Pentru al doilea an consecutiv, Microsoft ocupă primul loc în studiul Cei Mai Doriți Angajatori, lansat de Catalyst Solutions.
Compania Microsoft este apreciată pentru cultura organizațională puternică și preocuparea constantă pentru mediul de lucru și angajați. Sectorul IT&C rămâne cel mai bine reprezentat în top 10, alături de companii din automotive, retaileri online și companiile din domeniul bancar.
„Suntem mândri să ne aflăm pentru al cincilea an consecutiv în top 3 Cei Mai Doriți Angajatori și le mulțumim în mod special colegilor noștri pentru acest rezultat. Ei sunt cei care contribuie la cultura organizațională și la notorietatea noastră prin programul de Employee Advocacy, și promovează o imagine autentică a mediului de lucru, a tehnologiei și proiectelor la care lucrează. Principalul nostru punct forte este tocmai acesta: munca în echipă, colaborarea colegilor din echipele de employer branding și comunicare, dar și din departamentele tehnice, ce au ca rezultat idei și proiecte ingenioase”, spune Maria Marcovici, Head of HR Communications Continental România.
Companii din top 50, care au „crescut” față de 2021
Honeywell, Vitesco Technologies, Dedeman, Dell Technologies, British American Tobacco și Kaufland se află printre companiile cu o evoluție semnificativă în topul Cei Mai Doriți Angajatori, ediția 2022. Prezența la nivel național, numărul și diversitatea oportunităților de carieră, flexibilitatea și adaptabilitatea companiei în contextul actual, plus implicarea în campanii de poziționare de brand, pot reprezenta aspecte care influențează locul ocupat de o companie de la un an la altul.
„Evoluția poziției BAT a fost determinată în primul rând de ajustarea strategiei noastre de employer branding, pe baza unei cercetări calitative și cantitative ale profilului noii generații. Un succes completat de inițiative croite pe măsura așteptărilor angajaților noștri: flexibilitate vizavi de prezența la birou, un pachet premium de beneficii, ce a consolidat percepția pozitivă a candidaților și a colegilor, și o preocupare continuă de a descoperi și de a comunica experiențe individuale, povești autentice din organizația noastră, care să devină, la rândul lor, acel element decisiv pentru care spui: <Da, vreau și eu așa!>”, arată Dan Corlățeanu, HR Manager BAT Romania.
Cele mai importante criterii în alegerea angajatorului
Pe lângă topul Cei Mai Doriți Angajatori din România, studiul oferă și informații despre factorii care stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată și beneficiile pentru care aleg o companie în defavoarea alteia. Respondenții au evaluat top 10 cele mai importante criterii în procesul lor de decizie. Primele mențiuni sunt asigurarea unui loc de muncă sigur, un mediu de lucru plăcut/ prietenos și existența unui pachet salarial atractiv. Față de anii anteriori, asigurarea unui loc de muncă sigur a devenit un factor extrem de important în procesul de decizie.
Aspecte care au determinat un candidat să renunțe la jobul anterior
Studiul a evaluat si factorii asociați cu decizia de a renunța la jobul anterior. Pentru 34 la sută dintre respondenți, nivelul salarial reprezintă motivul principal, alături de lipsa de oportunități profesionale oferite în companie (28 la sută) și faptul că organizația se îndreaptă către o direcție ce nu corespunde cu obiectivele/ valorile candidaților (17 la sută).
Aspecte care demotivează un candidat să aplice la un job nou
Un aspect nou analizat în studiul Cei Mai Doriți Angajatori este sistemul de muncă hibrid, online sau de la sediul companiei. Studiul a analizat cum contribuie flexibilitatea oferită de companii la decizia de a candida sau nu pentru joburile vacante. Lipsa flexibilității în programul de lucru este un factor determinant în procesul de decizie pentru 40 la sută dintre respondenți. Pe locul 2 se află imposibilitatea de lucra în sistem hibrid (16 la sută), iar pe 3 – faptul că jobul nu oferă posibilitatea de a lucra exclusiv online.
Obiective profesionale ale candidaților în 2022
Păstrarea unui echilibru între viața personală și cea profesională este un aspect de maximă importanță pentru candidați. Este cel mai important obiectiv profesional în rândul lor, alături de atingerea unui nivel salarial superior și preocuparea pentru dezvoltare și creștere în carieră.
Canalele utilizate de candidați când vor să se informeze despre joburi şi oportunităţi de carieră
Site-urile de joburi reprezintă sursa nr. 1 de informare cu privire la angajatori și joburile de pe piață (64 la sută). Din acest motiv, este esențială prezența angajatorilor cu informații detaliate cu privire la companie și oportunitățile pe care le oferă candidaților prin aceste canale. Cu scop informațional, importante pentru respondenți sunt și rețeaua de socializare Linkedin și informațiile pe care le primesc – detaliile primite de la colegi, prieteni sau persoane care lucrează în organizațiile respective. Experiențele fiecărui angajat contribuie la imaginea și reputația companiilor pe piața muncii.
Despre studiul Cei Mai Doriți Angajatori
Lansat pentru prima dată în urmă cu 17 ani, este cel mai complex instrument care măsoară nivelul de atractivitate al angajatorilor locali. Rezultatele oferă și o înțelegere complexă a comportamentului candidaților și așteptările lor în raport cu angajatorii care activează pe piața din România.
Rezultatele studiului se bazează pe informaţiile colectate în urma unui chestionar online, în perioada decembrie 2021-aprilie 2022, pe un eșantion de 14.691 respondenți cu studii superioare, juniori și candidați cu experiență din toată țara, cu profil business, știinte sociale, inginerie și IT&C.
Informațiile sunt centralizate sub formă de rapoarte diferențiate în funcție de interesul candidaților pentru anumite industrii, de background-ul academic și nivelul de experiență. Tipurile de rapoarte disponibile sunt Business, Engineering, IT&C, Retail, FMCG și Outsourcing/ BPO.