaţi și integrează toate competenţele necesare conceperii, dezvoltării şi industrializării unui vehicul, ceea ce conduce la o eficiență ridicată și la o ofertă diversă pentru piața muncii locală: studii client, design, inginerie, matrițe, fabricaţie, logistică, vânzare, servicii de business şi finanţare.