Hornbach recrutează 120 de persoane pentru noul magazin din Cluj-Napoca. Ce oferă și ce fel de angajați caută

Unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcții și grădinărit a început procesul de recrutare pentru personalul noului magazin din Cluj-Napoca, ce va fi inaugurat în acest an. Compania vizează angajarea a 120 de persoane.

“Posturile disponibile sunt cele aflate pe organigrama oricărui magazin din rețeaua noastră. O parte din echipa noului magazin a fost formată, însă, pentru a fi completă, căutăm în continuare persoane care să ocupe poziții precum șefi de raion, lucrători comerciali, lucrători recepție marfă, șoferi și casieri“, declară Mugurel-Horia Rusu, director general Hornbach România.

Echipa de management a noului magazin este formată parțial prin promovări interne, însă au fost recrutați și candidați din exterior, pentru posturile de șef de raion și director adjunct. “Pentru pozițiile de management, recrutăm din exterior doar când este absolut necesar. În mod tradițional, acordăm prioritar șansa promovării propriilor angajați, iar în noul magazin 100 la sută din personal va fi asigurat de persoane transferate din rețeaua existentă“, explică reprezentantul Hornbach România. 

Primii pași

Procesul de recrutare la Hornbach este realizat direct prin resurse interne. Candidații parcurg un preinterviu telefonic și trei interviuri față în față. “Principalele criterii în baza cărora invităm candidații la un prim interviu sunt reprezentate de motivația pentru care ne-au ales și capacitatea de a se orienta către client. Încercăm să identificăm din prima etapă care ar fi departamentul sau domeniul de activitate pentru care ar fi potriviți. Trasând profilul ideal al unui viitor angajat Hornbach, susținem recrutarea persoanelor informate asupra domeniului în care activează, cu un grad ridicat de proactivitate, organizare și disciplină și, nu în ultimul rând, cu dorință pentru o dezvoltare profesională completă“, spune Mugurel-Horia Rusu.

Mugurel-Horia Rusu (dreapta), director general @ Hornbach România. Foto: TotalPR

Traininguri specifice, dar și standard, destinate noilor angajați

Odată recrutați în companie, noii angajați trec printr-un amplu proces de instruire. Printre cele mai importante cursuri pe care le urmează orice salariat Hornbach, înainte de a prelua atribuțiile fișei de post, se numără școlarizările specifice, precum cele în domeniul acvaristicii, al plantelor, cursuri pentru obținerea autorizației de conducere a motostivuitorului și orientare în procesul de furnizare și comercializare a produselor marca Hornbach și referitoare la gestionarea și încasarea mărfii. Se adaugă școlarizările standard, precum cele în domeniul vânzării și cele privind procesele specifice Hornbach.

Fiecare tip de training este alcătuit dintr-o parte teoretică și una practică. Cea din urmă vizează exerciții pe tema respectivă, sesiuni de practică în magazin și jocuri de rol, finalizate cu un feedback constructiv din partea trainerilor. La finalul fiecărei săptămâni de școlarizare, are loc o testare prin care se verifică nivelul de cunoștințe acumulat, pentru a se stabili punctele-cheie ce necesită clarificări.

Angajații beneficiază și de programe de dezvoltare profesională, prin care compania urmărește amplificarea abilităților de leadership, comunicare, organizare, iar în cazurile în care intervin dorința și potențialul unei promovări, Hornbach oferă și un program de evoluție în carieră. “Nu puțini sunt cei care au pornit de pe poziții de șefi de raion și au urcat, treptat, către unele manageriale, precum directori adjuncți și directori de magazin. Acest lucru este confirmat și de investițiile pe care le alocăm în trainingurile realizate odată cu deschiderea unui nou magazin“, subliniază directorul general Hornbach.

Salarii peste media pieței

Potrivit conducerii companiei, printre motivele pentru care candidații se îndreaptă către Hornbach, când sunt în căutarea unui loc de muncă, se numără stabilitatea și cultura organizațională corespunzătoare mediului de lucru german. Faptul că Hornbach oferă stabilitate în perioade dificile, precum ultimul an, și extinderea constantă, reprezintă un vot de încredere. “Un alt aspect important care ne poziționează în topul angajatorilor dezirabili este și valoarea veniturilor obținute de salariații noștri, situate peste media pieței de profil“, spune Mugurel-Horia Rusu.

DESPRE HORNBACH

Fondată în 1877, este singura companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului care se poate mândri cu o istorie de șase generații. Are circa 22.000 de angajați și deține 161 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în nouă țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care șapte în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara, Sibiu și Oradea).

Articolul anterior

Strategia și creativitatea, alianța succesului

Articolul următor

Anca Bosinceanu (UCMS by AROBS): "2020 ne-a învățat încă o dată cât de importantă e comunicarea internă în companii și faptul că grija HR-ului trebuie să depășească granițele biroului fizic"

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share