Investiție de 125 de milioane de euro, în vestul României: STIHL construiește o fabrică pentru unelte cu acumulator și electrice

Grupul STIHL investește circa 125 de milioane de euro într-o nouă unitate de producție pentru utilaje cu acumulator și electrice în Oradea.

Investiția va permite companiei nu doar să-și mărească capacitățile de producție, ci și să consolideze flexibilitatea și rezistența lanțurilor sale de aprovizionare. Compania de producție nou înființată, ANDREAS STIHL Power Tools SRL, va începe să funcționeze la Oradea, la mijlocul anului 2024, și va crea, pe termen lung, circa 500 de noi locuri de muncă în grupul STIHL.

“Produsele alimentate cu baterii reprezintă piața cu cea mai rapidă creștere pentru STIHL. Ne așteptăm ca cererea pentru aceste produse să continue să crească mai rapid decât orice altă categorie, în anii următori, iar asta înseamnă că uzina din Tirol, care produce o mare parte din gama cu acumulatori, va atinge limitele spațiului și capacităților sale. Adăugarea locației din România la rețeaua globală de producție ne va menține în cea mai bună poziție posibilă pentru a continua să furnizăm clienților noștri produse alimentate cu baterii”, declară Martin Schwarz, membru al consiliului executiv STIHL, director producție și gestiune de material STIHL. 

Aproape de piață și o infrastructură bună

Noua fabrică va fi construită în zona industrială Eurobusiness I Industrial Park și se va întinde pe o suprafață de circa 147.000 mp. Contractul a fost semnat, ieri, de STIHL, Primăria Oradea și compania de marketing ADLO, care administrează parcul industrial în numele orașului.. “STIHL generează o mare parte din vânzările sale de unelte electrice si cu acumulatori în Europa. Legăturile remarcabile ale orașului cu piețele noastre cheie, infrastructura foarte avansată și mediul economic puternic au fost motive convingătoare ca să alegem Oradea”, explică Martin Schwarz. 

Clădire ultramodernă, investiție în viitor

Noua fabrică STIHL din România va fi o unitate de producție de ultimă generație, proiectată în conformitate cu principiile de producție lean, și va avea un grad ridicat de digitalizare a producției. Locația va cuprinde și birouri, o cafenea și săli de relaxare pentru angajați. Planurile STIHL pentru noua clădire iau în considerare și obiectivele climatice și amprenta de carbon ale companiei, pentru a asigura un design sustenabil și o producție eficientă din punct de vedere energetic.

Grupul STIHL produce, de peste 40 de ani, într-o rețea internațională. Deține fabrici în șapte țări: Germania, Elveția, Austria, SUA, Brazilia, China și Filipine. Potrivit reprezentanților companiei, în fiecare locație se aplică aceleași standarde înalte, astfel încât calitatea superioară STIHL să fie garantată, indiferent de țara în care sunt fabricate piesele și produsele.

Rețeaua de producție permite STIHL să producă aproape de piețele de desfacere, să acționeze flexibil și să echilibreze volatilitatea în lanțurile de aprovizionare. Un număr mare de produse STIHL cu acumulatori este fabricat în Austria, la Tirol. Alte unități de producție se află în SUA și China. STIHL produce și propriile pachete de acumulatori, în special pentru aplicații profesionale, la sediul din Waiblingen, Germania, și în Virginia Beach, SUA.

DESPRE GRUPUL STIHL

Dezvoltă, produce și distribuie unelte electrice pentru silvicultura profesională și agricultură, dar și pentru întreținerea grădinilor și peisagistică, pentru industria construcțiilor și pentru proprietarii de grădini private. Gama de produse este completată de soluții și servicii digitale. Produsele sunt vândute prin distribuitori autorizați și magazine online proprii STIHL, care vor fi extinse la nivel internațional, în următorii ani. În prezent, STIHL lucrează prin 42 de sucursale de vânzări și marketing, circa 120 de importatori și peste 55.000 de distribuitori autorizați, în peste 160 de țări. Din 1971, este cea mai vândută marcă de motoferăstrău la nivel mondial. Societatea a fost înființată în 1926 și are sediul în Waiblingen, lângă Stuttgart. A realizat o cifră de afaceri de 5,06 miliarde de euro în 2021, cu 20.094 angajați la nivel mondial.

Articolul anterior

Bosch Service Solutions aniversează 15 ani de activitate în România. A ajuns la 1.800 de angajați și recrutează încă 550, în 2022

Articolul următor

Finanțare de un milion de euro pentru The Outfit, stilistul personal online

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share