Marile bătăi de cap ale companiilor de producție, în următoarele șase luni: concurența, sănătatea angajaților și păstrarea locurilor de muncă

Concurența este cea mai mare preocupare pentru companiile de producție, în următoarele șase luni, urmată de sănătatea angajaților, locurile de muncă și digitalizarea operațiunilor, arată sondajul global ”Reinventing the future of manufacturing”, realizat de PwC în rândul directorilor operaționali.

41 la sută dintre producătorii intervievați vor avea ca principală preocupare amenințările concurențiale, 35 la sută îngrijorările privind sănătatea angajaților și locurile de muncă, 34 la sută digitalizarea, 34 la sută siguranța și sustenabilitatea, iar 29 la sută presiunea crescută a reglementărilor.

”Producătorii au investit prea încet în fabrici inteligente, lanțuri de aprovizionare digitale și comerț electronic, iar pandemia le-a dezvăluit punctele slabe și a pus presiune pe viteza și eficiența afacerii, dar cu păstrarea calității. Pentru a ajunge la un echilibru, companiile trebuie să acorde prioritate optimizării proceselor, controlului calității, monitorizării producției în timp real, îmbunătățirii lanțului de aprovizionare și dezvoltării angajaților”, declară Kenneth Spiteri, Partener și Lider al Practicii de Audit, PwC România.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În ceea ce privește digitalizarea, 70 la sută dintre companii spun că IoT și cloud vor fi pilonii tehnologiei de fabricație, iar circa jumătate vor acorda prioritate automatizării proceselor. Și sănătatea angajaților și tranziția către un nou mod de lucru vor fi printre priorități. Tranziția către un nou mod de lucru se va axa pe trei aspecte: îmbunătățirea competențelor digitale, găsirea de talente și munca flexibilă (telemunca, ore flexibile).

Criza sanitară afectează diferit producătorii

Sondajul relevă că firmele mai mici se confruntă cu provocări bugetare și amenințări competitive mai mari, iar cele mai mari se luptă mai mult cu distribuția și schimbările cererilor clienților. Producătorii business to business au probleme mai mari de siguranță și sustenabilitate, presiuni de reglementare, riscuri de securitate cibernetică și lipsa competențelor pentru vânzarea unor produse complexe. Firmele business to consumer suferă din cauza întreruperii afacerii, a presiunilor asupra fluxului de numerar și a reducerii cheltuielilor clienților.

În următorii 1-2 ani, amenințările concurențiale vor rămâne o preocupare de top, alături de reglementare, siguranță și digitalizare. Îngrijorările legate de sănătatea și locurile de muncă ale angajaților, discontinuitatea afacerii, cheltuielile reduse ale clienților și recesiunea vor scădea. Aceste tendințe vor crea noi provocări pentru producători, care trebuie să accelereze inovația, să digitalizeze produsele și serviciile, să îmbunătățească forța de muncă și să înlocuiască sistemele vechi inflexibile.

La nivel sectorial, concurența va reprezenta o provocare mai mare pentru producția industrială decât pentru sectorul farma, în timp ce producătorii din farma vor lupta mai mult cu cerințele de siguranță și sustenabilitate decât firmele de produse de larg consum. În mod similar, digitalizarea produselor și serviciilor va fi o problemă mai mare pentru firmele aerospațiale și de apărare decât pentru companiile din energie și utilități, care se vor confrunta însă cu schimbări bruște ale cererii.

Sondajul a inclus 585 de companii mari din opt industrii, din Japonia, Germania, SUA, China și Marea Britanie. PwC este o rețea de firme prezentă în 155 de țări, cu mai mult de 284.000 de profesioniști care oferă servicii în domeniul auditului, consultanței fiscale și pentru afaceri.

Articolul anterior

CV30 le oferă profesioniștilor din companii un Chill Pack, pentru o stare de bine și relaxare

Articolul următor

SAS lansează un program de consultanță în transformare digitală și instruiește 5.000 de specialiști în data science până în 2025

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share