A doua economie a zonei euro se confruntă cu un declin semnificativ al producţiei, iar închiderile de fabrici în Franţa ar urma să afecteze mii de locuri de muncă, în următoarele săptămâni şi luni, a avertizat ministrul Industriei, Marc Ferracci.
Declaraţiile ministrului, într-un interviu acordat postului de radio France Inter, vin la câteva zile după ce Michelin şi Auchan, doi dintre cei mai mari angajatori ai ţării, au anunţat concedieri, sporind temerile că rata şomajului va creşte din nou, după ani de îmbunătăţire a situaţiei.
„Câteva sectoare sunt într-o situaţie dificilă, în special industria chimică, auto şi metalurgică. Aceste dificultăţi sunt cauzate în mare măsură de concurenţa externă extrem de strânsă şi nu întotdeauna corectă, deoarece este puternic subvenţionată în China şi SUA”, a afirmat oficialul francez.
- Autoklass schimbă toate mașinile de serviciu ale managerilor companiei cu modele electrice
- Care sunt domeniile vizate de controalele ITM în 2025? Ce trebuie să știe companiile
- International Workplace Group deschide un nou spaţiu de lucru flexibil în Bucureşti, pe fondul cererii crescute pentru soluţiile de muncă hibridă
Producţia fabricilor din Franţa este în declin, arată sondajele în rândul companiilor. Scăderea este amplificată de un recul semnificativ al comenzilor de export, de tensiunile geopolitice şi de încetinirea economiei mondiale, notează Reuters.
Săptămâna trecută, producătorul de anvelope Michelin anunţase că va închide două din fabricile sale din Franţa, din cauza concurenţei low-cost din Asia şi a majorării preţurilor la energie în Europa. De această măsură vor fi afectați circa 1.200 de angajaţi.
Marţi, Auchan a prezentat reprezentanţilor celor peste 53.000 de salariaţi din Franţa un proiect de plan social ce ameninţă un număr total de 2.389 de posturi în Franţa, în încercarea de a se relansa după mai mulţi ani dificili.
Lanţul de supermarketuri controlat de familia Mulliez are de gând să elimine 784 de posturi la sediul central şi 915 la magazine. Planul social prevede închiderea a zece magazine, ceea ce va afecta 466 de posturi, şi încetarea activităţilor de livrări la domiciliu în Paris, Lille şi Lyon, ceea ce va conduce la eliminarea altor 224 de posturi. Conducerea companiei speră să limiteze numărul concedierilor via programe de reconversie profesională şi un plan de plecări voluntare.