Knowledge economy. Cum se raportează companiile la ideea de învățare

Pandemia de COVID-19 a schimbat regulile jocului în toate industriile, la o viteză impresionantă, aproape peste noapte. Companiile care nu aveau în plan să aloce atât de multe resurse digitalizării, anul acesta, au fost forțate, peste noapte, să își mute operațiunile în online, astfel că digitalizarea a devenit o prioritate. Criza globală prin care trecem ne arată că, în prezent, doar cei cu o capacitate foarte mare de învățare și adaptare pot depăși cu succes această perioadă.

Silviu Dragomir

Co-fondator & Managing Partner @ EUCOM Business Language

În prezent, suntem martorii unei “knowledge economy”. Conform Investopedia.com, acest concept, tradus prin economia cunoașterii, se referă la o economie bazată pe capitalul intelectual. Într-o economie a cunoașterii, o componentă semnificativă a valorii poate fi constituită din active intangibile, precum valoarea cunoștințelor forței de muncă sau proprietatea intelectuală. Astfel, cunoștințele devin arma principală în fața vremurilor pline de incertitudine care urmează.

Specialiștii de la McKinsey sunt de părere că, pentru a depăși cu bine criza provocată de pandemie, companiile trebuie să înceapă cât mai repede să investească în recalificarea angajaților, pe măsură ce adaptarea competențelor la noile moduri de lucru post-pandemie va fi crucială pentru construirea unor noi modele de business sustenabile.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Pentru a face față acestei provocări, fiecare companie ar trebui să eloboreze, pentru angajații ei, o strategie de dezvoltare a competențelor digitale și cognitive, abilităților sociale și emoționale, adaptablității și rezilienței (anduranței). Mai mult, acum este momentul ca organizațiile să își dubleze bugetele de instruire a angajaților, pentru a rămâne relevante.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Și specialiștii de la PwC sunt de aceeași părere: companiile care vor prospera în urma acestei crize sunt acelea careidentifică noi modalități de a merge mai departe și carese pregătesc intens pentru viitor, implementând deja programe de recalificare pentru angajați. Era post-criză va avea nevoie de noi strategii de business, de noi direcții, și, prin urmare, va fi nevoie de noi seturi de abilități din partea angajaților și liderilor din întreaga lume.

În plus, studiul “Talent Trends 2020 – Upskilling: Building confidence in an uncertain world”, realizat înainte ca pandemia să înceapă, relevă că organizațiile deja erau preocupate de recalificarea forței de muncă, la nivel global. Aproape 74 la sută dintre directorii executivi din lume au declarat, la momentul efectuării studiului, că erau îngrijorați cu privire la relevanța abilităților forței de muncă disponibile. Acum, cu atât mai mult, este momentul ca organzațiile să investească în angajații lor, nu doar pentru ca afacerile să supraviețuiască acestei crize și să devină mai puternice, dar și pentru a stopa decalajele existente pe piața forței de muncă.

Astfel că, în aceste momente, învățarea unor abilități pentru viitor este crucială pentru ceea ce va urma post-pandemie. Doar cei care au folosit această perioadă pentru a-și forma noi competențe sau pentru a se perfecționa vor putea face față unui viitor incert. O modalitate de a te păstra relevant pentru era post-criză este învățarea sau perfecționarea unei limbi străine. Acest aspect îți oferă mai multe opțiuni pentru a avansa în carieră, asigurând și abilități de comunicare mai bune în medii multiculturale. Perfecționarea unei limbi străine precum engleza se dovedește utilă cu atât mai mult cu cât acum crește nevoia de a comunica la nivel multicultural –  de exemplu, managerii țin legătura cu angajații din toate colțurile lumii și trebuie să le înțeleagă cultura.

Silviu Dragomir este co-fondator și Managing Partner al EUCOM Business Language, companie ce furnizează cursuri de limbi străine pentru companii (B2B), prezentă pe piața locală de peste 18 ani, cu peste 200 de traineri la nivel național.

Articole din aceeași categorie
Citește

Funia Maicii Tereza

Multe articole despre leadership tratează problema conducerii pe bază de exemplu personal. Albert Schweitzer spunea: “Exemplul nu este…
Total
0
Share