Matthieu Legrand (AKWEL): “Căutăm colegi care se regăsesc în valorile noastre: simplitate, colaborare, fiabilitate și performanță”

Furnizor Tier 1 pentru în industria automotive, specializat în producția de mecanisme și sisteme de management al fluidelor, compania AKWEL este prezentă pe piața din Timișoara din 2006 și se mândrește cu faptul că este un angajator stabil și puternic, cu o viziune pragmatică și pe termen lung.

Cu aproape 10.000 de angajați la nivel mondial, distribuiți în peste 39 de unități industriale și șapte birouri de reprezentare, în peste 20 de țări de pe cinci continente, Grupul AKWEL proiectează, dezvoltă și distribuie produse și sisteme de înaltă performanță, cu un know-how industrial și tehnologic de prim rang în ceea ce privește aplicarea și prelucrarea materialelor și integrarea mecatronică. O expertiză ce permite companiei să ofere clienților săi din întreaga lume soluții tot mai competitive, pentru a le face vehiculele mai fiabile, mai prietenoase cu mediul și mai plăcut de condus.

Matthieu Legrand, General Manager la AKWEL Timișoara, vorbește despre modul în care compania pentru care lucrează acum circa 600 de oameni s-a adaptat schimbărilor din ultimii ani și despre planurile organizației în perioada următoare.

AngajatorulMeu.ro: Activați într-o industrie care nu a fost ocolită de “turbulențe”, în ultimii doi ani și jumătate – pandemia, penuria de semiconductori, “explozia” prețurilor la energie, războiul din Ucraina, rata inflației, etc. Cum se adaptează compania dvs. la toate aceste schimbări?

Pentru noi, fiecare dintre aceste turbulențe a avut efecte foarte diferite. Pandemia a avut un impact destul de puternic, ne-a obligat să ne adaptăm resursele și să repornim activitatea într-un mod mult mai optimizat și mai eficient decât înainte. Criza semiconductorilor a avut pentru noi un efect punctual, însă faptul că avem un portoliu de produse extins ne-a permis să traversăm această situație destul de bine.  Războiul din Uncraina nu avut niciun impact asupra activității companiei noastre, întrucât nu avem legături comerciale în zona respectivă.

Care sunt principalele lecții pe care le-ați învățat în această perioadă?

Industria în care activăm funcționa într-un mod foarte previzibil și fiabil înainte de criza sanitară. Această perioadă ne-a învățat să devenim mai flexibili din punct de vedere organizațional și mai pregătiți pentru schimbare.

Cum a evoluat business-ul AKWEL pe piața din România? Care sunt produsele pe care le furnizează compania și cine sunt principalii săi clienți?

Piața din România din ultimii zece ani a evoluat foarte mult pentru AKWEL, în sensul că 70 la sută din portofoliul de produse era livrat în România, iar în ultimii ani același procent din ce producem este livrat în afara țării. Maturitatea fabricii și fiabilitatea produselor noastre, dobândite în ultimii zece ani, ne-au permis să dezvoltăm portofoliul clienților noștri și în afara României.

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care și-l dorește AKWEL? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Pentru noi, în AKWEL, abilitățile interpersonale sunt cele mai importante. Prin acest acest lucru mă refer la o persoană curioasă și deschisă să învețe. Punem preț pe lucrul în echipă la orice nivel și pe accesibilitate. Nu în ultimul rând, căutăm colegi care se regăsesc în valorile noastre: simplitate, colaborare, fiabilitate și performanță. Desigur, și competențele tehnice sunt importante, în special datorită tehnologiilor dezvoltate în ultimii ani în producție (roboți, tehnologii de inspecție vizuală etc.).

Piața automotive trece printr-un proces major de schimbare, iar rolul nostru, ca manageri, este să pregătim organizația pentru schimbările ce vor urma și, mai ales, să pregătim competențele umane și tehnice de care vom avea nevoie. 

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională?

L-aș sfătui să nu-i fie teamă să-și asume responsabilități și să ia decizii. Să fie curios, deschis la nou și să nu se blocheze într-un situație cunoscută. 

Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește profesia dvs., în general, și compania pe care o conduceți, în mod special?

Piața automotive trece printr-un proces major de schimbare, iar rolul nostru, ca manageri, este să pregătim organizația pentru schimbările ce vor urma și, mai ales, să pregătim competențele umane și tehnice de care vom avea nevoie. Desigur, provocarea pe termen scurt va rămâne să facem față provocărilor generate de inflația globală cu care ne confruntăm.

Care sunt planurile AKWEL în România, pe termen scurt, mediu și lung?

Privim cu optimism viitorul companiei AKWEL Timișoara, pe termen mediu și lung. AKWEL Timișoara este și va rămâne o fabrică competitivă și interesantă pentru clienții noștri. Portofoliul de produse pe care grupul AKWEL îl propune clienților lui este adaptat la piața automotive actuală și viitoare. Pe termen scurt, focusul nostru este să pregătim fabrica pentru provocările viitorului.

Informații despre serviciile oferite de AKWEL Timișoara pot fi găsite și pe Facebook și LinkedIn, iar posturile disponibile sunt publicate pe pagina de cariere a companiei.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share