Odată cu prezentarea, în ianuarie, a planului strategic Renaulution, Grupul Renault și-a anunțat ambiția de a-și extinde gama de modele și de a-și afirma prezența în segmentul C european prin marca Dacia.
Pentru a pune în practică acest obiectiv, Grupul Renault a decis ca viitorul model, bazat pe conceptul Bigster, să fie produs la uzina de la Mioveni. Noul SUV va fi lansat în 2025. Cu un an mai devreme, în 2024, pe linia de montaj a uzinei de la Mioveni își va face apariția și a treia generație a modelului Duster.
“Dacia a intrat într-o nouă fază a evoluției sale și se pregătește să abordeze segmentul C, mizând pe aceleași atuuri care au contribuit la succesul actual al mărcii: preocuparea de a răspunde așteptărilor clienților, oferindu-le ce este esențial, la cel mai bun raport prestații/ preț”, spune Mihai Bordeanu, director general Automobile Dacia.
- ING Germania va avea un șef de Resurse Umane român, din noiembrie
- Auchan România la “majorat”: peste 7.000 de angajați, care activează în peste 50 de meserii
- EY România, ASE București și Banca Mondială lansează Programul MBA în Economia Educației și Leadership
Viitorul Duster și noul SUV sunt dezvoltate pe platforma CMF-B a Renault Group. Această platformă, competitivă și extrem de flexibilă, reprezintă un element important în strategia industrială a mărcii Dacia și asigură dezvoltarea unei game largi de vehicule, cu lungimi de la 4,1 la 4,6 metri.
Pe această platformă se pot produce vehicule cu tipuri diferite de caroserie: sedan, hatch și SUV din segmentele B și C, cu tracțiune 4×2 sau 4×4, și echipate cu motorizări termice sau hibride, conforme cu evoluția reglementărilor în domeniu. Datorită platformei CMF-B, Dacia dispune de agilitatea necesară pentru dezvoltarea noului său plan produs.
Pentru a susține ofensiva în segmentul C, din al doilea trimestru al anului viitor, modelul Jogger, inclusiv versiunea Jogger HYBRID 140, va fi produs și în uzina din Tanger (Maroc).