Pentru a le mulțumi angajaților pentru realizările din 2022 – un an marcat de o penurie continuă de semiconductori, blocaje logistice, restricții anti-COVID și incertitudine geopolitică – și pentru nivelul lor ridicat de reziliență, Mercedes-Benz le oferă cea mai mare primă de participare la profit din istoria companiei.
Angajații eligibili vor primi un bonus special, de până la 7.300 de euro, o cifră mai mare decât plafonul maxim de plată actual, de 6.465 de euro. Circa 93.000 de salariați eligibili din Germania vor primi bonusul odată cu salariul din aprilie 2023.
„În pofida unui mediu dificil, echipa noastră a făcut încă un pas important spre transformarea cu succes a companiei. Dorim să ne exprimăm recunoștința pentru dedicarea excepțională și angajamentul personal al colegilor noștri”, spune Sabine Kohleisen, membră a Consiliului de Administrație al Mercedes-Benz Group AG, responsabilă de resurse umane și director al departamentului de relații de muncă. „S-au cerut multe de la forța noastră de muncă, în condiții dificile. La urma urmei, colegii noștri sunt cei care dau tot ce au mai bun în fiecare zi și dau viață strategiei companiei”, completează Ergun Lümali, președinte al Comitetului General de Întreprindere al Mercedes-Benz Group AG.
- Aproape 900 de posturi propuse de instituțiile de stat în prima lună a anului, pe eJobs
- „Tinder-ul joburilor”: Giggle, platforma care își propune să revoluționeze munca flexibilă
- Hărțuirea la locul de muncă, noi modificări legislative: ce obligații suplimentare au angajatorii
Un sistem de participare la profit pentru angajații Mercedes-Benz a fost instituit din 1997. Anul trecut, angajații eligibili au primit un bonus de 6.000 de euro. Conducerea companiei și comitetul general de întreprindere au convenit asupra unui nou sistem de calcul al primei de participare la profit, ce va intra în vigoare din exercițiul financiar 2023.
Mercedes-Benz AG este responsabilă pentru afacerile globale ale Mercedes-Benz Cars și Mercedes-Benz Vans, cu circa 172.000 de angajați la nivel mondial. Compania se concentrează pe dezvoltarea, producția și vânzarea de autoturisme, furgonete și servicii legate de vehicule. În plus, aspiră să fie lider în domeniul mobilității electrice și al software-ului pentru vehicule. Portofoliul de produse cuprinde marca Mercedes-Benz, cu Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ, G-Class, și produse ale mărcii smart. Marca Mercedes me oferă acces la serviciile digitale de la Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz AG este unul dintre cei mai mari producători de autoturisme de lux din lume. În 2021, a vândut circa 1,9 milioane de autoturisme și aproape 386.200 de camionete. În cele două segmente de activitate, Mercedes-Benz AG își extinde continuu rețeaua de producție la nivel mondial, care include 35 de unități de producție pe patru continente. În același timp, își construiește și extinde rețeaua globală de producție de baterii pe trei continente.