International Coaching Federation România: 70 la sută dintre oamenii care au lucrat cu un coach au performanțe mai bune la muncă

Una din patru organizații din România apelează la servicii de coaching, care ajută la îmbunătățirea abilităților de comunicare ale angajaților, creșterea productivității la locul de muncă, creșterea performanțelor individuale, dar și de echipă, și la găsirea unui echilibru între viața personală și profesională, arată o analiză efectuată de International Coaching Federation (ICF) România.

Peste 70 la sută dintre persoanele care au beneficiat de servicii de coaching au performanțe îmbunătățite la muncă, în relații, dar și abilități de comunicare mai eficiente. 86 la sută dintre organizațiile care au apelat la  servicii de coaching consideră că și-au recuperat investiția făcută în proces, arată datele ICF.

Conform unui studiu realizat de ICF International, care a cuprins 30 de țări, printre care și România, 35 la sută dintre respondenții români au participat la sesiuni de coaching. 86 la sută dintre aceștia sunt mulțumiți de serviciile oferite, iar 61 la sută ar fi interesați să beneficieze de coaching.

Cele mai multe organizații din România apelează la servicii de coaching pentru dezvoltarea abilităților personale și profesionale ale angajaților săi, dar și pentru îmbunătățirea perfomanțelor la job. “În contextul actual, dominat de lipsa forței de muncă, război la graniță și inflație, organizațiile apelează la astfel de servicii ca instrumente de retenție, pentru a-și păstra cei mai buni și talentați angajați, ca astfel să-și construiască business-uri solide, pe termen lung. La urma urmei, nimic nu se poate face fără angajați buni. Studiile noastre arată că există îmbunătățiri semnificative ale indicatorilor de engagement și retenție pentru companiile care cred în coaching,”, declară Madi Rădulescu, vicepreședintă ICF România.

Future of Organizations, cea mai mare conferință de coaching și leadership din Europa de Sud-Est, în martie, la București

În contextul în care interesul pentru coaching al organizațiilor din România crește de la an la an, ICF România organizează, în 1-2 martie, la București, Future of Organizations, cea mai mare conferință de coaching și leadership din Europa de Sud-Est. Conferința are ca temă principală modul în care organizațiile trebuie să se adapteze viitorului, prin dezvoltarea de noi abilități pentru angajații lor. Se adresează mediului de afaceri, profesioniștilor în HR, directorilor executivi, specialiștilor în coaching, dar și oricăror persoane interesate de coaching sau care doresc să exploreze noi instrumente de îmbunătățire a abilităților personale și profesionale. Conferința de la București va reuni experți, coach-i cu experiență extinsă în plan local și internațional.

Atât femeile, cât și bărbații din România, sunt în mod egal interesați de coaching. Diferențele devin mai vizibile când este vorba despre vârstă sau ocuparea unui loc de muncă. Un interes mai crescut există în rândul persoanelor active, aflate în câmpul muncii, care fac parte din generația Millenials (25-42 de ani). Aproape 50 la sută dintre cei chestionați în studiul ICF au participat la sesiuni de coaching. Totuși, cei mai mulți coach-i au peste 55 de ani, urmați de grupa de vârstă 25-34 de ani.

Patru beneficii ale coaching-ului, de care trebuie să țină cont organizațiile din România

Conform ICF, coaching-ul este un proces de gândire creativ și stimulativ, care îi inspiră pe oameni să-și maximizeze potențialul personal și profesional. Scopul coaching-ului este de a debloca potențialul oamenilor și de a-și maximiza propriile performanțe.

Coaching-ul eficient susține oamenii să-și schimbe modul de gândire și să stabilească noi strategii cu care să facă față diverselor provocări. Întrebările deschise și încurajarea autonomiei clienților pentru a-și asuma anumite riscuri rezonabile îi vor ajuta să le crească încrederea în sine, astfel încât să poată găsi soluții alternative la problemele de muncă și de viață.

În prezența unei relații de calitate, oamenii care fac coaching se vor simți apreciați și implicați, deoarece cineva își oferă timpul și expertiza pentru a-i ajuta, în speță cel/ cea care facilitează sesiunile de coaching. În plus, coaching-ul îi ajută pe oameni să-și descopere propria motivație.

Piața de coaching din România se apropie de pragul de 50 de milioane de euro, după creșteri anuale de circa 20 la sută, conform estimărilor specialiștilor din domeniu. Totuși, piața locală de coaching este departe de nivelul din țările dezvoltate, lucru ce arată că există mare potențial de creștere. În plus, pandemia și războiul din Ucraina au pus presiune pe manageri și pe antreprenori, care au apelat tot mai mult la serviciile de coaching.

DESPRE INTERNATIONAL COACHING FEDERATION

Reprezintă rețeaua globală de susținere pentru coaching profesionist. Fie că este vorba despre Life Coaching, Executive Coaching, Leadership Coaching sau orice alt tip de coaching specializat, ICF se află în fruntea comunității globale în promovarea şi dezvoltarea profesiei. Contribuie la dezvoltarea economică și socială a lumii prin utilizarea procesului creativ specific coaching-ului, de stimulare a gândirii pentru a maximiza potențialul profesional și personal. Construiește, sprijină și menține acest domeniu în creștere și oferă conexiuni locale şi internaționale printr-o rețea globală de profesioniști. ICF România are ca scop promovarea coaching-ului profesionist și dezvoltarea comunității membrilor ICF din România.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share