Joblandia, proiectul lansat de HR Club, asociația profesioniștilor în resurse umane, a facilitat deja accesul a peste 300 tineri în sediile companiilor din mai multe orașe și le-a oferit oportunități noi de învățare și acces direct la medii de muncă.
Alți 1.000 de elevi vor vizita companiile înscrise, până la finalul anului școlar. Proiectul, care se desfășoară în perioada martie-iunie, vine în ajutorul profesorilor de liceu și le oferă o alternativă practică prin care să-și încurajeze elevii să înțeleagă mai bine ce oportunități de carieră pot avea.
“Liceenii au ocazia să vadă direct și să experimenteze preț de câteva ore ce înseamnă să lucrezi în diverse industrii, să-și descopere astfel interesele și – de ce nu? – poate un job la care să țintească și la care poate nu s-ar fi gândit până la momentul vizitei”, spune o profesoară de la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu, care a vizitat mai multe companii alături de elevii săi.
- 7 meserii la mare căutare în România anului 2025: de la expert în promisiuni electorale, la antrenor personal pentru votanți 😉
- Cum va arăta piața muncii în 2025: salariile cresc cu 6-10%, continuă „importul” de muncitori străini, o treime dintre companii fac angajări
- Spațiile de seminar și laborator de la Facultatea de Automatică și Calculatoare primesc un „upgrade” cu sprijinul Booking Holdings
La prima ediție a proiectului Joblandia, s-au înscris 30 de companii, iar 60 de licee au programat vizite. Cele mai multe au fost în București, Baia Mare, Oradea și Iași. Profesorii încă se pot înscrie pe joblandia.ro pentru a programa vizite la sediile companiilor, până la finalul anului școlar. Companiile înscrise în platformă activează în banking, servicii de mobilitate, resurse umane, producție alimentară, retail, industria de automobile, petrol și gaze, asigurări, servicii profesionale, industria de electrocasnice sau de înfrumusețare.
“Prima ediție a Săptămânii Joblandia ne arată cât de important e să continuăm să creăm oportunități de orientare profesională pentru elevi. Feedback-ul profesorilor participanți a fost foarte bun, iar elevii sunt încântați să vadă ce se întâmplă, de fapt, pe piața muncii. Cu o rată a abandonului facultăților mare și cu doar 35 la sută dintre tineri care lucrează în domeniul în care și-au obținut diploma, cunoașterea viitorilor angajatori, încă din băncile liceului, devine o nevoie acută”, arată Dana Cavaleru, director executiv HR Club.
Obiectivele Joblandia
Joblandia va continua și în anul școlar 2023-2024, cu obiectivul de a oferi și mai multe oportunități elevilor. Proiectul își propune să ajungă la și mai mulți elevi printr-o perioadă mai mare în care școlile pot programa vizite în companii, din octombrie 2023 până în aprilie 2024. HR Club pregătește și următorul pilon al proiectului: Experiența Joblandia, o inițiativă ce oferă oportunități de practică și mentorat pentru studenți.
“Încurajați-vă copiii să viziteze companii din domenii cât mai diverse, chiar dacă nu sunt neapărat pe lista voastră scurtă de opțiuni de carieră. Proiectele viitorului vor fi despre integrarea domeniilor. S-ar putea ca un licean, viitor economist, să se inspire din vizita într-o companie tech și să creeze în viitor o aplicație care să îmbunătățească sănătatea financiară a multor oameni.
Joblandia este despre opțiuni de carieră, despre cum să ajungem la bunăstare în viitor, dar, mai ales, despre explorare, despre deschidere. Noi, în BCR, ne-am propus să le arătăm tinerilor pe care îi primim în vizită câteva lucruri de viitor: cum să fie deschiși către comunitate, cum să investească, cum să fie, în primul rând, ei înșiși sănătoși financiar”, explică Andreea Voinea, HR Director BCR și președinte HR Club.
HR Club este asociaţia profesioniştilor în resurse umane din România. Înfiinţată în 2004, are misiunea de a încuraja dezvoltarea resurselor umane prin sprijinirea şi promovarea celor mai bune practici în domeniu. Are peste 520 de membri individuali, din peste 300 de organizaţii ce activează în principalele industrii din România. Este membră a Asociaţiei Europene pentru Managementul Oamenilor (EAPM) şi a Federaţiei Mondiale a Asociaţiilor din Domeniul Managementului Oamenilor (WFPMA).
Membră a Erste Group, BCR este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital) şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. Oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 18 centre de afaceri și 16 birouri mobile dedicate companiilor și 321 unități retail, situate în majoritatea orașelor cu peste 10.000 de locuitori.
DESPRE JOBLANDIA
Este un proiect al HR Club, susținut de BCR, care facilitează parteneriate între liceele din România și companii. Prin vizite la companii în mai multe județe, liceenii intră în contact direct cu piața muncii. Proiectul își propune să ofere oportunități de mentorat, practică și învățare pentru studenți și tineri, în etapele viitoare.