#LeaderLens este noua campanie Majorel Romania, prin care aflăm poveștile pe bune legate de carieră și parcurs profesional. Mai puțin despre fișe de post și anunțuri standard, mai mult despre cum este un job de fapt. În articolul de mai jos, vă propunem o incursiune în lumea Loredanei Alexe, Service Delivery Manager, și viziunea sa despre jobul de moderator de conținut în compania Majorel Romania.
Oamenii au tendința să fugă de lucrul într-o companie cu profil de suport clienți, gândindu-se cel mai des la orarul dificil și la sarcina deloc ușoară de a mulțumi niște clienți care te contactează deja nemulțumiți. În momentul În care am găsit un job acasă după o lungă absență din țară nu îmi permiteam luxul prejudecăților. Așa că am început ca Reprezentant Servicii Clienți, fericită că îmi pot folosi cele două limbi străine pe care le vorbeam atunci la nivel avansat.
După zece ani petrecuți în această industrie, pot spune că, deși nu am căutat o carieră în acest domeniu, lucrurile au evoluat natural pentru mine. De la nivelul de Reprezentant Servicii Clienți până la o poziție de Service Delivery Manager, drumul nu a fost ușor, dar am lucrat mereu cu pasiune.
Nu am uitat că aș fi putut fi – și nu doar o dată am fost -, în viața mea privată, un client cu o problemă care are nevoie de cineva care să aibă expertiza necesară să o rezolve. În cazul celor care nu avem o specializare ca expert financiar, medic, inginer programator ș.a.m.d, industria de suport clienți oferă o paletă foarte largă de oportunități în carieră, atâta timp cât depui efortul necesar unui job făcut cu pasiune și respect pentru colegii și clienții cu care intri în contact.
Majorel Romania oferă un sistem sănătos de promovare către pozițiile de middle management și management, bazat exclusiv pe seriozitate, performanță, testarea abilităților și competenței angajaților. Ce vreau să subliniez aici este faptul că un job solicitant, cu un program în ture care include ore de noapte, combinat cu seriozitate și consecvență, ajunge să formeze, în timp, lideri responsabili și hotărâți să crească împreună cu echipele lor.
În acest moment, mă simt privilegiată să fiu Service Delivery Manager pentru o echipă de peste 500 de oameni la Majorel România, în Brașov. Întreaga echipă lucrează în regim de telemuncă (adică de acasă), iar provocările și încercările prin care trecem zilnic nu sunt deloc puține. La fel ca toți cei aflați într-un set-up similar, ne luptăm cu lipsa interacțiunii cu colegii de muncă și cu atingerea target-urilor de performanță într-o echipă în care nu am avut șansa să ne cunoaștem față în față. În plus, angajăm din nou pentru că, din nou, creștem. Însă contribuția unică și neobișnuită pe care această echipă o aduce lumii digitale în care suntem scufundați ne diferențiază de alte echipe.
Când am început acest proiect, acum un an și jumătate, echipa de management avea 15 oameni. Astăzi suntem 67 de oameni, care acoperă partea de training și formare, managementul operațiunilor și al calității. Am crescut proporțional cu echipa de moderatori și ce merită menționat este că 95 la sută dintre acești oameni – acum aflați într-o poziție de middle management sau management – au fost selectați și apoi dezvoltați din echipa de moderatori. Performanța lor, seriozitatea cu care au tratat task-urile zilnice și dorința de a crește în carieră au fost factorii decisivi.
Ce face, de fapt, un moderator de conținut?
Jobul unui moderator de continut a devenit în ultimii ani ceva crucial când vorbim despre siguranța platformelor de socializare și ce se urmărește în acest spațiu. Cu asta se ocupă echipa noastră: filtrăm și cenzurăm (moderăm) conținut pentru una dintre cele mai populare platforme de socializare din lume.
În comparație cu anii trecuți, tehnologia de filtrare a conținutului a evoluat semnificativ, iar în rolul lui, moderatorul este ajutat de varii automatizări. Dar, în cele din urmă, nimeni nu întelege mai bine decât omul conținutul periculos ascuns, legat de instigare la violență, bullying, aluzie sexuală și așa mai departe.
Deci, acolo unde tehnologia se dezvoltă, oamenii ajută. Eu consider că, în viitor, acest job va deveni complet automatizat, luând în calcul evoluția tehnologiei pe partea de machine learning sau a aplicațiilor pregătite special pentru filtrarea conținutului malițios în mediul online, dar, când ne vom uita în urmă, peste 20 de ani, vom ști că noi am fost acolo și am crescut odată cu schimbarea. Că am ajutat, pentru o vreme și ceva mai mult, la siguranța mediului online.
Care sunt provocările jobului de Content Moderator?
După părerea mea, jobul de moderator de conținut nu este pentru toată lumea. Este un job care variază de la piece of cake la tough days și este, în primul rând, un job pentru cei cărora nu le este, nu le-a fost frică de muncă și care nu plănuiesc să fugă de responsabilități sau să găsească scurtături în carieră.
Este un job pentru cei care au nevoie de bani și program flexibil ca să își termine facultatea, pentru cei care vin din sectoarele afectate de pandemie, pentru cei care refuză să trăiască din ajutorul de șomaj. Dacă ai un caracter puternic, acest job este util și poate aduce surprinzător de multe satisfacții.
Echipa noastră este caracterizată de diversitate. Avem studenți aflați la începutul carierei, instructori de balet, proprietari de restaurante care s-au închis, bucătari și baristas, DJ și organizatori de evenimente, oameni care au rămas fără contract pe vasele de croazieră din cauza pandemiei, oameni care lucrează noaptea pentru a putea petrece mai mult timp cu familia în timpul zilei, mame singure, care sunt independente financiar. Pe scurt, oameni care aleg să meargă înainte și care, la sfârșitul crizei pe care o trăim, vor rămâne în picioare.
De ce și-ar dori cineva acest job?
Majorel Romania lansează o oportunitate pe piața locurilor de muncă și oferă jobul de moderator de conținut, care implică să schimbi în bine, în mod activ, prin contribuția personală, lumea în care traim. O șansă să arătăm că, indiferent de circumstanțe, se poate lucra într-un mediu sigur și stabil chiar și în contextul pandemiei.
Să lucrezi la noi înseamnă și să te bucuri de paleta de beneficii oferite de o companie care tocmai a obținut titulul de Cel Mai Apreciat Angajator din industria BPO și pe locul 7 la nivel național. Premiu oferit, printre altele, datorită votului de încredere al oamenilor care lucrează în acest moment în Majorel Romania.
Personal, cred în oportunități oferite corect, pentru că, la rândul meu, acestea mi-au fost oferite când am muncit pentru ele. Pe de altă parte, într-o lume în care cuvântul “virus” este rostit mai des decât “pâine”, consider că sănătatea este extrem de importantă, iar pachetul de servicii medicale private oferit de Majorel este cel mai bun de pe piață.
Așadar, oamenilor care citesc articolul acesta și se întreabă “De ce să lucrez la Majorel? Ce-mi iese?”, le-aș răspunde cu o întrebare la care din păcate, primesc răspuns foarte rar: “Care este primul pas al visului tău?”. Sunt convinsă că mulți dintre voi nu visează să lucreze într-o firmă axată pe suport clienți, dar știu din experiență ca fiecare vis trebuie să înceapă de undeva.