5 motive pentru care românii nu vor să se întoarcă la birou: de la timpul irosit în trafic și lipsa locurilor de parcare, la cheltuielile mai mari pentru îmbrăcăminte

Foto: Matthew Henry

Peste 70 la sută dintre angajatorii din regiunea EMEA se îndreaptă către sistemul de lucru hibrid, relevă studiul Office Occupier Survey, realizat anual de CBRE.

Circa 60 la sută dintre respondenții unui sondaj realizat de CBRE România, în ultima jumătate a lunii aprilie, își doresc mai degrabă să lucreze la birou decât de acasă. La polul opus, 40 la sută preferă să lucreze în continuare de acasă sau în sistem hibrid.

Cele cinci motive pentru care angajații nu vor să se întoarcă la birou:

  1. Timpul pierdut în trafic – 35 la sută dintre respondenții la sondajul CBRE consideră că pierd prea mult timp în traficul rutier către birou și înapoi;
  2. Cheltuieli suplimentare pentru transport, mâncare și îmbrăcăminte adecvată – 21 la sută dintre participanții la sondaj nu sunt dispuși să investească în transport, mâncare și îmbrăcăminte adecvată pentru birou;
  3. Nu reușesc să îmbine eficient viața personală și cea profesională – 16 la sută dintre angajați preferă să lucreze de acasă pentru a petrece mai mult timp alături de cei dragi;
  4. Găsirea unui loc de parcare – pentru 11 la sută dintre respondenți, dificultatea de a găsi un loc de parcare duce la reticența de a merge la birou;
  5. Modul neplăcut în care arată spațiul de lucru – peste șapte la sută dintre salariați aleg să lucreze de acasă din cauza designului mediului de lucru.

Respondenții menționează printre motive și lipsa opțiunilor de luat masa în apropierea biroului (peste șase la sută) și relocarea departe de acesta sau chiar în afara orașului, în perioada pandemiei (trei la sută).

“Efervescența privind noile moduri de lucru a generat un interes puternic din partea companiilor pentru soluții ce implică procese de change management, lucru pe care îl observăm și printr-o creștere semnificativă a volumului proiectelor pe care suntem solicitați să le conducem folosind principii de management al schimbării. Vorbim de proiecte ce variază de la 100 la 3.500 de angajați implicați în proces, spre exemplu.

Managementul schimbării facilitează modificarea și adaptarea spațiului de lucru ca să fie îndeplinite nevoile firmelor și dorințele angajaților, mai ales când procesele sunt realizate inteligent, de experți în implementarea lor. Deși unele companii nu vor face nicio schimbare, ceea ce automat va genera frustrări printre angajați, tot mai multe au înțeles că trăim o nouă paradigmă, cea a sistemului de muncă hibrid, și că ea cere în mod natural reamenajarea spațiilor de lucru”, spune Tudor Ionescu, Head of CBRE’s Romania Advisory & Transaction Services | Office. 

Angajații care își doresc revenirea la birou pun în prim-plan conectarea cu compania. În plus, vor să fie la curent cu informații care îi ajută în carieră sau la îndeplinirea task-urilor (36 la sută). Și discuțiile cu colegii reprezintă unul dintre argumentele puternice pentru care angajații își doresc să revină la birou – 33,4 la sută. Lipsa spațiului de acasă a fost în favoarea lucrului de la birou – 13,3 la sută, la fel ca și lipsa mobilierului adecvat – 12 la sută. Cinci la sută dintre angajați s-au gândit și la reducerea costurilor cu utilitățile, când au votat să revină la birou.

Cei care își doresc revenirea la birou au o serie de așteptări când vine vorba de amenajarea spațiului de lucru la sediul companiei. Spațiile exterioare amenajate așa încât angajații să poată lucra de afară contează pentru mai mult de 25 la sută dintre ei. Importante sunt și birourile fixe, care lasă angajaților posibilitatea de a le amenaja după bunul plac (20 la sută). Un sediu cu mai multe terase contează pentru 16 la sută dintre angajați, iar 15,3 la sută consideră importante spațiile pentru fiecare departament. Peste șapte la sută își doresc și un sistem de rezervare a biroului/ spațiului de lucru.

Există câteva caracteristici în amenajarea unui spațiu de lucru, care îi fac pe angajați să se simtă bine și să fie mai productivi: atmosfera generală creată de aspectul biroului (40 la sută), mobilierul ergonomic (22 la sută), modul în care este integrată tehnologia necesară conferințelor video (+16 la sută), zonele de lounge (12 la sută) și hot desking – posibilitatea de a lucra de la orice birou din spațiul de lucru (11 la sută).

Rezultatele studiului Office Occupier Survey dezvăluie și intențiile companiilor în legătură cu locul de desfășurare a activității. Doar șase la sută impun munca exclusiv de la birou, iar 70 la sută permit întoarcerea voluntară. 72 la sută dintre ele se îndreaptă către sistemul de lucru hibrid.

În ceea ce privește sistemul de lucru hibrid, 43 la sută dintre angajatori le solicită angajaților să lucreze de la birou un anumit număr de zile pe săptămână, stabilit între companie/ echipă și angajați. O treime le cer să lucreze de la birou un anumit număr de zile stabilit doar de companie sau echipă. 17 la sută nu le cer și nu au în plan să impună cât de des să lucreze de la sediul companiei. Șapte la sută dintre companii permit angajaților să decidă câte zile pe săptămână să lucreze de la birou.

Aproape 90 la sută dintre companii vor face modificări în strategia lor de real estate ca urmare a pandemiei. Sondajul a demonstrat și importanța tot mai mare a strategiei de design a spațiilor de lucru, față de aceeași perioadă de acum un an. Companiile caută tot mai mult să crească zonele colaborative – de la 36 la sută, anul trecut, la 63 la sută – și revizuiesc standardele de proiectare (de la 22 la 50 la sută).

Și îmbunătățirea sau creșterea facilităților la locul de muncă (de la nouă la 36 la sută) și modificarea compartimentării pentru a oferi mai mult spațiu deschis au crescut în popularitate. 41 la sută dintre companii că accentul sporit pe sănătate și wellness este important.

Un număr tot mai mare de companii se așteaptă ca portofoliile lor de birouri să se extindă. În urmă cu un an, o treime dintre companii se așteptau să se extindă fizic în următorii trei ani.  Procentul a crescut acum la peste 40  la sută, în ansamblu, și la 60  la sută, în sectorul tehnologic. 

Nu în ultimul rând, companiile își doresc să colaboreze cu lideri din business pentru o comunicare targetată și strategii, cu parteneri din IT pentru experiențe hibride prin videoconferințe mai bune, să adopte reguli privind vaccinarea, testarea și purtarea măștilor sau să organizeze evenimente sau alte activități pentru a încuraja revenirea la birou.

DESPRE CBRE GROUP, INC.

Cu sediul central în Dallas, este cea mai mare companie de servicii comerciale și investiții în real estate din lume, pe baza veniturilor din 2020. Are peste 100.000 de angajați și deservește clienți din peste 100 de țări. Oferă o gamă extinsă de servicii integrate, inclusiv administrare și coordonare de tranzacții și management de proiecte, managementul proprietății, administrarea investițiilor, evaluare, închiriere de proprietăți, consultanță strategică, vânzări de proprietăți, servicii ipotecare și servicii de dezvoltare.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share