“Marea Demisioneală”: aproape un sfert dintre angajații din România și-ar părăsi jobul fără să aibă un plan de rezervă

Foto: Anna Shvets

Trendul din SUA și Europa de Vest, botezat la noi și “Marea Demisioneală”, devine tot mai prezent și pe plan local, arată rezultatele unui studiu realizat de eJobs, cea mai mare platformă de recrutare din România.

21 la sută dintre respondenții sondajului au mărturisit că, dacă nu ar mai fi mulțumiți de jobul actual, ar demisiona chiar dacă n-ar avea altă ofertă concretă pe masă. Restul de 79 la sută sunt însă mai cumpătați în fața schimbărilor și ar rămâne la jobul actual până când ar găsi o nouă oportunitate profesională.

82 la sută dintre cei care au pus ca principală prioritate pentru 2022 să-și schimbe locul de muncă au început deja să caute un alt job. Mai mult decât atât, 43 la sută dintre ei cred că au nevoie de maximum trei luni pentru a obține oferta profesională pe care și-o doresc.

“2021 a adus schimbări de job pentru 36 la sută dintre respondenții studiului nostru și ne așteptăm ca în 2022 procentul să crească semnificativ. Toate demisiile amânate din cauza incertitudinii și a fricii vor ajunge acum pe masa HR-ului dacă angajatorii nu reușesc să le preîntâmpine. Nu mai vorbim de temerile și ezitările de la începutul pandemiei, ci de candidați cât se poate de hotărâți, de siguri pe ei, care nu mai acceptă jumătăți de măsură. Vedem că nu ar ezita să părăsească un angajator care îi nemulțumește, chiar înainte să-și găsească alt job, tocmai pentru că au încrederea că vor găsi repede ceva mai bun”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România, liderul pieței de recrutare.

Prioritățile pentru 2022 ale candidaților sunt și mai ambițioase: 71 la sută dintre ei vizează o schimbare profesională, fie că vorbim de un job nou în România (30,8 la sută) sau în străinătate (4,1 la sută), fie de un salariu mai bun (30,9 la sută) sau chiar de schimbări de carieră mai curajoase, ca reconversia profesională (5,2 la sută).

În continuare, cei mai atractivi angajatori pentru români sunt multinaționalele, cu peste o treime dintre respondenți pentru care ar fi prima alegere. La polul opus, 11 la sută ar alege să lucreze pentru o companie românească, în timp ce 25 la sută s-ar orienta către cele de dimensiuni mai mici sau chiar startup-uri. Flexibilitatea rămâne unul dintre principalele criterii ce contează pentru români când își aleg un nou angajator – 18 la sută ar opta pentru o companie care oferă posibilitatea de a lucra 100 la sută remote, fără să ia în calcul alte criterii.

“Când vine vorba de relația cu angajatorul actual, primele și cele mai stringente nevoi ale angajaților sunt nevoia de a avea mai puțină presiune la locul de muncă, o transparență mai ridicată, mai multă flexibilitate și creșterea frecvenței cu care primesc feedback. Acestea sunt și punctele nevralgice din relația angajator-angajat și primele care ar trebui abordate pentru a domoli acest val de demisii care se întrevede și, implicit, creșterea ratei de fluctuație din companii”, arată Raluca Dumitra.

Sondajul eJobs a fost derulat între 15 decembrie 2021 și 5 ianuarie 2022, pe un eșantion de 2.677 respondenți. În acest moment, peste 26.790 de locuri de muncă pentru România și străinătate sunt disponibile pe ejobs.ro.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cele 4,7 milioane de CV-uri și peste 1,3 milioane de candidaturi lunare constituie cea mai mare bază de candidați activi din România. Mai mult de două milioane de utilizatori unici folosesc în fiecare lună serviciile eJobs.ro, iar zilnic sunt actualizate 7.000 de CV-uri.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share