L&D Industry Survey: Cât investesc companiile din România în pregătirea managerilor lor

Pentru pregătirea profesională a angajaților lor, companiile prezente în România alocă, în medie, 1.097 euro/ persoană, anual, pentru angajații cu funcție de management, și 483 euro pentru cei cu rol de execuție, relevă L&D Industry Survey – Romania 2019.

Prima și singura cercetare cantitativă ce măsoară tendințele în materie de învățare și dezvoltare / learning & development (L&D) din România a fost realizată, pentru platforma Learning Network, de Valeriu Frunzaru, conferențiar și prodecan al Facultății de Comunicare și Relații Publice, SNSPA, și Maria Predoiu, antreprenor EdTech și președinte al Senatului IAA România.

Cursurile la care angajații români participă cel mai mult sunt cele de comunicare, leadership și business & management. Peste 55 la sută dintre respondenți au derulat în companiile lor astfel de programe. Tematici precum marketing, creativitate & inovare sau well-being sunt încă destul de puțin căutate de companii. Doar o treime dintre respondenți optează pentru astfel de programe pentru angajații lor.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

“Într-o realitate cu transformări profunde, într-un moment în care atât la nivel local, cât și global, criza forței de muncă pregătite să facă față provocărilor viitorului este tot mai vizibilă, programele de L&D sunt indispensabile oricărei companii, pentru o dezvoltare profitabilă și sustenabilă. Dar cum putem dezvolta sectorul L&D fără a avea o imagine de ansamblu a acestei industrii atât de importante în Romania? De la această dilemă a pornit echipa Learning Network când a hotărât să vină în sprijinul experților de L&D, HR sau companiilor de training, cu date concrete pentru a putea dezvolta programe cu impact tot mai mare pentru talentele din România”, arată Clementina Anghelache, fondator Learning Network.

Companiile își doresc mai multe programe de mentorat pentru angajați

Ultimii doi ani au înregistrat o tendință de creștere a investițiilor în programele de pregătire a angajaților, după cum relevă studiul. Peste 60 la sută dintre respondenți au confirmat că bugetele alocate pentru L&D sunt la fel sau mai mari în 2019 față de anul anterior și peste 70 la sută dintre respondenți au confirmat că bugetele alocate au crescut în 2018 față de 2017. Există multe oportunități pentru a îmbunătăți oferta pentru sectorul L&D. În timp ce peste jumătate (56 la sută) dintre respondenți se declară mulțumiți și foarte mulțumiți de oferta de traininguri, doar 34 la sută sunt mulțumiți de cea de coaching și numai 12 la sută de programele de mentorat.

Cele mai căutate domenii pentru dezvoltarea profesională a angajaților din departamentele de resurse umane sunt legate de recrutare, tendință dictată de criza generală a forței de muncă. La polul opus, tematica cel mai puțin aleasă este “Incluziune și egalitate de șanse”, ce ar putea, de altfel, să rezolve provocări referitoare la retenție.

În ce privește alegerea unei companii furnizoare de programe de formare, cele mai importante criterii utilizate sunt: expertiza companiei furnizoare (în domeniul de învățare și în industrie), prestigiul trainerului în domeniul său, să ofere instrumente de măsurare a impactului programului și să aducă servicii inovatoare. Peste 80 la sută dintre respondenți au acordat acestor criterii un scor de 4 sau 5 (din 5 maxim). La polul opus, criterii precum vechimea pe piață, portofoliul de clienți, oferirea unei acreditări în urma cursului sau diversitatea ofertei influențează doar în mică măsură alegerea companiei furnizoare de programe de formare.

Când vine vorba de alegerea trainerului, 90 la sută dintre respondenți se uită, în primul rând, la expertiza în domeniul de învățare și experiența/ abilitățile de facilitare a sesiunii de training. Pentru companii contează mai puțin acreditările trainerului sau prestigiul său, în selectarea acestuia. Și în cazul alegerii unui coach, cele mai importante criterii sunt experiența în coaching și abilitățile de comunicare, pentru peste 90 la sută dintre respondenți. Prestigiul sau acreditarea acestuia sunt mai puțin importante.

Pentru angajații companiilor prezente în România, sunt preferate, ca durată și format, trainingurile de două zile, organizate la sfârșitul săptămânii și axate pe practică (studii de caz, workshop-uri) mai degrabă decât pe teorie.

Despre studiu

La L&D Industry Survey – Romania 2019, realizată pe baza unui chestionar online, au răspuns 576 de specialiști în resurse umane, L&D și manageri din companii românești și multinaționale, în perioada februarie-mai. Respondenții provin din toată țara, din companii mari, medii sau mici, și din toate domeniile economice. Instrumentul de cercetare a fost rafinat prin consultarea unei echipe de specialiști din resurse umane și L&D. Studiul integral poate fi comandat aici. Până în 30 septembrie este valabilă oferta de tip early-bird, de 490 de lei. Concluziile vor fi prezentate în cadrul evenimentului Learning Network Festival, în București, între 2 și 4 octombrie.

DESPRE LEARNING NETWORK

Este principala platformă dedicată specialiștilor de L&D din România, unde creăm și selectăm conținut de învățare destinat oamenilor din organizații. De șapte ani, Learning Network sprijină și contribuie la dezvoltarea pieței de learning, și creează cel mai consistent și valoros repertoriu de cursuri și furnizori. Prin aceasta, participă concret la formarea și educarea continuă a oamenilor, cu rezultate pentru organizațiile din care fac parte. Scopul platformei este ca prin recomandările făcute și un conținut relevant, oferit în forme variate, să le dea oamenilor putere prin unul dintre cele mai importante instrumente ale lumii: ÎNVĂȚAREA.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share