O echipă de IT-işti români a creat cinci angajaţi-roboţi care nu obosesc şi pot lucra în acelaşi timp în mii de firme

Fondatorii companiei Naratix au conceput cinci roboţi pe bază de Inteligenţă Artificială (AI), care pot munci non-stop în funcţii de manager de brand, agent de vânzări, inginer de date şi influencer.

Roboţii au fost dezvoltaţi de o echipă de tineri români cu vârste între 29 şi 36 ani, care plănuiesc să-i „angajeze” în 2.500 de magazine online, până la finalul anului. Nara, Dynamo, Gina, Grant şi Julie vin în ajutorul brandurilor locale cu tehnologia folosită de „giganţi” precum Amazon, Temu sau AliExpress. Investiţia în dezvoltarea lor a fost de 350.000 de euro.

„Am început prin a rezolva problema datelor despre produse din catalog, fiindcă există o nevoie mare pe piaţa de e-commerce – atât de mare că roboţii au început să fie achiziţionaţi din perioada de dezvoltare şi de testare, înainte să-i lansăm oficial. Nevoia de roboţi pe bază de AI, care să crească eficienţa în activitatea companiilor, este infinită în România şi în lume. De aceea, am dezvoltat roboţii în timp ce cercetam dezvoltarea lor. S-a întâmplat asta pentru că AI evoluează şi se răspândeşte extrem de repede şi nu există alte variante decât <să construim paraşuta după ce am sărit din avion>.

Ideea business-ului Naratix şi dezvoltarea unor roboţi care să rezolve o serie de probleme în e-commerce a apărut din pandemie, când am condus proiecte de digitalizare pentru branduri mari de e-commerce, unele din România. Atunci am descoperit dificultatea, costurile exagerate şi importanţa cataloagelor de e-commerce”, spune Cristian Orăşanu, co-fondator Naratix.

Robotul Nara are rolul de Brand Manager și scrie conţinut unic pentru descrierile de produs din magazine online, paginile de categorii şi paginile de brand. A fost antrenat pe un set de date uriaş, specific industriei de e-commerce, şi poate opera în orice departament digital sau e-commerce din lume. Poate folosi vocea şi identitatea brandului în fiecare descriere şi strategia SEO sau datele de catalog ale brandului.

Dynamo, un Data Engineer, face tot posibilul să îmbogăţească datele şi relevanţa lor pentru fiecare produs dintr-un magazin online. Foloseşte codurile EAN sau PDF-uri ale produselor căutând peste tot pe internet informaţii relevante despre produs, în orice limbă.

Echipa de roboţi este completată de Gina, un Engagement Manager, un agent care le oferă clienţilor consultanţă, îi califică, îi ajută să ia decizii şi poate face legătura cu departamente interne. În esenţă, înlocuieşte chatboţii sau sistemele IVR.

Grant este un agent de vânzări care oferă consultanţă în alegerea produselor ideale. Dacă utilizatorul este pe o pagină cu cercei în magazinul online, Grant îl îndeamnă să completeze setul şi să cumpere şi un lănţişor sau un inel din acelaşi stil.

Julie este un digital influencer pentru branduri care îşi creează propria audienţă, postează pe social media de pe conturile proprii şi creează conţinut relevant. Astfel, ajută brandurile care vor să facă livestreaming sau conţinut online (unboxing, hauls, try-ons).

În funcţie de specificul brandului, Naratix are o serie de avantaje pentru magazinele online, printre care scăderea costurilor de documentare şi listare cu până la 97 la sută şi automatizarea proceselor manuale, ceea ce duce la o eficientizare a proceselor de catalogare de cel puţin cinci ori. Alte avantaje sunt scăderea ratei de retur cu până la 60 la sută, scăderea bounce rate-ului şi creşterea timpului petrecut pe pagina de produs, creşterea AOV (Average Order Value) cu până la 30 la sută, creşterea ratei add2cart cu până la 15 la sută şi consolidarea brandului prin conţinut unic, personalizat pentru audienţa potrivită, promit reprezentanții companiei.

Naratix a implementat cei cinci roboţi în companii precum MeliMelo, TheBodyShop, NeaKaisa, Bigotti, Caro, din toate verticalele de e-commerce, de la Fashion, Beauty, Home & Deco, mobilă, bricolaj și IT, la electronic. Fondatorii săi au încheiat parteneriate cu cele mai importante platforme de e-commerce (Go-Mag, ContentSpeed) prezente în România şi cu cele mai mari agenţii marketing digital şi SEO specializate în e-commerce (DWF, Data Revolt Agency).

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share