Kaufland a generat peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în 2023

Conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, întocmit de KPMG, Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii de retail din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați.

În anul financiar 2023, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9 la sută din PIB-ul României. Anul trecut, Kaufland a investit în România 177 milioane euro în termeni de CAPEX – mai precis, pentru achiziționarea de active imobilizate. În plus, a avut o contribuție la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe și impozite.

Locuri de muncă noi

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant. În 2023, salariul net minim la Kaufland a depășit cu 56 la sută salariul net minim la nivel național.

Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect și indus, echivalentul a circa 2,1 la sută din forța de muncă națională. Fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste șase persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.

Din fiecare euro cheltuit la casă, 65 de cenți merg către furnizori locali

Kaufland susține parteneriatele cu afacerile locale. În 2023, a colaborat cu peste 2.500 de furnizori, iar circa 79 la sută dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali. Ele au depășit valoarea de 2,83 miliarde de euro. 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.

În perioada martie 2023-februarie 2024, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 miliarde euro. Pentru fiecare un euro de VAB directă Kaufland România, s-au generat suplimentar în economia locală 3,50 euro prin VAB în termeni indirecți și induși.

“Impactul nostru merge dincolo de cifre – se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale Prin investiții constante și parteneriate pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate”, declară Marco Hößl, director general Kaufland România și Republica Moldova.

9,7 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate

Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9,7 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură. 

Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de salariați, dintre care circa 14.350 cu normă întreagă.

Impactul socio-economic al activității Kaufland în România

Suma contribuțiilor fiscale înregistrate de Kaufland în 2023 ar putea finanța peste 9,4 milioane de consultații medicale, cu un cost mediu de 30 euro/ consultație suportat de CNSAS. Aceste contribuții ar susține construirea de spitale cu un total de circa 1.900 de paturi. Kaufland plătește suficiente taxe pentru a finanța educația a circa 140.000 de elevi, cu un cost mediu anual de 2.000 euro/ elev, inclusiv salariile personalului și alte cheltuieli.

Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. În 2023, pentru al șaselea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii din retailul național, titlu acordat de CST Index.

DESPRE KAUFLAND

Se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în opt țări, 148.000 de angajați și o rețea de 181 de magazine în România.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share